Millainen pohja piirakalle jonka päälle tuoreita mansikoita ja vaniljavaahtoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä teen täytekakku pohjan eli yhtä paljon kananmunia (lasiin laitan ja katson toiseen samanlaiseen samanverran muita) sokeria ja ne vaahdoksi ja yhtä paljon vehniksiä ja tee lusikka leivinjauhetta.

Hmm. Siis tarkoitus on, että paistan pohjan ja sit päälliset. Eli niinku torttuko se sit olis. Tuleeko kakkupohjalla vähän kuin täytekakku? Sekin kuulostaa kyllä hyvältä. Vai pitäiskö tehdä kääretorttu vai pysyykö siel sisällä hyvänä pelkkä vaahdotettu vaniljakastike ja mansikan palat?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jos teen tuolla ohjeella mitä jo monta sainkin, niin millaisessa vuuassa? Tulee tyhmä olo ku tämmöisiä kyselen :D kiitos muuten kaikille ohjeista!

Piirakka vuoka (pyöreä) tai vaikka pellille. Mä teen aina vain yhden ohuen kerroksen (saman paksuisen kuin kääretorttuun) ja sen päälle vaahto ja mansikat. Just ois tarkotus mennä tekeen taas :)

Mulla on sellainen torttupohja vuoka, tefloninen, eli tulee sellainen reuna siihen taikinasta, tai siis se valmis pohja on sellainen, että näyttää samalta kuin kaupasa valmiina ostettavat torttupohjat. Vaikee selittää, mutta you know? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on sellainen torttupohja vuoka, tefloninen, eli tulee sellainen reuna siihen taikinasta, tai siis se valmis pohja on sellainen, että näyttää samalta kuin kaupasa valmiina ostettavat torttupohjat. Vaikee selittää, mutta you know? :D

mainiosti käy jos haluut tuoreet marjat päälle. En vaan tiedä onko annos sitten liian iso. kato että jää varaa kohota.

Kiitos kaunis :) pitää joskus kokeilla marjojen upottamista taikinaankin, mut nyt teen tuon eriversion. Mut sanokaa nyt edes, et murotaikinaankin voi tehdä, ku ihan varmana jossai kahvilassa olen sellaistakin syönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
yleensä noissa muropohjaisissa on sitten kermaviili-kanamunaseos päällä ja siinä marjat seassa :)

Ok. olenkin mustikka- ja puolukkapiirakkaa tehny tolla seoksella. Mut joo, jospa uskon nyt kokeneempia :D Kiitos vaan! Nyt leipomispuuhiin...

Talo&Koti-lehdessä oli tosi hyvä ohje sitruunaiseen piirakkaan/kakkuun: alle ensin muropohja, paistetaan hetki, päälle sitruunalla höystettyä sokerikakkutaikinaa ja paistetaan lisää. Kostutetaan sitruunamehulla ja tarjoillaan tuoreiden marjojen kera. Nam, oli herkullista!

Yhteistyössä