Millainen paikka on LAPINLAHTI??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kyllä kotisivut vilkaissut useampaan otteessenkin :) Olen toivottavasti lähdössä Siilinjärvelle opiskelemaan ja muutto olisi edessä. Oma talo maalta hakusessa..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
pieni sisäänpäin lämpiävä savoilaiskylä, enempi muuttajia pois kuin sinne. Alapitkällä taitaa olla koulu, pieni taajama vitostien varrella.

Väkiluku kasvoi viime vuonna! On tosin silti pieni kirkonkylä (vajaa 8000 asukasta), mutta suht vireä sellainen. Hyvät kulkuyhteydet Iisalmeen ja Kuopioon. Alapitkä pieni sivukylä, koulu, päiväkoti ja kauppa ainakin löytyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja metu:
Otetaankohan vieraspaikkakuntalaiset hyvin vastaan? Olisi uudet ystävätkin tervetulleita.

Uskoisin, että otetaan , miksi ei otettaisi? Itselläni on kokemusta, että tänne on muuttanut viime aikoina juuri uusia lapsiperheitä ja itsekkin olen heihin törmännyt ja hyvin juttuun tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä en tiedä muuta ku että mun mummo asui Savonjärvestä vähän etelään ja ihan on "kuollut" paikka.

No ei nyt sentään "kuollut paikka", pahempiakin varmasti löytyy pilvin pimein Suomem maalta.

lapinlahtelaine n, mistäpäin Lapinlahtea olet? Osaisitko kertoa eri asuin alueista? Nytkin ois NIIN ihana paikka myynnissä Alapitkällä!!

Olen Kirkonkylän laitamilta. Alapitkän sijanti on mielestäni hyvä, on lyhyt matka Kuopioon, jos tulee tarve päästä kaupungin rientoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mä en tiedä muuta ku että mun mummo asui Savonjärvestä vähän etelään ja ihan on "kuollut" paikka.

No ei nyt sentään "kuollut paikka", pahempiakin varmasti löytyy pilvin pimein Suomem maalta.

Löytyyhän noita, mutta siis mä olen ihan liian urbaani luonne että voisin asua maalla =)

Alapitkälle taitaa muuttaa aika paljon lapsiperheitä. Näin siilinjärveläisenä kun olen seurannut lähialueiden muuttoja. Kaikki tarvittavat palvelut kylällä, Lapinlahti, Iisalmi, Siilinjärvi ja Kuopio lähellä.

Noh, jospa tuolta päin sen oman tilan löytäis :) Sais hevosetkin omaan pihaan! Asutaan tällähetkellä "maalla" Kuopion kuppeessa Omakoti asutus alueella ja ei oikein nappaa, haluan eroon naapureista!!!

Noh, jospa tuolta päin sen oman tilan löytäis :) Sais hevosetkin omaan pihaan! Asutaan tällähetkellä "maalla" Kuopion kuppeessa Omakoti asutus alueella ja ei oikein nappaa, haluan eroon naapureista!!!

Tervetuloa!

Muuttaisin vaikka heti Alapitkälle, jos se vain olisi mahdollista. Nyt vain odotellaan kuumeisesti kesää, että päästään asumaan edes kesäksi mökille Alapitkälle!
Ihania, aitoja ihmisiä kylä täynnä. Hieman aluksi sisäänpäin lämpeneviä, mutta luulen, että johtuu vain omasta epävarmuudesta, ei niinkään siitä ettei "ulkopuoliset" olisi tervetulleita. Kun kyläläisiin tutustuu, saa ihan mahtavan verkoston ympärilleen.
Ja pienen kylän toimintaan kuuluu se, että on aina jotkut juorut kiertämässä. ;) Meidänkin perhe on monen juorun juurena jo ehtinyt Alapitkällä olla ja minä olen nauttinut jokaisesta huomionosoituksesta aidosti! :D