Millaisen äidin kanssa ette halua tutustua??

  • Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti
luulen
[QUOTE="...";24417710]No, ehkä sillä ei merkitystä.

Ehkä se on enemmän sitä, että ollaan uusia alueella ja ei tunneta kauheasti ennestään ihmisiä ja ei kyllä olla kovin sosiaalisiakaan, mutta haluaisin silti luontevat suhteet toisiin vanhempiin.

Varmaan asenteessanikin on vikaa, mutta en ymmärrä mitä se voi olla?[/QUOTE]

että teidän varakkuutta vain kadehditaan. Itselläni on auttanut, että olen yrittänyt olla mahdollisimman vaatimaton ja aina ystävällinen, mutta siltikin ainoa tosi läheinen ystäväperhe on löytynyt sellaisista, jotka ovat meitä rikkaampia...
 
Huom harmaana
[QUOTE="höpsis";24417705]Ihan kun on jokusen vuoden elänyt tässä maailmassa, niin sitä huomaa, että kyllä vaan se kateus toisten tuloja kohtaan nostaa päätään.

:([/QUOTE]

Varmaan riippuu pitkälti tuttavapiiristä (tulotasosta) ja asuinpaikan koosta. En ole isossa kaupungissa koskaan törmännyt tällaiseen, onneksi. Pikkukaupunkilaismeininkiä kisata siitä kenellä on hienoin auto pihassa ja mammonaa. Surullista suorastaan.

En taida edes tuntea ketään joka olisi kateellinen toisten tuloista tai omaisuudesta tai joka olisi niin tyhmä että toisi moisen asian julki.
 
luulen
Varmaan riippuu pitkälti tuttavapiiristä (tulotasosta) ja asuinpaikan koosta. En ole isossa kaupungissa koskaan törmännyt tällaiseen, onneksi. Pikkukaupunkilaismeininkiä kisata siitä kenellä on hienoin auto pihassa ja mammonaa. Surullista suorastaan.

En taida edes tuntea ketään joka olisi kateellinen toisten tuloista tai omaisuudesta tai joka olisi niin tyhmä että toisi moisen asian julki.
Jaa, joko sä asut jossain veroparatiisissa, jossa kaikki ovat rikkaita, tai sitten joko sinä tai sun tapaamasi ihmiset EIVÄT ole rehellisiä. Minä en muita tunnekaan kuin ihmisiä, jotka kadehtivat toisten rahoja. Lomamatkoja, asuntoa, autoa, ihan mitä vaan. Ei niiden elämä sen kateuden ympärillä pyöri, mutta turha jeesustella ja leikkiö tekopyhää, kun totuus on, että ihmiset ovat luonnostaan toisten kadehtijoita, ei sitä muuten olisi synniksi raamattuunkin laitettu...
 
Huom harmaana
Jaa, joko sä asut jossain veroparatiisissa, jossa kaikki ovat rikkaita, tai sitten joko sinä tai sun tapaamasi ihmiset EIVÄT ole rehellisiä. Minä en muita tunnekaan kuin ihmisiä, jotka kadehtivat toisten rahoja. Lomamatkoja, asuntoa, autoa, ihan mitä vaan. .
Otan osaa, jos tilanne tuttavapiirissäsi todellakin on tuollainen ja olen onnellinen että meillä ei ole. Mikään tuskin olisi sen turhempaa kuin kadehtia toiselta mammonaa. Ei asuta veroparatiisissa, mutta kaikilla on varmasti sen verran että pärjäävät mainiosti. Tulee varmasti yllätyksenä sinulle että kaikkien mielestä EI ole normaalia kadehtia naapurin autoa, lomamatkoja jne eikä valita tuttaviaan varallisuuden perusteella. Aika karua.
 
Ensin nainen, sitten äiti
Itse en ole halunnut hakeutua edes mammakavereiden seuraan. Ihmisten pienisieluisuus ja tyhmyys ja ilkeys ja katkeruus on kyllä jotain käsittämätöntä.Normaaleja ihmisiä löytyy, mutta tuskin sieltä mammakerhosta. Ei normaali ihminen viihdy sellaisessa.
Voi tämä helpotti, mä en aikanaan ollut kiinnostunut noista kerhoista ja neuvolastakin kyseltiin, olenko menossa, ja koin olevan epänormaali, kun en mennyt.. Eri asia on sitten jutella muiden kanssa esim. puistossa, mutta en halunnut varta vasten "kerhoilemaan", juomaan pahaa kahvia, josta saa vatsanpuruja, ja kertoilemaan vaippa- ja nukkumistarinoita.
 
luulen
Otan osaa, jos tilanne tuttavapiirissäsi todellakin on tuollainen ja olen onnellinen että meillä ei ole. Mikään tuskin olisi sen turhempaa kuin kadehtia toiselta mammonaa. Ei asuta veroparatiisissa, mutta kaikilla on varmasti sen verran että pärjäävät mainiosti. Tulee varmasti yllätyksenä sinulle että kaikkien mielestä EI ole normaalia kadehtia naapurin autoa, lomamatkoja jne eikä valita tuttaviaan varallisuuden perusteella. Aika karua.
Onhan se karua. Joko tosiaan olette kaikki samantuloisia, tai sitten tässä on pientä tekopyhyyden makua. Omalla paikkakunnallamme olemme sieltä varakkaammasta päästä ja sen kyllä huomaa, köyhemmät eivät tosiaankaan seuraan hakeudu, hyvä jos kadulla morjestavat. Nykyään en edes enää yritä, maailmamme varmaan ovat sitten niin liian kaukana toisistaan.
 

Yhteistyössä