Mä siis jatkan Kannelmäen puolustamista, kun täällä asun
Me muutettiin nk. hyvältä alueelta Helsingistä, kun saatiin täältä kaksion hinnalla ISO perheasunto erittäin hienossa kunnossa. Neliöhinnat on tosiaan ihan toista kuin monilla muilla alueilla, ja meille tuli tarve saada paljon lisää tilaa. Ollaan älyttömän tyytyväisiä. Aina välillä mietin, oisko lapsille parempi kasvaa siellä vanhalla alueella, mutta ihan käsi sydämellä: denat ne istuivat sielläkin lähikaupan edessä odottamassa kaljakaupan aukeamista, ja lähikuppilan porukat oli tosi ammattimaisia alkoholisteja. Mun kokemukset päiväkodeista täällä on hyviä, ja ainakin mun alsten kavereiden vanhemmat on oikeinkin keskiluokkaisista perheistä: vajaa nelikymppisiä hyvin koulutettuja ihmisiä, jotka tosin kaikki eivät ole maailman parhaiten palkatuissa ammateissa (esim. tyyliin sairaanhoitaja, myyjä, lehtori, kokki, väitöskirjatutkija, valokuvaaja...).
Ei täällä todella kaikki ole köyhiä ja syrjäytyneitä, jos nyt oikeasti katsoo asuntojen hintoja. Esim. http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13093752744840&itemcmd=move1&listSize=22&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1591040
Jos linkki ei onnistunut, se on etuovessa nro 9488605, kiinnostuneille tiedoksi
Mutta korostan yhä, että alue on jakautunut kahtia. NIIN ON MONI LÄHIÖ, esim. Espoossa, jossa olen myös asunut. Näin se vaan usein on.