Millainen on tediän huominen Itsenäisyydenpäivän menu?

  • Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti
AnniHelena
Ei ole ruokatraditioita, hyvää ruokaa kuitenkin laitetaan: tänä vuonna kana-bataatti nyyttejä (tulee myös punasipulia, kirsikkatomaatteja, rakuunaa ja valkoviiniä) ja salaattia ja tuoretta leipää. resepti on a la Jamie Oliver.

Ja katsotaan Linnan juhlia, vaikka mies on ulkkis niin sekin tykkää katsella ja arvostella pukuja :D
 
nn
tänää käytiin hakee sonnin sisäfilepiffit, eli pippuripihviä mustapekkakermakastikkeessa ja lohkoperunoita. mozarella-tomaatti-punasipuli salaattia ja ruokajuoma on vielä avoinna... illalla linnanjuhlia katellaan kynttilänvalossa ja juhlistetaan meijän vuosipäivää :) illalla tietty saunaan.
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Ei ole ruokatraditioita, hyvää ruokaa kuitenkin laitetaan: tänä vuonna kana-bataatti nyyttejä (tulee myös punasipulia, kirsikkatomaatteja, rakuunaa ja valkoviiniä) ja salaattia ja tuoretta leipää. resepti on a la Jamie Oliver.

Ja katsotaan Linnan juhlia, vaikka mies on ulkkis niin sekin tykkää katsella ja arvostella pukuja :D
Mites teet noi nyytit?
 
wau
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Ei ole ruokatraditioita, hyvää ruokaa kuitenkin laitetaan: tänä vuonna kana-bataatti nyyttejä (tulee myös punasipulia, kirsikkatomaatteja, rakuunaa ja valkoviiniä) ja salaattia ja tuoretta leipää. resepti on a la Jamie Oliver.

Ja katsotaan Linnan juhlia, vaikka mies on ulkkis niin sekin tykkää katsella ja arvostella pukuja :D
uuh... mä muistan tosta sun nikistä ikuisesti vaan sen, että asut marco hietalan naaapurissa... :D
 
jaa'a ei mitää hajua mitä päivällä söisi..jotain hyvää lihasta tod.näk. ellei ravintelii lähdetä. Linnan juhlia en näe ellei ylen nettisivuilta tänne ulkomaille nää.
Illalla mennää miehen kanssa sen työpaikan uudenvuodenjuhliin (jo nyt sellaisia pirskeitä) ja siellä mitä todennäköisemmin on grillit kuumana ja lihaa on ja paljon sekä erilaisia makkaroita yms. yli +30 luvattu päivän lämpötilaksi, tarkenee...
 
AnniHelena
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Ei ole ruokatraditioita, hyvää ruokaa kuitenkin laitetaan: tänä vuonna kana-bataatti nyyttejä (tulee myös punasipulia, kirsikkatomaatteja, rakuunaa ja valkoviiniä) ja salaattia ja tuoretta leipää. resepti on a la Jamie Oliver.

Ja katsotaan Linnan juhlia, vaikka mies on ulkkis niin sekin tykkää katsella ja arvostella pukuja :D
uuh... mä muistan tosta sun nikistä ikuisesti vaan sen, että asut marco hietalan naaapurissa... :D
:D

Ohje:
Voi tehdä marinoiduista (hunaja) broilerinfileistä tai naturelleista. Itse teen marinoiduista, olen kokeillut molemmilla ja maukkaampi noin. Bataatti ½ sentin viipaleiksi, mausta: suolaa ja mustapippuria. Lado isoon foliopalaan alle bataattiviipaleita, punasipulia, keskelle kanafile ja päälle taas bataattia ja kirsikkatomaatit. Väleihin myös rakuunaa. sulje nyytit ja lorauta vähän valkkaria nyyttiin. Paista 200 asteessa n. 20-30min. kunnes kana ja bataatti kypsää.
 
Me mennään anopille, mies on tilannut spagettia kera kastikkeen ja salaattia myös tulee olemaan listalla. Iltasella pitää käydä katsoon lasten kanssa ilotulitukset, ne on neitille tärkeä juttu. Ja sitt linnanjuhlia katsellaan kunhan kotiudutaan.
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
kaksi kynttilää ikkunalaudalla & Linnan juhlien katsominen telkkarista.
Perinteikäs traditio :)
Tämä. Joskus jopa kaveriporukalla on toteutettu tätä. Opiskelijana tuli osallistuttua sankarihaudalla käynteihin. Mitään hienompaa menua ei ole tainnut koskaan olla.
 
pienellä budjetilla
..ei törsäillä,mut torttuja leivotaan päiväkahville.muutoin ihan halpaa arkiruokaa eli jauhelihakeittoa.:) No,pipareita ja glögiä löytyy myös josta lapset tykkää ja karkkipäivähän huomenna on myös eli eiköhän noissa ole jo juhlaa lapsille. Kynttlöitä poltetaan tietysti ja tv.stä linnanjuhlia silmäillään.
 
vv
ellen svinhuvud kakkua tietty. mutta ettekö te syö ku kerran päivään? ilmankos olette niin laihoja ;)

meillä on kermalohta, muussia, kasvikset ja salaattia

appelsiiniankkaa, riisiä, fetasalaattia
 
788
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Ei ole ruokatraditioita, hyvää ruokaa kuitenkin laitetaan: tänä vuonna kana-bataatti nyyttejä (tulee myös punasipulia, kirsikkatomaatteja, rakuunaa ja valkoviiniä) ja salaattia ja tuoretta leipää. resepti on a la Jamie Oliver.

Ja katsotaan Linnan juhlia, vaikka mies on ulkkis niin sekin tykkää katsella ja arvostella pukuja :D
uuh... mä muistan tosta sun nikistä ikuisesti vaan sen, että asut marco hietalan naaapurissa... :D
:D

Ohje:
Voi tehdä marinoiduista (hunaja) broilerinfileistä tai naturelleista. Itse teen marinoiduista, olen kokeillut molemmilla ja maukkaampi noin. Bataatti ½ sentin viipaleiksi, mausta: suolaa ja mustapippuria. Lado isoon foliopalaan alle bataattiviipaleita, punasipulia, keskelle kanafile ja päälle taas bataattia ja kirsikkatomaatit. Väleihin myös rakuunaa. sulje nyytit ja lorauta vähän valkkaria nyyttiin. Paista 200 asteessa n. 20-30min. kunnes kana ja bataatti kypsää.

KIITOS ohjeesta!!!
 

Yhteistyössä