Millainen ystävyys tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matilda

Vieras
Mitä kertoo ystävyydestä jos ystävä asuu 400metrin päässä eikä ole ehtinyt nähdä kohta vuoteen. Aina kertoo, että on kiireitä. Monta kertaa kysynyt ja aina on kiirettä. Ei ehdi nähdä, ei jutella jne
Tänään kerroin viestillä, kuinka olen pahoittanut mieleni ja taaskin ystävä sanoi, että on ollut kiireitä ja ei ehdi. Ehdotin, että eikö ehdi edes viittä minuuttia nähdä niin ei.. sanoi, että en ole tehnyt mitään väärää, mutta on kiireitä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda:
Niin en voi uskoa todeksi asiaa vaan.. on ollut aiemmin hyvä ystävyys ja olen paljon tukenut häntä monissa asioissa.

ihmisiä menee ja tulee. usko jo. päästä irti niin pääset helpommalla.

Niinhän se on.. Vaikka on luullut, että on tuntenut toisen ihmisen, voi yhtäkkiä tulla jotain näin yllättävää. Olen ollut tosi yllättynyt. Tämän kaiken jälkeen ollut tosi hyväksikäytetty olo, kun nyt kun ajattelee asioita, hän tarvitsi minua vaan sen aikaa, kun itsellä oli vaikeaa.

No, ystävyydestäkin on monta erilaista käsitystä. Kyllä minulla on ystäviä, joita en tapaa vuosiin tai tapaan vain ohimennen jossakin. SIlti pidän heitä ystävinäni, ja luotan että jonakin päivänä, kun resursseja on, ystävyys jatkuu taas aktiivisemmin. Suhteellisen tiiviisti pidän yhteyttä vain perheeseeni ja lähinaapuriini.
Mutta jos olet loukkaantunut, hyvä että toit asian esille. Voihan olla, että ystäväsi välttelee sinua oikeasti, tai sitten ei. Sinä olet tehnyt mitä olet voinut. Olet nyt pettynyt, mutta sellaista elämässä aina välillä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
sä olet tukenut häntä ja ei enää tarvi tukijaa. ei sitä ystävyys kiinnosta sun kanssa

peesaan tätä. Itsekkin olen kokenut tälläisiä ystävyyssuhteita aika monta...siksi olen aika hankala ihminen enään tutustumaan kehenkään, kun päässä vain pyörii käyttääkö hänkin vain hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
sä olet tukenut häntä ja ei enää tarvi tukijaa. ei sitä ystävyys kiinnosta sun kanssa

peesaan tätä. Itsekkin olen kokenut tälläisiä ystävyyssuhteita aika monta...siksi olen aika hankala ihminen enään tutustumaan kehenkään, kun päässä vain pyörii käyttääkö hänkin vain hyväksi.

Minulle kävi nyt juuri näin.. Olo on aika tyhjä, mutta ehkä tulevaisuudessa minäkin saan ystävän joka on oikeista syistä ystävä.

Mulla on sellaisia ystäviä 400km päässä joille kyllä käy, että minä käyn heidän luonaan. Heitä ei vaan kiinnosta tulla minun luokseni kylään. Heillä on aina kuulemma niin kiire ettei kerkeä kylään vaikka ajaisi meidän talon ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja kivoja kavereita.:
Mulla on sellaisia ystäviä 400km päässä joille kyllä käy, että minä käyn heidän luonaan. Heitä ei vaan kiinnosta tulla minun luokseni kylään. Heillä on aina kuulemma niin kiire ettei kerkeä kylään vaikka ajaisi meidän talon ohi.

Tästä tuli mieleeni, että minulla on ystävä, joka käy aina minun luonani. Siis puhun eri ystävästä kuin aloituksessani puhuin. Niin en ole koskaan tervetullut hänen luokseen kylään ja hän käy minun luonani kolme kertaa kylässä viikossa. Joskus yritin mennä hänen luokseen kylään ja henkilö sanoi heti eteisessä että nyt ei käy, että heillä on ruoka-aika, vaikka minun luonani käy aina milloin häntä huvittaa mm. ruoka-aikoina.

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda:
Alkuperäinen kirjoittaja kivoja kavereita.:

Tästä tuli mieleeni, että minulla on ystävä, joka käy aina minun luonani. Siis puhun eri ystävästä kuin aloituksessani puhuin. Niin en ole koskaan tervetullut hänen luokseen kylään ja hän käy minun luonani kolme kertaa kylässä viikossa. Joskus yritin mennä hänen luokseen kylään ja henkilö sanoi heti eteisessä että nyt ei käy, että heillä on ruoka-aika, vaikka minun luonani käy aina milloin häntä huvittaa mm. ruoka-aikoina.

Voi Matilda kun sinulla on huonoja ystäviä. Avaa silmäsi ja puhdista roskat pois. Et voi antaa toisten kohdella itseäsi tuolla tavalla. Olet ilmeisesti liian pehmeä.

Tämäkin kokemus on minulle opiksi. Näinkin voi käydä, vaikka luuli tuntevansa toisen ja ei uskonut, että näin käy, mutta elämä on yllätyksiä täynnä.
Kiitos ketjuuni vastanneille!

Yhteistyössä