Millaisen tabletin ostaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfjjs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfjjs

Vieras
Oon päättänyt hankkia itselleni synttärilahjaksi tabletin mutta en tiedä minkälaisen! Mulla on mac läppärinä ja puhelin on samsung, joten jompi kumpi merkki varmaan. iPad on vaan niin törkeän kallis että Samsung houkuttelisi enemmän. Mikä malli olisi hyvä? Saanko mä macilta musat Samsungin tablettiin? Puhelimessa mulla on musat DoubleTwistin kautta, joten kai mä saan tabletinkin piuhalla kiinni macciin ja musat siirrettyä...

iPad jos et halua pettyä. Ihan oikeasti. Ei tarvitse olla appleuskovainen että tajuaa miksi se vaan on niin paljon parempi ja siksi myös kalliimpi. Nythän on halvempana vaihtoehtona myös ipad mini jos pienempi koko ei häiritse.

Nyt oikeasti faktoja pöytään, miksi iPad on parempi. Haluaisin erityisesti tietää onko jossakin iPadissa sekä se-kortti, jonka saa tarvittaessa vaihdettua että stylus, jolla pystyy kirjoittamaan esim. luentomuistiinpanoihin omia lisäyksiä/kommentteja. Eräs henkilö on minulle sanonut, ettei olisi, mutta haluaisin varmuuden asiasta.

Mä ostin just eilen meille toisen Samsungin tabletin, koska olen ollut niin tyytyväinen ensimmäiseen. Meillä käytössä nää "halpismallit", eli galaxy tab2 ja nyt galaxy tab3, mutta ovat toimineet täydellisesti ja ajaneet asiansa (videoiden katselu youtubesta, leffat netflixistä, nettisurffailu, pelit).

[QUOTE="utelias";29223479]Nyt oikeasti faktoja pöytään, miksi iPad on parempi. Haluaisin erityisesti tietää onko jossakin iPadissa sekä se-kortti, jonka saa tarvittaessa vaihdettua että stylus, jolla pystyy kirjoittamaan esim. luentomuistiinpanoihin omia lisäyksiä/kommentteja. Eräs henkilö on minulle sanonut, ettei olisi, mutta haluaisin varmuuden asiasta.[/QUOTE]

Ei ole korttipaikkaa, todella paha puute, jos esim. haluaa matkalla varmuuskopioida kamerasta lomakuvia. Tai siirtää mp3:a tietokoneelta. Apple on suljettu järjestelmä joka vaatii omaa pilveä tiedonsiirtoon. Helvetin kallista ulkomailla. Ei ihme, että Applea ostavat enää uskovaiset.

Samsungit ovat ihan ok, mutta katselisin vielä parempaa hinta/laatusuhdetta retina-näyttöisistä täältä: Tabletvarasto - Tablet PC - Taulutietokoneet - Tabletti tietokoneet edullisesti Kannattaa miettiä ottaako 7-tuumaisen, sopii isompaan taskuun ja kulkee mukana vai isomman, joka on hankalampi kuljettaa.

Kiitos vastauksista mun kysymyksiin. Aivan kuten ounastelinkin, niin näillä osta iPad, koska se on parempi väitteillä ei ole FAKTApohjaa, vaan joidenkin ihmejuppien mielipide siitä, että vaan kalliimpi voi olla parempi. Jos tabletin ostan, se ei ole iPad, koska miksi maksaisin enemmän, jos halvemmissa on jotakin, mitä kalliimmissa ei ole. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...

[QUOTE="Utelias";29223537]Kiitos vastauksista mun kysymyksiin. Aivan kuten ounastelinkin, niin näillä osta iPad, koska se on parempi väitteillä ei ole FAKTApohjaa, vaan joidenkin ihmejuppien mielipide siitä, että vaan kalliimpi voi olla parempi. Jos tabletin ostan, se ei ole iPad, koska miksi maksaisin enemmän, jos halvemmissa on jotakin, mitä kalliimmissa ei ole. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...[/QUOTE]

Onko sinulla koneessasi linux?

Apple on helppokäyttöinen, sujuva ja erittäin viimeistelty verrattuna androidiin. Sovelluskaupasta otettavat ohjelmat ovat tarkistettuja, androidin vastaavasta ei aina tiedä mitä saa. Tosin arvostelut poistavat tämän haitan melkein kokonaan. Mutta vastapainona iPad on rajoittuneempi eikä niin muokattavissa.

Peruskäytössä molemmat käyvät. Äitini on ollut täysin tyytyväinen androidiin, joten sen käytettävyys ei voi olla silloin huono. iPad on vain silti sulavampi käyttää.

Peruskäytössä molemmat käyvät. Äitini on ollut täysin tyytyväinen androidiin, joten sen käytettävyys ei voi olla silloin huono. iPad on vain silti sulavampi käyttää.

Ipad ei ole sulava käyttää koska siinä on pahoja rajoitteita kuten korttipaikan puuttuminen. Miten siirrät sd-kortilla kuvia kamerasta/mp3-musiikkia tai videoita ipadiin ? Ei mitenkään! Pitää kiertää jonkun toisen koneen kautta jos onnistuu sittenkään. Eli ei matkakäyttöön, jota tabletin käyttö on. Itsellä sd-kortti sekosi kamerassa mutta onneksi olin kopsannut tabletille kuvat, joten ei tullut vahinkoa. Ipadilla ei olisi onnistunut!

Ipad ei ole sulava käyttää koska siinä on pahoja rajoitteita kuten korttipaikan puuttuminen. Miten siirrät sd-kortilla kuvia kamerasta/mp3-musiikkia tai videoita ipadiin ? Ei mitenkään! Pitää kiertää jonkun toisen koneen kautta jos onnistuu sittenkään. Eli ei matkakäyttöön, jota tabletin käyttö on. Itsellä sd-kortti sekosi kamerassa mutta onneksi olin kopsannut tabletille kuvat, joten ei tullut vahinkoa. Ipadilla ei olisi onnistunut!

Lisävarusteena saa tuonkin, toki hinta on applen hintoja.

Ystäväni, it-alalla erittäin perehtynyt henkilö sanoi ettei ota iPadia sen rajoittuneen tiedon siirron vuoksi. Viittasi siihen, ettei tietojen siirtäminen tietokoneelta ipadille onnistu helposti.

Monesti näissä kuitenkin on niin, että on apple uskovaisia js muita. Itse valitsisin muun kuin applen tuotteen.

[QUOTE="Utelias";29223537]Kiitos vastauksista mun kysymyksiin. Aivan kuten ounastelinkin, niin näillä osta iPad, koska se on parempi väitteillä ei ole FAKTApohjaa, vaan joidenkin ihmejuppien mielipide siitä, että vaan kalliimpi voi olla parempi. Jos tabletin ostan, se ei ole iPad, koska miksi maksaisin enemmän, jos halvemmissa on jotakin, mitä kalliimmissa ei ole. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...[/QUOTE]No voi jumaliste. Osta sitten vaikka jostain perkeleen kirpputorilta joku järkyttävä kiinalainen tabletti android 0.001 käyttiksellä, mulle on aivan sama jos et usko vaan luulet että kaikki applen puolustajat ovat fanaattisia teknologiauskovaisia ja että laitteiden myyntiluvut kertovat vain ja ainoastaan siitä että näitä uskovaisia on maailma täynnä.

Tämänkaltaisten neuvojen kysyminen tältä palstalta jo sinänsä kertoo älykkyydestäsi todella paljon ja nyt se viimeistään tuli selväksi.

[QUOTE="poikia3";29223956]Ystäväni, it-alalla erittäin perehtynyt henkilö sanoi ettei ota iPadia sen rajoittuneen tiedon siirron vuoksi. Viittasi siihen, ettei tietojen siirtäminen tietokoneelta ipadille onnistu helposti.

Monesti näissä kuitenkin on niin, että on apple uskovaisia js muita. Itse valitsisin muun kuin applen tuotteen.[/QUOTE]Tajuatko itsekään miten käsittämättömän tyhmältä tuo kuulostaa? Nousee niskakarvat pystyyn kun joku sanoo jotain tuollaista.

Meillä on ihan halppis ja perus samsung tab2. Ollaan oltu tyytyväisiä kun toimii wi-fin kautta ja saa simkortin. Lapset lähinnä käyttää pelaamiseen ja videoiden katseluun.

Voi jumaliste! Itse työskentelen myös it-alalla ja olen hommissani erittäin hyvä. Ihminen josta kirjoitin on yksi älykkäimmistä henkilöistä, joita tunnen ja asiaan perehtynyt. Joten oli jopa todellaievästi sanottu

Lisään vielä etten tietenkään voi täällä kertoa toisesta henkilöstä nimellä. Olisiko pitänyt laittaa vaikka guru. Mikään mitä täällä sanon ei kerro henkilön pätevyydestä enempää kuin olen jo ekassa kommentissa sanonut. Itse kuitenkin luotan ko. henkilön arvioon.

No voi olla, että joku hyödyntää oikeasti jotakin sovellusta, jota ei saa kuin iPadille, mutta perusominaisuuksiltaan, esim. sisäänrakennetun muistikorttipaikan puuttuminen, vaikuttaa kilpailijoita puutteellisemmalta ainakin omaan käyttööni.

Itse valitsin iPad minin koska uusi työkoneeni on Mac ja halusin että laitteet synkkaavat ongelmitta keskenään. Muutoin olisin varmasti tabletiksi valinnut Samsungin, mutta Macia en enää ikinä vaihda pc:hen.

Eivätpä nuo ipadit meillä suuressa suosiossa ole, Androidia halutaan niin työntekijät kuin asiakkaatkin (olen ict alalla).

Yhteistyössä