Millaisella ikäerolla teillä pikkukolmonen?

  • Viestiketjun aloittaja Kuumeilee...
  • Ensimmäinen viesti
Kuumeilee...
Millainen ikäero isommilla ja kolmannella?

Mitä hyvää/huonoa on isossa/pienessö ikäerossa?

Pienessä ainakin se, että jos joutuu laittamaan kaikki hoitoon niin se on sikakallista.
 
kaisa
Meil esikoinen on 2v10kk kun kolmas syntyy ja kakkonen tasan 1v. En osaa vielä sanoa mitä hyvää/huonoa. Eniten hirvittää se että tuo vanhempi "menettää" taas äidin aikaa pienemmälle, et miten siihen reagoi
 
j
Eka on nyt 3,5v toka 1v10kk ja kolmas 3kk. Laske siitä. Aivan loistavat ikäerot, kaikki menee tässä samalla rytinällä, kellään ei ole kauhea hinku minnekään muualle harrastuksiin tai leikkeihin, isommat leikkii jo keskenään ja kunhan kasvavat vielä, niin ovat samalla ikätasolla suunnilleen. Eli siis kaikki voi viedä Muumimaailmaan eikä yksi tai kaksi rutkuta ja halua jonnekin Ibizalle.
 
neljänmami
Meillä oli myös 7 ja vajaa 5 ja oli oikein hyvä! Nelonen saatiin vielä kaupan päälle melkeen samaan syssyyn ja sekin oli hyvä kun nyt pienet on parhaat kamut keskenään vaikka alku oli rankkaa.
 
kk
Meillä esikoinen oli kanssa 7 ja keskimmäinen 4 kun vauva syntyi.
Ihan loistava aloitus. Oli ihana olla kotona esikoisen aloittaessa koulun.
Ja helppoa kun isommat oli jo aika itsenäisiä.
 
nn
Mäkin haaveilen kolmannesta, mutta meillä päätöstä kolmannesta ei ole vielä tehty. Meillä isommat olisi 7 ja 4 vauvan syntyessä, jos tästä parin kuukauden sisällä raskautuisin. Ja esikoinen menisi meillä ensi syksynä ekalle, järjestyisi sekin koulunalun "hoitopaikka" siinä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rupsukka harmaana:
Meillä isot oli 7 ja 5, kun pienin synty. Loistava ajankohta! Eikä ihan vahingossa.... Sain olla kotona, kun esikoinen meni kouluun.
Meillä myös näin! ja kyllä oli hiukka laskelmointia mukana ;) Ja nelonen syntyi, kun kakkonen aloitti koulun, eli molempien "isojen" koulunaloitusvuoden olen ollut kotona :)
Hyvät ikäerot!
 
Ap
Miten te, joilla 4 ja 5-vuotiaita muut, onko sen ikäisille sitte kerhoa tms johon viette?

Meillä olis 4v ja 3v isommat kolmosen syntyessä jos nyt tulisin raskaaks ja mietin viihtyiskö ne ihan kotona vielä sillon vai tarvisko kuskata johonkin, ja jos, niin mihin... Srkn kerhoon?
 
Glow
6v ja 1v kun vauva syntyi... kyl tää aikamoist härdelliä on ollu mutta kohta nuo pienimmät varmaan jo leikkii keskenään. ikäero pienillä siis 1v 6 päivää. 6 vuotiaasta on toki ollut apua aika paljonkin!
 
Meillä vanhemmat siskot olivat vauvan syntyessä 7 & 5 vuotta. Keskimmäinen oli muutaman viikon hoidossa tutussa päiväkodissaan, mutta otin aika pian hänet kotihoitoon. Kotona leikitään, askarrellaan, musisoidaan, käydään puistossa jne.. Monipuolisempaa tämä meidän tavallinen arki kotona on kuin päiväkodissa, ainut mikä usein jäi uupumaan oli samanikäinen leikkiseura. Isosisko koulukavereineen tosin otti pikkusiskonkin yleensä aina leikkeihinsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten te, joilla 4 ja 5-vuotiaita muut, onko sen ikäisille sitte kerhoa tms johon viette?

Meillä olis 4v ja 3v isommat kolmosen syntyessä jos nyt tulisin raskaaks ja mietin viihtyiskö ne ihan kotona vielä sillon vai tarvisko kuskata johonkin, ja jos, niin mihin... Srkn kerhoon?
meijän esikko oli tähän päivään asti kotona, tänään lähti siis eskariin..silloin ku toinen synty..poika oli silloin 4v niin päiväkodissa yrittivät saada minut pitämään pojan päiväkodissa,mutta mun mielestä ei ollu järkeä siihen ku kuitenki itse olin kotona
 
Blue
Meillä oli 4v4kk ja 1v10kk kun nuorin syntyi. Eka vuosi suht rankka, sitten helpotti tosi paljon. Haluttiin lapset pienellä ikäerolla jotta on seuraa toisistaan. Tälläkin hetkellä kaikki kolme leikkivät riehakkaasti mutta sopuisasti keskenään lastenhuoneessa. Kaikki ovat olleet/tulevat olemaan (esikoisen muutaman kuukauden pväkotiuraa lukuunottamatta) kotihoidossa eskariin asti. Nykyään lapset 7v, 5v ja 3v ja elämä tosi helppoa.
 
kolmonen marraskuussa
Meillä lapset 3v ja 4v kun vauva syntyy. Isommat lapset jatkavat pk:ssa puolipäiväisinä. Heillä on siellä kuitenkin kaikki kaverit,ja viihtyvät pk:ssa.
Itse olen 26v.
 

Yhteistyössä