Millainen vanhempi joka ei soita lapsen perään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yh-mamma?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yh-mamma?

Vieras
Tytön kaveri oli meillä yötä. Eilisestä tähän asti kertakaan en ole kuullut kyseisen tytön puhelimen soivan. Ikää on 8-9v.
Jos meidän lapset ovat kavereilla yötä niin viimeistään iltapäivällä täytyy tulla kotiin syömään tai muuta sen sellaista.

Te olette vanhempien kanssa sopineet, että lapsi teillä yötä ja kotiutuu tänään.

vanhemmat tietää missä lapsi on. Lapsella puhelin jolla voi soittaa kotiin jos tulee sellainen olo.

miksi vanhempien olisi pitänyt soitella teille minuutin välein, siitä olisi tullut vain koti-ikävää.

Jaa-a. Meillä samanikäinen tyttö ja kaveri usein yökylässä. Se on ihan ok mutta laittaa puhelimensa äänettömälle, ettei vanhemmat saa kiinni... Kävi ilmi viimeksi kun äitinsä sitten soitti minun puhelimeen.

Kun minä olin tuon ikäinen ei edes ollut lapsilla omia puhelimia. Perheessä oli lankapuhelin. Vanhemmat tiesi että olin hyvissä käsissä niin eivät soitelleet. Ei se lapsistakaan ole kivaa jos vanhemmat soittelis puolen tunnin välein ja häiritsis leikkejä.

Yleensä näin päin kai, kun lapsille annetaan sitä liekaa pikkuhiljaa, soitetaan vain jo on ns pakko. Mutta lapsi tavoittaa toisaalla ollessaan perheen milloin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin päin;29846016:
Yleensä näin päin kai, kun lapsille annetaan sitä liekaa pikkuhiljaa, soitetaan vain jo on ns pakko. Mutta lapsi tavoittaa toisaalla ollessaan perheen milloin haluaa.

Onko ok pistää lapsi toisen vahdittavaksi noin pitkäksi aikaa ilman sopimista?

Joskus tuntuu, että tuossa tilanteessa vanhemmat jolloinkin käyttävät hyväksi kyläilypaikkaa. Joissakin tilanteissa olen sanonut yökylään tulevan lapsen vanhemmille, että teen ja syömme lounaan suurin piirtein johonkin määrättyyn aikaan mennessä ja lapsi saa syödä meillä, ettei tarvitse sitä ennen kiirehtiä hakemaan.... (Tämän olen yrittänyt sanoa pieneksi vihjeeksi, että oletan lapsen kotiutuvankin ajoissa.) Meillä pitkät välimatkat, että vanhemmat vielä kuljettavat pienimmät kaverit kylälemässä.

Monesti on tuntunut, että ne on aina ne samat perheet, joista lapset tyrkätään kyläilemään tuntikausiksi eikä kaivata. Näihin perheisiin ei välttämättä kutsuta vastavierailulle kuitenkaan.

Ap sopii ensi kerralla lapsen vanhempien kanssa samalla kun yökylästä sovitaan, että "minä lähetän lapsen kotiin sitten lounaan jälkeen klo 14 huomenna". Eipä tartte miettiä.