Millainen on sun unelmien elämäntapa työn ja asumisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelmoidaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelmoidaan!

Vieras
Mulla näin:
Mies olisi ulkomaalainen jostain matalan hintaluokan maasta (miel. Aasiasta). Meillä olisi kaksi lasta. Asuttais puolet vuodesta Suomessa, puolet ulkomailla (miehen kotimaassa).

Meillä olisi Suomessa pääkaupunkiseudulla n. 30-35 m2 omistusasunto (yksiö tai kaksio) kerrostalossa, ja tämä Suomen-asunto laitettaisiin aina kalustettuna vuokralle ulkomaille lähtiessä.

Suomessa elettäisiin pienellä budjetilla ja säästettäisiin rahaa ulkomailla oloa varten. Miehen kotimaassa ei käytäisi töissä vaan elettäisiin säästöillä. Suomessa mä ja mies tehtäis molemmat osa-aikatyötä, 4-päiväistä työviikkoa.

Toinen koti meillä olisi miehen kotimaassa. Välillä asuttais jossain kolmannessa maassa, esim. Indonesiassa ja pidettäis molempia koteja vuokrattuna. Tällaista elämäntapaa jatkettaisiin lasten kouluikään saakka ja sitten alettaisiin vaihtaa asuinmaata vähän harvemmin.

Suomessa voitais välillä asua myös vaikka asuntoautossa ja reissata pitkin Pohjois-Ruotsia ja -Norjaa.

Unelmien asumistapa olisi se että mulla olisi nykyisen asunnon lisäksi pari velatonta sijoitusasuntoa ja pörssiosakkeita niin ettei olisi välttämätöntä käydä töissä palkan takia. Voisin viettää 2-3kk vuodesta jossain ulkomailla, aina kaikki lasten kesälomat nyt ensialkuun kun ovat koululaisia.

No ihan ensiksi haluaisin ostaa yläkerran asunnon ja yhdistää nämä toisiinsa. Olis meille just unelma kaupunkikoti. Sitten voisin ottaa vielä vuosilomaa 3kk lisää ja viettää sen paremmilla marja- ja sienimailla toisen kaupungin asunnossamme. Johonkin väliin olisi kiva jos molemmat hankittaisiin ajokortit ja pääsis ajelemaan pohjoismaita ja Eurooppaa.

Hyviä suunnitelmia! :) Kertokaa mielellään myös sellaisia ainakin suunnilleen realistisia visioita. Eli ei vain että "hieron perjantaipullosta pullonhengen ja esitän sille toiveen, että antaa mulle satamiljoonaa euroa ;)

Hyviä suunnitelmia! :) Kertokaa mielellään myös sellaisia ainakin suunnilleen realistisia visioita. Eli ei vain että "hieron perjantaipullosta pullonhengen ja esitän sille toiveen, että antaa mulle satamiljoonaa euroa ;)

Tuo on realistinen. Paitsi, että eri kaupunki ja eri työpaikka. Hakeudun nimittäin sota-alueelle.

Mitenkä niin noi ylemmät ei olisi realistisia tavoitteita? Kyllähän ne ovat ja niitä kohti tehdään töitä. Mutta lasten ollessa pieniä en kyllä siihen 2-3kk ulkomailla tavoitteeseen pääse. 10v kuluttua on kuitenkin tarkoitus lopettaa töissäkäynti jos saan siihen asti olla töissä.

Haluaisin asua merenrantanäkymillä kauniissa pitsihuvilassa Helsingissä tai länteenpäin. Koulut ja kaverit olisi lähistöllä.
Talo olisi vanhanajan mallinen hirsitalo, jossa pönttöuunit ja lankkilattiat ja ihanasti patinoituneet seinät, mansardikatto yms.

Omistaisin pari sijoitusasuntoa, mutta en ilmeisesti Helsingissä. Pari sijoitusasuntoa Jenkeistä ja pari Euroopassa.

Kävisin työssä, mutta voi olla että en nykyisessä. Olisi kivaa tehdä työtä, jossa on tekemisissä ihmisten kanssa.

Asuttaisiin puulämmiteisessä omakotitalossa pienellä paikkakunnalla, alle 100km säteellä kuitenkin ainakin 1 isompi kaupunki.
Meillä olisi kanoja ja kissa, ehkä joku muukin eläin. Pihalla olisi kasvimaa, jota hoidettaisiin yhdessä lasten kanssa.
Mies työskentelisi kotona ja oma työpaikkani olisi kävelymatkan päässä tai töihin max.50km, mutta silloin työn pitäisi olla parempi ja hieman korkeampi palkkainen.

Unelmani olisi asua omakotitalossa suht lähellä palveluita. Mies ja lapset. Tekisin töitä arkisin noin 4h päivässä ja loma-ajat pitkät lasten koulujen mukaisesti.
Olisi oma puuverstas, matkustelisimme talvisin Lappiin ja ulkomaanmatkoja pystyisimme tekemään vähintään kerran vuodessa tutustuen eri maiden kulttuureihin ja kansallisuuksiin.
Saisin harrastaa näyttelemistä ja tehdä verstaassa entisöintitöitä.
Rahaa olisi sillä tavalla mukavasti, ettei olisi taloudellisia paineita. Mahdollisimman paljon tekisin ruokaa itse alusta alkaen. Minipossu voisi löytyä pihalta. :D
Olisi suht uusi, turvallinen ja hyvä auto ajaa molemmilla.

Mun unelmista osa jo on käynyt toteen. Muiden eteen teen töitä edelleen ja ne toteutuvat kun niiden aika on.

Muuten aivan ihana ketju! Lisää tällaisia! :)

:) :) Mulla myös osa unelmista on jo toteutunut ja muita kohti olen menossa :) Tai sitten unelmat muokkautuvat matkan varrella toisenlaisiksi, mutta en aio passivoitua ja tehdä vain tavallisen kaavan mukaan asioita jatkossakaan.

Aika liki nykyistä, pienin muutoksin.

Kesät yhä siis reissutöissä. Välillä kotona, välillä hotelleissa.

Talveen sen verran muutosta, että ois kiva saada oma "paja" tohon talon yhteyteen niin sit voisi talvellakin puuhailla tulevan kesän tarvikkeita eikä vaan lorvia kaksplussalla, niinko nyt.

Mä haluaisin ison maatilan jossa voisi elää omavaraistaloudessa.
En haluaisi palkkatöihin, aikani kuluisi kasvattaessa ruoka itse, ommellessa, neuloessa, leipoessa jne.

Haluaisin elää pääkaupunkiseudulla isossa monikerroksisessa omakotitalossa, jossa on iso tontti ja suojaa naapureiden katseilta. Oma uima-allas sisällä ja ulkona. Kylpyläosasto talossa. Kissoille omat systeemit ja kulkureitit. Töitä en tekisi lainkaan jos ei olisi taloudellista pakkoa. Matkustelisin talvikaudet jossain lämpimissa maissa, kuten Brasiliassa ja Kuubassa.

Nykyinen koti on realistinen unelmani. Vähän enemmän saisi olla tilaa niin sisällä kuin ulkonakin. Onneksi takapihalta pääsee suoraan metsään lenkkipolulle tai vaikkapa mustikoita keräämään.

Mistä sun suku on tullut? Mikä maa tuo eka vaihtoehto on? Miksi ette ole jo muuttaneet, jos mieli tekee?

ei olla muutettu ihan siitä syystä, että sairastuin vakavasti ja nyt opiskellaan molemmat miehen kanssa. Miehellä on opintoja jäljellä kolme vuotta ja minä valmistun vuoden päästä jouluna. Kun valmistun mies hakee vaihtoon ja sitten mennään puoleksi vuodeksi. Voin työskennellä silloin. Olis tarkoitus, että suoritan viimeisen työssäoppimisen tässä kyseisessä maassa mutta opisto ei voi lähettää minua sota-alueelle. Muualle kyllä kyseiseen maahan mutta minä haluan tuonne tiettyyn paikkaan.

Ei tarttis tehdä töitä ollenkaan, kesät Suomessa ja talvet jossain päin Aasiaa. Vakituista akkaa en tartte, niitähän löytyy tarpeen tullen ja voi vaihdella kun kyllästyttää - kodinkoneetkin on jo keksitty ihan siivousrobotista ja astianpesukoneesta lähtien niin eihän niitä naisia tartte kun hetken iloksi silloin tällöin kun tekee mieli.

Unelmani olisi asua omakotitalossa suht lähellä palveluita. Mies ja lapset. Tekisin töitä arkisin noin 4h päivässä ja loma-ajat pitkät lasten koulujen mukaisesti.
Olisi oma puuverstas, matkustelisimme talvisin Lappiin ja ulkomaanmatkoja pystyisimme tekemään vähintään kerran vuodessa tutustuen eri maiden kulttuureihin ja kansallisuuksiin.
Saisin harrastaa näyttelemistä ja tehdä verstaassa entisöintitöitä.
Rahaa olisi sillä tavalla mukavasti, ettei olisi taloudellisia paineita. Mahdollisimman paljon tekisin ruokaa itse alusta alkaen. Minipossu voisi löytyä pihalta. :D
Olisi suht uusi, turvallinen ja hyvä auto ajaa molemmilla.

Mun unelmista osa jo on käynyt toteen. Muiden eteen teen töitä edelleen ja ne toteutuvat kun niiden aika on.

Muuten aivan ihana ketju! Lisää tällaisia! :)

Muuttakaa Itäkeskukseen. Siellä pääsee päivittäin tutustumaan eri maiden kulttuureihin ja kansallisuuksiin.

Yhteistyössä