Millainen pitää olla kohdunsuun tilanne, jotta synnytys voidaan käynnistää?

Alkuperäinen kirjoittaja 2 käynnistystä;28915713:
Onneksi ei ole sun ensimmäinen lapsi kuitenkaan. Eikoisten kohdalla käynnsitykset helposti venyy. Oliko tuo sun käynnistys esikoisesta vai kuinka mones lapsi oli kyseessä?

Vaikea on sun tilanteesi kyllä. Itse varmaan pyytäisin sitä käynnistystä, jos sua kuitenkin on välillä vähän edes supistellut. Onneksi sun kohdunsuu on ilmeisesti vähän edes lyhentynyt ja pehmentynyt. Uskon, että jos kaikki on "normaalisti", eli vauva oikeassa asennossa, niin tulee suosiolla ulos itsekseen.

Toi ballonki on siitä miellyttävä, että käynnistää hellävaraisesti. Toki sen poiston yhteydessä yleensä tehdään kalvojen puhkaisu, niin kuin mulla. Mutta omilla supistuksilla mentiin koko ajan, ei tarvinnut oksitosiinia.
Mä en ole vielä kertaakaan synnyttänyt omilla supistuksilla. Eka tosiaan käynnistettiin ensin tableteilla, sitten tipalla ja kalvojen puhkaisulla ja seuraavat kaksi ovat tulleet ulos niin, että supparit ovat alkaneet kotona, mutta ne ovat olleet turhan tehottomia, joten heidänkin kohdallaan on jouduttu sekä puhkomaan kalvot, että laittamaan oksitosiinitippa. Ja tosiaan, tuon viimeisen synnytys kesti peräti 18 tuntia. Mun kroppani ei vaan tajua miten kuuluu synnyttää.
 
2 käynnistystä
[QUOTE="noona";28915726]Mikäs juttu tää on?? Kyllä mun toinen synnytys käynnistettiin cytoilla vaikka eka syntyi kiireellisellä sektiolla, eikä siitä sektiosta ollut aikaakaan kuin vuoden verran.[/QUOTE]

Varmaan paikkakunta- ja lääkärikohtaista, mutta fakta on se, että cytotec on aika raju käynnistäjä ja sektion jälkeen kohtu ei ole enää yhtä vahva. Itselläni kaksi kokemusta taustalla ja kyllä toi cytotec on vihon viimeinen vaihtoehto _omalla kohdallani_. Varmasti monella muulla voi toimia hyvin, mutta henk.koht. siinä oli luonnollisuudet kaukana siitä 28 h suorituksesta.
 
"vieras"
ballonki oli omasta mielestä mahtava tapa käynnistää. Lievät supistukset alkoi heti laiton jälkeen ja pääsi kotiin odottelemaan. parin tunnin päästä olikin 4cm auki. supistuksia tuli koko ajan 3 minuutin välein. kalvojen puhkaisun jälkeen ei sitten tapahtunutkaan moneen tuntiin mitään ja kokonaisuudessaan kai n 15 tuntia meni että oli lapsi syntynyt.
 

Yhteistyössä