Millainen toimenpide on ohutneulanäyte rinnasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla nyt ei otettu rinnasta vaan kaulasta, mutta kyllä se kieltämättä vähän kirpas. Tosin vähän aikaa vaan eikä se sitten enää sen toimenpiteen jälkeen ollu kipee. Huomenna taas kaulaultraan ja toivon vaan ettei ottais sitä näytettä tällä kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla nyt ei otettu rinnasta vaan kaulasta, mutta kyllä se kieltämättä vähän kirpas. Tosin vähän aikaa vaan eikä se sitten enää sen toimenpiteen jälkeen ollu kipee. Huomenna taas kaulaultraan ja toivon vaan ettei ottais sitä näytettä tällä kertaa.

Mulla otettu kaulasta.Ei kyllä sattunut.Tuntui vaan hurjalta kun lääkäri pistää pitkän neulan kaulaan ja katsoo ultrasta.Jännitti ja pelotti aivan sairaasti.Tietty kanssa sama homma tulosten odottelussa.

Mulla on otettu rinnassa olevasta kyhmystä näyte vähän isommalla neulalla kuin millä ohutneulanäyte normaalisti otetaan. Ensin lääkäri puudutti ihon joten itse pistäminen ei sattunut, mutta itse kyhmy oli niin kipeä, että lääkäri joutui vielä puuduttamaan kyhmyn ympäristönkin, jonka jälkeen näytteen otto onnistui kivuttomasti. Ilman puudutusta näytteenotto olisi ollut tuskaa, mutta mulla kyhmy oli erittäin kivulias! Yleensä rinnoissa olevat kyhmyt eivät ole kivuliaita.

Mutta ei ole paha toimenpide, hyvin se menee :) Se tulosten odottelu sitten onkin stressaavaa aikaa..

Yhteistyössä