Millaisella varoitus ajalla työttömän pitää lähteä töihin?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ei mainita, mutta jos tiedätä että oelt esim viikonlopuski lähdössä toiselle paikakkunnalle, on ilmoitettva, koska ethän sä voi siloin työtä ottaa vastaan. toki saat kaverin luokse makustaa, ja saat niiltä päiviltä korvauksen, mutta ilmoittaa pitää silti.
Mulle juuri sanottiin työkkärissä, että vuoden 2012 alusta lähtien edes ulkomaanmatkoja ei tarvitse ilmoittaa, kunhan on kännykän päässä ja/tai joku katsoo noin kerran viikossa postit.

Työkkärissä ei ole tarpeeksi väkeä vastaanottamaan näitä jatkuvia ilmoituksia. Ymmärsin, että ei saa ilmoittaa mitään muuta kuin pakolliset ja nekin mieluiten netissä.
 
KVG
Ei se voi, kun ei semmosta lakipykälää ole olemassa :) Eikö oo ihania nää ihmisten vakavalla naamalla heittämät utopistiset väitteet?
KK 1251/2001 vp - Anu Vehviläinen /kesk
Työttömien matkustusrajoitukset

Työttömän työnhakijan velvoite on olla työmarkkinoiden käytettävissä. Tiukasti tulkittuna työhallinnon ohje merkitsee sitä, että työttömän oikeus matkustaa niin ulkomailla kuin kotimaassakin on rajoitettu. Tulkinnan mukaan työtön voi matkustaa ulkomaille kuuden arkipäivän ajaksi, mutta tuolloinkin hänen on oltava aina tavoitettavissa. Ellei työtön ole tavoitettavissa, häntä uhkaa kahden kuukauden matkakarenssi eli päivärahan menettäminen.
 
"Daisy"
Alkuperäinen kirjoittaja No ei tietenkään;26085164:
Mutta ehkä saisit karenssia, koska "on työntekijän velvollisuus huolehtia itse, että pääsee työpaikalle". mahdolliset esteet eivät kiinnosta työkkäriä.
No aika kummallista jos mun pitäisi hylätä velvollisuuteni osa-aikaiseen työpaikkaan.
 

Yhteistyössä