Millainen vakuutus vauvalle? Mistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peikkopoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peikkopoika

Vieras
Oletteko hankkineet vakuutuksia syntymättömälle lapsellenne? Millainen vakuutus kannattaisi ottaa? Olen ihan ulalla näistä vakuusasioista ja neuvoja kaipailisin. Mitä siinä vakuutuksessa pitäisi olla? Mistä vakuutusyhtiöstä ja mihin hintaan jne.. :)

Me otettiin tuo tapiolan vauvavakuutus jo hyvissä ajoin, siellä ei ainakaan ollut kuin yhtä laatua tuo vakuutus, mutta ainakin if:illä on joku vastaavanlainen, joten kannattaa varmaan kysellä ja vertailla missä on paras.. Tapiolan vakuutus ei esim. korvaa synnytyksessä vauvalle mahdollisesti auheutuneita vammoja ollenkaan ja jotain muitakin oli suljettu pois. Mutta omavastuun määrän saa valita joko 65e tai 80e. Meillä on omavastuu toi suurempi ja sitä ei tarvitse maksaa kuin kerran vuodessa, jonka jälkeen vakuutus kattaa kaikki vauvan sairaskulut, lääkärikäynnit ym. enempää en nyt äkkiseltään osaa kertoa :)

Juuri itse suoritin tuota vertailua ja siihen kyllä kannattaa paneutua huolella. Nuo omavastuut ja muut ei oo ihan niin yksiselitteisiä. Voi olla esim. 50e/sairaus/vuosi tai 45e/sairaus/3kk. Esim jos korvatulehdus ja sit uusiutuu 4kk päästä joutuu maksaa sen omavastuun uudelleen. Sit on sellasia missä voi olla omavastuu väh. 100e/vuosi tai 10% ja maksuja voi kerätä koko vuoden ja sit kerralla hakea korvausta. Pitää vaan muistaa hakea ettei mee yli vuotta.

Korvaavuuksissaki eroja on ja useissa pitää olla kotivakuutus samas yhtiössä tai muuten ei saa koko vakuutusta ja sit halvempi yleensä kun keskittää yhteen yhtiöön kaikki tai ainakin kotivakuutuksen.

Googleta: lastenvakuutusvertailu ja sieltä löytyy linkki oliko nyt vakuutusviraston sivulle missä koottu sitte vertailu.

Tsemppiä sopivan löytymiseen:)

Itse otin tapiolalta syntymättömälle vauvalle. Oli huomattavasti parempi vakuutus kuin onmitä Ifillä oli tarjota. Veljen lapsella on Tapiolassa vakuutus. Lapsi on nyt 2 v ja sille on laitettu tuubit korviin ja hoidettu sekä vatsavaivojen että astman takia ja kaikki on vakuutus korvannut. KOvin ovat olleen tyytyväisiä tähän Tapiolan versioon. Siksi siis minä perässä=)

Meillä on pärjätty varsin hyvin ilman vakuutusta. Aina on samana päivänä päästy lääkäriin kun on tarvinnut. Varsinkin kun terveyskeskus on kävelymatkan päässä, toisin kuin lähin yksityinen lääkäriasema.
Tuttu otti aikoinaan syntymättömälle lapselleen vakuutuksen, mutta siitä ei ollut hyötyä. Lapsella oli syntyessään liikunnallinen vamma - sen alan erikoislääkäreitä ei ollut kuin yliopistollisissa sairaaloissa.

Yhteistyössä