Millainen on supistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Selittäkäähän nyt IHAN TARKKAAN millainen on supistus. Rv nyt 25+6
Aina sanotaan ettei ole vaarallisia jos ovat kivuttomia mutta mikä luokitellaan siihen että sattuuko? vai onko vain saatanan epämiellyttävä?
Epäilen että mulla on supistuksia mutta kun en voi olla varma. Tänään on sattunut tosi paljon, mitä lienee ne sitten onkaan. On pitänyt ihan pysähtyä ja mennä kippuraan. Eivät ole liitoskipuja. En osaa myöskään sanoa onko maha mennyt kivi kovaksi, koska siinä on pieni makkara peitteenä.

Mutta olkaa kilttejä ja valaiskaa minua!!!

no kippuraan ne veti välillä. kuulostaa supistukselta.normaali supistus tuntui että jännittää koko mahalihaksia hetken eli noin 10-30sekuntia. kannattaa mennä lepäämään ja ottaa rauhallisesti, jos ei pian lopu ja sattuu noin paljon soita synnytyssairaalan päivystykseen.

sit kun se "oikea" supistus tulee, niin kyllä tiedät. mulla ekassa raskaudessa ei ollut ainoan ainoaa supistusta ennen synnytyksen alkua (ei edes noita kivuttomia) ja sit kun se eka tuli, niin tiesin heti

Synnytys supistukset on ollut kyllä niin kovia, että ei pysty erehtyyn. Maha menee tooosi kovaksi. Ei pysty liikkuun supistuksen aikana, kun sattuu ihan kaameesti. Ne supistukset on mulle tullut sillain aaltomaisesti. Tuntee aina kun seuraava supistus pikkuhiljaa lähestyy. Ja sitten kun se tulee kunnolla, niin irvistykset on ollut varmaan aika "hienoja". Ja minun on pakko ollut aina puristaa jotain kun supistus pahimmillaan. Eikä pysty hengittään kunnolla kun supistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
sit kun se "oikea" supistus tulee, niin kyllä tiedät. mulla ekassa raskaudessa ei ollut ainoan ainoaa supistusta ennen synnytyksen alkua (ei edes noita kivuttomia) ja sit kun se eka tuli, niin tiesin heti

Mua ärsytti aina suunnattomasti kun joku sanoi, että "kyllä sitten tiedät kun on "oikea" supistus"! Mistä sen muka voi tietää.. Mutta uskottava se oli kun synntyssupistukset tulivat!

kokemusta pitäs mullaki olla.. mut en mä tosiaan tiedä vieläkään mitkä oli niitä harjoitus supistuksia ja mitkä kasvukipuja, vaik supistuksiaki oli ollu jotka oli pehmittäny paikkoja.. Mut synnytys supistukset on niin voimakas kipu että siitä älyää huolestua ihan kysymättä, tai muutenki tosi voimakas vatsakipu raskauden aikana on tutkittava.

niin harjotus supistukset ku synnytys supistuksetki tuntuu eri ihmisillä eri lailla, toisilla selässä, toisilla vatsan puolella, mulla tuli oksennus tai vähintään kakistus joka supistuken yhteydessä kun oli niitä synnytys supistuksia