millaisen verhoratkaisun teen makkariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudessa kodissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudessa kodissa

Vieras
Millaiset verhot hankkisitte makkariin, jossa on iso 2m leveä ikkuna eikä sälekaihtimia. Näkymä rivitalon pihaan eli olisi mukava saada jotain näkösuojaa esim. ikkunan päälle asetettavat kaihtimet ettei kaikki näe suoraan sisään. Ikkunan alla on sähköpatteri eli pitkiä verhoja ei voi vetää ikkunan eteen yöksi. Siksi mietin että (pimentävä) rullaverho ja pitkät verhot sivuille, mutta sitten ei enää voisi laittaa kaihtimia... vai laitanko kumminkin sälekaihtimet ja lyhyet verhot? Miten tekisitte, onko kellään muita vaihtoehtoja?

Mä laittaisin sälekaihtimet... Mutta ei mitään lyhyitä verhoja, joko ihan sivuille jotkut pitkät kevyet (niin etteivät oo patterin edessä) tai sit ei mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Mä laittaisin sälekaihtimet... Mutta ei mitään lyhyitä verhoja, joko ihan sivuille jotkut pitkät kevyet (niin etteivät oo patterin edessä) tai sit ei mitään.

sälekaihdin ei vaan peitä tarpeeksi, kun makkarissa kumminkin vaihdetaan vaatetta ym. että kaihtimen päälle pitäs vielä vetää jotakin

Alkuperäinen kirjoittaja uudessa kodissa:

sälekaihdin ei vaan peitä tarpeeksi, kun makkarissa kumminkin vaihdetaan vaatetta ym. että kaihtimen päälle pitäs vielä vetää jotakin

Ai... kyllä meidän sälekaihtimet ainakin peittää ihan 100% ja pimentävätkin jonkin verran.

Siis miten niin kiinni olevat sälekaihtimet ei peitä tarpeeksi????

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Mä liputan pimennysverhon puolesta, niitä saa tosi nättejä. Meillä on lisäksi sivuverhot ja nätti verhotanko. En voisi olla pelkkien sälekaihtimien varassa :D

ensimmäinen ajatus mullakin oli pimentävä rullaverho ja sitten sivuverhot. mutta sitten en keksi miten sitä näkyvyyttä voisi päivällä himmentää. pitsiverhoa harkitsin, muttei se taitaisi olla käytännössä toimiva. lisäksi oon huomannu että jos makkari on liian pimeä niin aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös. ja lisäksi on inhaa jos joutuu päivällä sytyttämään valon että näkee pukeutua... no mulla nyt on tapana pohtia asiaa ihan joka kantilta :D

Hommaisin siihen ikkunan sisään asennetun sälekaihtimen. :) Voit silti laittaa lisäksi vaikka sen laskosverhon (jonka ompelisin itse, jotta saisin riittävän leveän B) ).

Mutta näkyvyyden (tai peittävyyden) kannalta ei siihen tuon sälekaihtimen lisäksi mitään tarvitse.

kiitos kaikille ajatuksistanne, mutta en voi ymmärtää miten pelkkä sälekaihdin voi riittää makuuhuoneessa, jossa vaihdetaan vaatteita?
Näkyykö sinusta todella sälekaihdintaloissa ulkoa sisälle, mitä siellä tapahtuu?