Millainen on "tyypillinen" ikäisesi nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mireane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mireane

Vieras
Tuli vaan mieleen tuosta "miten eroat ikäistäsi" -ketjusta, että mitäs tulee mieleen, jos pitäisi kuvailla mahdollisimman keskiverto/stereotyyppinen ikäisesi nainen.

Tuli vaan mieleen tuosta "miten eroat ikäistäsi" -ketjusta, että mitäs tulee mieleen, jos pitäisi kuvailla mahdollisimman keskiverto/stereotyyppinen ikäisesi nainen.
Korkeakoulusta juuri valmistuva/valmistunut nuori, kunnianhimoinen nainen. Parisuhdetta takana ehkä muutama vuosi, asutaan jollain trendikkäällä keskusta-alueella. Huoliteltu ja tyylikäs, elämän suola on ystävät. Lapsia harkitaan sitten joskus. Kaikki kyseenalaistetaan.

En eroa muuten kuin siltä osin, että olen halunnut ja saanut lapsen parikymppisenä, eli minulla on seuraavaksi 5v täyttävä poika!
N25

Asutaan omakotitalossa joko uus- tai ydinperheessä, lapset ovat teini-ikäisiä, työpaikat ovat vakiintuneita, elämä on seesteistä, vaikkakin arki on kiireistä, on farmari ja karvainen lemmikki, harrastetaan paljon eri asioita, elintasokumpua alkaa kertymään, talous on vakaalla pohjalla, painitaan alkavien vaihdevuosioireiden kanssa, matkustellaan. Eletään tyypillistä keskiluokkaista elämää.

Tunnen sekä kaksvitosia ja nelikymppisiä, eikä kukaan niistä elä tuollasista elämää kuin edellä kuvatut. :) ehkä lähelle, mutta kenellä muka nykyään elämä on seesteistä? Onko kaikki 25v huoliteltuja ja tyylikkäitä? Ihmeellistä.

Tyypillinen ikäiseni: enemmän tai vähemmän ylipainoinen nainen, joka elää kiireistä aikaa työmaailmassa ja lapsiperheen arjessa. Valitettavan usealla on kynitty tanttatukka. Useilla ns. toinen kierros menossa.

Asutaan omakotitalossa joko uus- tai ydinperheessä, lapset ovat teini-ikäisiä, työpaikat ovat vakiintuneita, elämä on seesteistä, vaikkakin arki on kiireistä, on farmari ja karvainen lemmikki, harrastetaan paljon eri asioita, elintasokumpua alkaa kertymään, talous on vakaalla pohjalla, painitaan alkavien vaihdevuosioireiden kanssa, matkustellaan. Eletään tyypillistä keskiluokkaista elämää.

Peesaan sinua!

Alkuperäinen kirjoittaja Myös 44v;30795306:
Hmmmm. Mä olisin voinu kirjoittaa siihen "miten eroa...." Ketjuun.
Meillä on pienet lapset ja paljon asuntolainaa. Ei juuri matkustella, ainakaan kotimaan ulkopuolella. Lasten harrastukset syö sudenosan illoista, eipä omia harrastuksia ehdi pitämään.
Vaihdevuosia ei vielä pukkaa, elintaso kumpu kyllä löytyy ;)

Samoin minulla on pienet lapset ja paljon asuntolainaa, eikä matkustella, ja illat kuluvat lasten harrastusten tahdissa, joten omat harrastukset ovat jääneet taka-alalle. Alkavia vaihdevuosioireita on ollut, mutt elintasokumpua ei löydy.

Luettelin ensimmäisessä viestissä niitä asioita, joita useimmilla samanikäisillä naisilla tyypillisesti on elämässään. Toki meitä poikkeuksiakin mahtuu paljon mukaan joukkoon.

Seesteisyys tarkoittaa sitä, ettei suuria ongelmia ole ja elämän isot asiat (lapset, talot, työpaikka) ovat jo ratkenneet. Ei kyse olekaan siitä, että kaikki mahtuisivat juuri tähän yhteen muottiin, mutta hyvin yleistä se kuitenkin on.

Hyvin tavallista on varmaan se, että ei ole rikosrekisteriä, peruskoulu on käyty ja neitsyys menetetty. Muuten ikäisissäni on hyvin erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä, joten en osaa sanoa, mikä on tyypillistä.

T. 36-vuotias nainen.

Korkeakoulusta juuri valmistuva/valmistunut nuori, kunnianhimoinen nainen. Parisuhdetta takana ehkä muutama vuosi, asutaan jollain trendikkäällä keskusta-alueella. Huoliteltu ja tyylikäs, elämän suola on ystävät. Lapsia harkitaan sitten joskus. Kaikki kyseenalaistetaan.

En eroa muuten kuin siltä osin, että olen halunnut ja saanut lapsen parikymppisenä, eli minulla on seuraavaksi 5v täyttävä poika!
N25

Tässä varmaankin tarkoitettiin esim. Suomen mittakaavassa tyypillistä, eikä vain siinä omassa, suppeassa elinpiirissäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30796080:
-on mummo Olen jo kohta viisinkertainen mummo
-takana saattaa olla jo pitkäkin työura Ei ole - olen koko ikäni ollut "pätkätyöläinen"
-erilaisia terveydellisä vaivoja alkaa jo olla Vikaa on lähinnä korvien välissä...
-eronnut Yhden kerran ja uudelleen en enää mene naimisiin
-velat maksettu Eipä ole velkaa mihinkään suuntaan
-vuototteluvapaalla Vasta olen päässyt töihin - ei siis mitään vuorotteluvapaata.
Siinäpä ne.

-on mummo
-takana saattaa olla jo pitkäkin työura
-erilaisia terveydellisä vaivoja alkaa jo olla
-eronnut
-velat maksettu
-vuototteluvapaalla

Muuten hyvä lista, mutta vuorotteluvapaita on oikeasti tavallisen duunarin vaikea pystyä pitämään. Pieni vähemmistö on ollut vuorotteluvapaalla.

Vaikea sanoa. Tässä jos kavereita katsoo niin osa oli menossa naimisiin mun iässä osalla taas oli jo melkein teini-ikäistä lasta, osa oli ostamassa ansiasuntoa, osalla ura lähti nousu suuntaan, osalla ensimäinen lapsi tuli maailmaan tai oli tekeillä jne.

Jaa, mielestäni 42 vuotias on pitkälti sellainen kuin minä olen. Nauttii elämästään, on nähty ja koettu yhtä jos toista. Lapsikin lentänyt pesästä tai ainakin lapset ovat teini-ikäisiä. Velkaa ei ole ja töitä riittää. Pitää itsestään huolta kun on hyvin aikaa siihen.

-on mummo
-takana saattaa olla jo pitkäkin työura
-erilaisia terveydellisä vaivoja alkaa jo olla
-eronnut
-velat maksettu
-vuototteluvapaalla

Jos taas vastaan oman tuttavapiirini perusteella.

-yksikään ei ole mummo, lapset ovat 10-20 v.
-ei eronneita
-ura vahvassa nousussa, ei niinkään takana päin.

Kuka sitten päättää mikä on tyypillistä ja mikä ei =)

En keksi kuin yhden asian, joka on yhteistä tämän ikäisille: kiire ja elämän hektisyys.

Muuten on laidasta laitaan tervettä, sairasta, rikasta köyhää, onnellista, onnetonta, sinkkuja, eronneita, parisuhteessa, leskiään, landella, kaupungissa, ulkomailla...Lapsilla ja ilman.

Yhteistyössä