millainen tauti on adhd?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "adhd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"adhd"

Vieras
Voiko se ilmetä esimerkiksi tavaroiden rikkomisella? Poika ei kuuntele mitään puhetta ja minulla alkaa olemaan pinna kireällä tuon kanssa.
Pojalla on kaikki: rakkautta, hellyyttä, rajoja, leikin päivittäin paljon, käytän rangaistuksena huonetta tai jäähyä. Koitan keskustella rangaistuksen jälkeen pojan kanssa ilman tulosta. Poika hermostuu eikä kuuntele vaan alkaa pyristelemään irti.
Minulla on kohta keinot loppu. Poika on 2.5v

ADHD eli aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö
http://www.adhd-liitto.fi/ADHD.htm
Olen sivusta seurannut yhden adhd pojan elämää. Ja voi kyllä sanoa että kaikki mahdolliset mitä vaan saa rikki niin hajottaa. Hae apua ennenkuin on liian myöhäistä.

Voit googlettaa ADHD, niin saat paljon vastauksia, mutta en nyt lähtisi vielä 2,5 vuotiasta diagnosoimaan noin herkästi. Enemmän varmaan on outoa, jos edes jonkinlainen uhmaikä uupuu. :)

[QUOTE="Vieras";24201629]Voit googlettaa ADHD, niin saat paljon vastauksia, mutta en nyt lähtisi vielä 2,5 vuotiasta diagnosoimaan noin herkästi. Enemmän varmaan on outoa, jos edes jonkinlainen uhmaikä uupuu. :)[/QUOTE]

En minäkään lähtisi diagnosoimaan, mutta apua saa ja kannattaa hakea. Kun tuntuu että keinot oman lapsen kassa alkaa olla lopussa niin puhu asiasta neuvolassa tai varaa aika perheneuvolaan. Sieltä teidät ohjataan tarvittaessa eteenpäin.

"Yleiskielessä sanaa tauti (kreik. pathos) käytetään joskus synonyyminä sairaudelle; tauti on kuitenkin kapeampi käsite, joka merkitsee lääketieteellisesti määriteltävissä olevaa, monilla yksilöillä samantapaisin oirein ilmenevää sairautta. Termiä sairaus käytetään joskus laajemmassa merkityksessä kattamaan myös vammat, vammaisuuden, syndroomat tai oireet."

Välillä käynyt sama mielessä täälläkin, mutta en mäkään nyt ihan vielä alkaisi diagnosoimaan. Meidän vähän päälle 2v-poika on just tuollainen kun kuvailit. Välillä on joka ikinen lelu ja tavara jäähyllä, mutta kyllä se aina jotain rikottavaa löytää, huoh...
Mutta eiköhän tuo oo vain uhmaa, toivottavasti..

Yhteistyössä