millainen paikka jyväskylä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nallekarhu2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nallekarhu2

Aktiivinen jäsen
09.05.2007
1 485
0
36
niin että millaisia kokemuksia siellä asumisesta on teillä? Onko rauhallista? Ite muutan avomiehen kans sinne piakkoin, en ihan keskustaan, mut haluisin tietää et millasta porukkaa siellä yleensäki on ja onko kauheen riehakasta meininki illalla ja vloppuina. ite tykkäisin kovasti jos sais ihan rauhallisessa paikassa asua, toivotaan että ainaki siellä sivummalla on ees vähä rauhallisempaa =) jotenki olis kyl sellainen mielikuva et toi ois enemmänki sellanen maalaiskaupunki ja et ihan olis kiva paikka?

Mukava paikka on asua! Kohta jo 10 vuotta täällä olen asustellut ja tykännyt olen kovasti! Löytyy kaikki, mitä tarvitsen:) Vähän syrjemmässä mekin asutaan ja rauhassa saa kyllä olla (riippuu tietenkin vähän asuinalueesta)!

Alkuperäinen kirjoittaja Leipäpylly:
Mukava paikka on asua! Kohta jo 10 vuotta täällä olen asustellut ja tykännyt olen kovasti! Löytyy kaikki, mitä tarvitsen:) Vähän syrjemmässä mekin asutaan ja rauhassa saa kyllä olla (riippuu tietenkin vähän asuinalueesta)!

no osaatko sanoa mitkä asuinalueet sit on jotenki rauhattomia?
Ainaki kuokkalassa oli vissiin jotai ollu ny.. oliko joku tapettu tai mitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Laura80:
Asustellaan Palokassa maalaiskunnan puolella, tää on tosi mukavaa aluetta lapsiperheille.

Paikkoja joihin ei välttämättä kannata muuttaa: pupuhuhta, keltinmäki ja huhtasuo.

Me asumme Keltinmäessä ja tämä on hyvä paikka asua. Myllyjärveä en suosittelisi.

keltinmäkeen ollaan muuttamassa, avomies menee yliopistoon opiskelemaan, itse teen töitä sen aikaa että pääsen sisään. Oikeastaan tärkeää on vain se, että läheltä löytyy lähikauppa ja että alue on rauhallista.. ajateltiin kyllä sit muuttaa sieltä pois jos alue tuntuu rauhattomalta.. kunhan on hyvät yhteydet sitten keskustaan..

Me asumme todella rauhallisessa talossa joten olemme viihtyneet hyvin. On tuossa lähellä myös kaupungin vuokra-asuntoja jotka ovat rauhattomampia. Lähikirjasto ja s-market sijaitsevat lähekkäin ja bussit kulkee kaupunkiin kesällä n.puolen tunnin välein, talvella useammin.

Alkuperäinen kirjoittaja Impitär:
Me asumme todella rauhallisessa talossa joten olemme viihtyneet hyvin. On tuossa lähellä myös kaupungin vuokra-asuntoja jotka ovat rauhattomampia. Lähikirjasto ja s-market sijaitsevat lähekkäin ja bussit kulkee kaupunkiin kesällä n.puolen tunnin välein, talvella useammin.

hmm.. no on hyvä kun siellä on tuo kirjasto ja s-market! ja linkatkin kulkee näköjään ihan hyvin! =) toivottavasti sitten meidän lähellä on ihan rauhallista. en kestä jos lähellä asuu jotai pultsareita tms.

Itse asustelen aika lähellä Keltinmäkeä...ja käsitykseni mukaan se on aika rauhatonta seutua. Siellä on paljon vuokrakerrostaloasuntoja. Tai no riippuu varmasti sielläkin, että missä kohdalla Keltinmäkeä asuu, onko rauhatonta vai rauhallista :) Rauhattomia ovat mielestäni myös Myllyjärvi, Pupuhuhta, Kortepohja (paljon opiskelijoita!), Kangaslampi ja ehkäpä myös Kuokkala.

Alkuperäinen kirjoittaja Leipäpylly:
Itse asustelen aika lähellä Keltinmäkeä...ja käsitykseni mukaan se on aika rauhatonta seutua. Siellä on paljon vuokrakerrostaloasuntoja. Tai no riippuu varmasti sielläkin, että missä kohdalla Keltinmäkeä asuu, onko rauhatonta vai rauhallista :) Rauhattomia ovat mielestäni myös Myllyjärvi, Pupuhuhta, Kortepohja (paljon opiskelijoita!), Kangaslampi ja ehkäpä myös Kuokkala.

tarkoitatko nyt rauhattomalla sitä, että on opiskelijoita ja nuoria paljon vai sitä että siellä on paljon kaikenmaailman pahantekijöitä, alkkiksia, huumeidenkäyttäjiä ja pultsareita?

Öö...noh, tarkoitan ehkä vähän molempia:) Rauhattomuus (ainakin sellainen, minkä itse koen rauhattomuudeksi) usein syntyy juuri noista "pahantekijöistä" tai/ja nuorista+opiskelijoista. Mutta tosiaan, Keltinmäestäkin varmasti löytyy niitä rauhallisempiakin taloja ja paikkoja sekä niitä rauhattomampia (niinkuin varmasti mistä tahansa kaupunginosasta) :)

Keltinmäki... hmmm... menee varmaan jos ei lapsia mutta en lasten kansssa asuisi siellä, parempia /rauhallisempia paikkoja on: ympäryskunnat, eteläisin osa kaupunkia

ei pupuhuhdassa enään ole niin rauhatonta kuin joskus oli..nykyään asuu lapsiperheitä paljon.Asuu toki "rupusakkia":kin mut niitä asuu joka lähiössä!Kuokkalaan en kyllä muuttais..taas siellä joku tapettiin.

Täytyy vielä lisätä, että meillä on lapsia ja hyvin on silti viihdytty. Kai se on aika suhteellista, kun on asunut oikeasti rauhattomilla alueilla niin tää tuntuu todella rauhalliselta paikalta! Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, minne tänne olette muuttamassa..

Alkuperäinen kirjoittaja Impitär:
Täytyy vielä lisätä, että meillä on lapsia ja hyvin on silti viihdytty. Kai se on aika suhteellista, kun on asunut oikeasti rauhattomilla alueilla niin tää tuntuu todella rauhalliselta paikalta! Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, minne tänne olette muuttamassa..

no en nyt varmaan sitä menisi sanomaan ku en oikeen luota täysin nettiin :D tiedä ketkä sen saa tietää :)

Mä olen sitä mieltä et jokaisella asuinalueella on ongelmansa, mä olen kasvanut ja elänyt suurimman osan elämääni huhtasuolla (vaikken kyllä enää ) En voi olla kehumatta kyseistä aluetta, luonto on joka puolella ja todella upeat ulkoilumaastot jne.. :)

mä oon asunu kaakkolammella, pupuhuhdassa, halssilassa ja nyt kangasvuoressa. Joka paikassa on tosiaan omat puolensa.. Rauhattomin oli selvästi pupuhuhta.. Noh, yleisesti ottaen tykkään tästä kaupungista enkä ole oikeastaan ikinä harkinnut pois muuttamista. Ihan tarpeeksi iso kaupunki mulle. Keskustassa näkyy kyllä iltaisin opiskelijoiden ilonpito, mutta ei se mua haittaa, päinvastoin :D ite oon menossa mukana.

Mä oon asunut Keltinmäessä, ja se oli kyllä varsin rauhatonta aluetta, pelkäsin kävellä yksin etenkin pimeällä, vaikkei olis ollut edes myöhä. Nyt asutaan Kuokkalassa, ja täällä kyllä viihdytään (joo, tänä kesänä kaks ihmistä tapettu, tosi rauhallista :whistle:). Palvelut, leikkipuisto ja lapsen hoito on lähellä eikä keskustaan oo pitkä matka - tosin sillalla tarvitaan joskus vähän sisua ;).

Mutta asiaan: mä oon asunut täällä kans lähemmäs 10 vuotta ja viihtynyt mainiosti! Täällä on hyvät harrastusmahdollisuudet ja mukavaa sakkia, ympäri Suomen muuttaneita. Opiskelijoita on paljon, se pitää kaupungin nuorekkaana. Huonoja puolia... julkinen liikenne on ihan törkeän kallista ja keskusta on yksi suuri tie- ja rakennustyömaa. Vaan eiköhän noi rempatkin joskus ohi oo... tervetuloa siis Jyväskylään!

Yhteistyössä