H
hoitaja
Vieras
Tsemppiä vaan harjoitteluun, suosittelen kokeilemaan opiskeluaikana vuorotyötä, tietääpähän sitten mitä se on ja voi valita työpaikkansa sen mukaan kun tietää jaksaako itse tuota tahtia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Sekin minua eniten jännittää tässä HOHU - työssäoppimisessa, että vaikka koulussa olemme erinäisiä hoitotaitoja harjoitelleet ja kerran olemme vanhainkodissakin päivän olleet tutustumassa töihin, niin koen silti, että en vielä ole kovin näppärä käsistäni ja vielä eivät hoitotyön systeemit päähän automatisoituneet, että näin ja näin ja näin tämä homma kulkee... Vaikka kyllä kovasti minua tämä hoitomaailmakin on alkanut puoleensa vetää, mutta en tiedä onnstunko siellä kovin hyvin.
En haluaisi olla kokeneitten hoitajien tiellä tai ettei käy niin, että käsketään tehdä jotain - en kuitenkaan uskaltaisi kysyä tai pyytää neuvoa että miten tämä tehtiinkään tai että näytätkö miten tämä homma tehtiinkään ja sitten menen sen kumminkin tekemään, teen sen jotenkin "vasemmalla kädellä" - suunnilleen oikein muttei kuintenkaan täysin oikein. Ymmärsikö kukaan??
Vaikka kyllä meitä koulussa ohjeistettiin, että teette vain niitä juttuja mitkä varmasti osaatte, vastuun kannatte itse.
Alkaa kyllä jännityskäyrä kasvamaan, kun on tutkinut työssäoppimisen papruja, että mitä kaikkea saamme tehdä työssäoppimisen aikana. Esim; perustoimenpiteistä verensokerin mittaus, insuliinin pistäminen, katetrointi.
Alkuperäinen kirjoittaja sairaalassa töissä:Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:Varmaan melko pitkälle sun ohjaajan mukaan kannattaa katsoa vuorot. Meillä vaihtelee vuorot ihan sattumanvaraisesti. Esim. mun viime ja tää viikko on menneet näin:
VP, VP, ilta, aamu, ilta, aamu, aamu, VP, aamu, yö, yö, VP ja VP.
OT mut argh inhoan noita ilta-aamu-ilta-aamu pätkiä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:hoitaja, mutta jos ohjaaja ei ole kovin häävin tuntuinen tyyppi (olen taitava lukemaan ihmisestä millainen hän on), niin en voi pelkojani hänelle mennä sössöttämään. On vain näyteltävä reipas ja nasakkaa tyyppiä - oltava sanavalmis. Jos nöyristelee jyrälle, niin jyrän alle jää. Sen olen vuosia sitten jo huomannut. Ensin annoin toisen pomottaa, mutta kun aloin puolustamaan kunnolla itseäni, niin johan pärjäsin tuon hankalan pomottajan kanssa suht' kivasti.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:Alkuperäinen kirjoittaja sairaalassa töissä:Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:Varmaan melko pitkälle sun ohjaajan mukaan kannattaa katsoa vuorot. Meillä vaihtelee vuorot ihan sattumanvaraisesti. Esim. mun viime ja tää viikko on menneet näin:
VP, VP, ilta, aamu, ilta, aamu, aamu, VP, aamu, yö, yö, VP ja VP.
OT mut argh inhoan noita ilta-aamu-ilta-aamu pätkiä.
Sanos muuta :headwall: Mutta se on sitä hoidon jatkuvuutta, sanovatTulee mummuille ja paapoille turvallinen olo, kun samat eukot nostaa aamulla ylös, kun on laittanu illalla maate. Mene ja tiedä, mutta raskasta se on.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:hoitaja, mutta jos ohjaaja ei ole kovin häävin tuntuinen tyyppi (olen taitava lukemaan ihmisestä millainen hän on), niin en voi pelkojani hänelle mennä sössöttämään. On vain näyteltävä reipas ja nasakkaa tyyppiä - oltava sanavalmis. Jos nöyristelee jyrälle, niin jyrän alle jää. Sen olen vuosia sitten jo huomannut. Ensin annoin toisen pomottaa, mutta kun aloin puolustamaan kunnolla itseäni, niin johan pärjäsin tuon hankalan pomottajan kanssa suht' kivasti.