Millainen paikka on Heinola?

Aivan ihana paikka!Rauhallinen pikkukaupunki. Jokaisesta kaupungistahan löytyy hyvät ja huonot kaupunginosat asua mutta noin yleensä Heinola sopii lapsiperheille. Sinne kyllä kaipaan kovasti :heart: (opiskelupaikkakunta)
 
Ihan ok pieni kaupunki, mutta kuten kaikissa pienissä, on Heinolassa sekin vika, että vähän kaikki tuntee kaikki, tai vähintäänkin kaikkien asiat, joten juoruilua riittää...

Sinne en kaipaa enää ollenkaan...paitsi siskoja ja pappaa moikkaamaan ja haudoilla käymään..

Siellä aikani asuneena.... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Ihan ok pieni kaupunki, mutta kuten kaikissa pienissä, on Heinolassa sekin vika, että vähän kaikki tuntee kaikki, tai vähintäänkin kaikkien asiat, joten juoruilua riittää...

Sinne en kaipaa enää ollenkaan...paitsi siskoja ja pappaa moikkaamaan ja haudoilla käymään..

Siellä aikani asuneena.... |O
Kiitos sinullekkin :flower:
Olisihan se aikamoinen muutos kun nyt asutaan Helsingissä :D
 
Mä voisin muuttaa Lahdesta Heinolaan, jos vaan meille sopiva talo/tila löymun kokemuksen mukaan Heinola on siis oikein kiva pikku kaupunki =) tyisi. Sijainniltaan meille hyvä, appivanhemmat rakentaa sinne ja mun vanhemmille matkaa noin 60 km.
Kuitenkin Lahteen lyhyt matka, mulle on tärkeää, että joku "isompi" kaupunki on mukavan automatkan päässä. Tämä siitä johtuen, kun asumme ja tulemma aina asumaan maalla :)

Mutta siis mun kokemuksen mukaan mukava pikkukaupunki =)
 
2 v heinolassa asuneena
Muutimme Lahdesta Heinolaan. Hirveän ystävällisiä ja mukavia ihmisiä täällä on. Meidät otettiin ihanasti vastaan. Paljon harrastusmahdollisuuksia itselle ja lapsille.

Asumme metsän laidassa rauhallisella omakotitaloalueella muutaman kilomterin päässä keskustasta. Saimme omakotitalon isolla pihalla sillä rahalla, mitä oli maksanut kerrostaloasunto Lahdessa.

Muutama sistustusliike, lastentavaraliike, lastenvaateliike, optikkoja, Seppälä, Dressmann, S-market, Lidl, K-Market, Citymarket, isohko Spar, yksityinen lääkäriasema, kaksi apteekkia, pari eläintarvikekauppaa, pankit, posti, kaksi Askoa, Stemma, lamppukauppa, kirppareita, antiikkiliike... Vähän kauppoja siis, pienet vaate- ja tavaraostot onnistuu. Terkkulasta ja äitiysneuvolasta olen saanut hyvääkin parempaa palvelua.

Olemme viihtyneet paljon paremmin kuin Lahdessa. Siellä oikeasti oli tylyjä ihmisiä. Joudumme 2008 muuttamaan työn vuoksi, ja kyllä vähän harmittaa.

Mutta yksi tosi huono puoli on: metsässä on paljon hirvikärpäsiä ja joskus sellutehdas löyhkää!
 
Riisil
Aika on varmaan kullannut muistot, mutta sitä kaupunkia rakastan. Kaikki lapsuuden muistot sieltä löytyvät ja kosken rannalla istumista ei mikään voita! Kotoa näkyi Ruotsalaisen virtaus useammista ikkunoista ja se näyttätyi erilaisena eri vuodenaikoina. Sitä kaipaan varmaan aina, vaikka lähellä "hiljaa virtaa Vantaa".
Mieheni vaan ei suostu lähtemään niin kauaksi kehä III:n luota, että päästäisiin Heinolaan asti ;)
 
Mä tykkään :) . Olen siellä asunut 20 vuotta. Nyt 5 vuotta poissa sieltä, mutta edelleen käydään usein. Äiti ja sisko asuu siellä puhumattakaan vanhoista ystävistä. Pieni kaupunki,jossa ei niin hyvät työpaikka mahdollisuudet kuin täällä pääkaupunkiseudulla. JA se mielestäni on huono kun keskustassa ei ole kuin yksi leikkipuisto, jossa ei ole paljon puuhasteltavaa. Se sijaitsee ison puiston reunalla, jossa olisi tilaa enemmänkin. Mutta muissa kaupungin osissa on mahtavia leikkipuistoja.
Lintutarhat on kiva ja se että keskustassa on uimaranta. :)
 
tiinuska
liian pieni paikka ja VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ sitä kammottavaa löyhkää, kun ajaa ohi heinolasta...ei se kyllä sellutehtaan haju ole, vaan jotain paljonpaljon kuvottavampaa:(

Ainoot hyvät asiat heinolassa on tähtihovi ja lintutarha:)
 
vieras
Olen ihan syntynyt heinolassa. Nuorempana vihasin tätä käpykylää, ja muutinkin lahteen, siellä en kuitenkaan kauaa viihtynyt ja totesin että lasten kanssa täällä heinolassa on kuitenkin mukavampi asua.

Joka paikkaan on lyhyt matka, missään ei tarvitse jonotella (lahdessa joutui kelassakin odottamaan jopa tunnin). Kaikki perusjutut löytyy, ja lahti on kuitenkin 20 min. päässä.

Nyt aikuisena en täältä enää lähtis pois, vaikka nuorempana tuntuikin ihan liian pieneltä paikalta.

Tuo löyhkä tulee noista tommolan tehtaista, ja se haisee vaan siellä perällä. Tosin nykyään ei enää niinkään paljon. Me asutaan nykyään kirkonkylässä, ja tää on meidän mielestä heinolan paras paikka asua.
 
2 vuotta...
Alkuperäinen kirjoittaja tiinuska:
liian pieni paikka ja VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ sitä kammottavaa löyhkää, kun ajaa ohi heinolasta...ei se kyllä sellutehtaan haju ole, vaan jotain paljonpaljon kuvottavampaa:(

Ainoot hyvät asiat heinolassa on tähtihovi ja lintutarha:)
Siis anteeksi -Tähtihovi??? Huoltoasema??? Meillä taitaa olla vähän eri arvomaailma, tai sitten et vaan tunne Heinolaa, mutta kyllähän täällä on minun mielestäni olisi muutakin mainitsemin arvoista. En ole vielä koskaan ennen kenenkään kuullut pitävän jonkun paikkakunnan parhaana asiana huoltoasemaa ;) Ei millään pahalla...

Heinolahan on ollut joskus 1800-luvulla jopa Länsi-Savo-Kymenlaakso-Päijät-Häme-osa Keski-Suomea -alueen "pääkaupunki". Historiassa löytyy. Täällä yhä joitain vanhoja, tosi kauniita taloja.

 
vierailija
Siis anteeksi -Tähtihovi??? Huoltoasema??? Meillä taitaa olla vähän eri arvomaailma, tai sitten et vaan tunne Heinolaa, mutta kyllähän täällä on minun mielestäni olisi muutakin mainitsemin arvoista. En ole vielä koskaan ennen kenenkään kuullut pitävän jonkun paikkakunnan parhaana asiana huoltoasemaa ;) Ei millään pahalla...

Heinolahan on ollut joskus 1800-luvulla jopa Länsi-Savo-Kymenlaakso-Päijät-Häme-osa Keski-Suomea -alueen "pääkaupunki". Historiassa löytyy. Täällä yhä joitain vanhoja, tosi kauniita taloja.
 

Yhteistyössä