Millainen on marsu lemmikkinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihania :heart: Meilläki vähän aikaa ollu kaks ja ne on kyl mahtavia otuksia. Kovia kuikuttaan ja meillä tuo vanhempi marsu on niin kesykin että se tunkee syliin jne. Nuorempi onkin sit sellanen että karkuun juoksee heti ja huutelee mökistä sitten :D

Periaatteessa ei ole vaativa lemmikki,toisaalta on. Kannattaa tutustua kirjallisuuteen mahd. paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mun marsut piti ainakin jännää ääntää...sellaista kurlutusta :D

Ne KUIKKAA :)

http://www.youtube.com/watch?v=Zbr95G1jQaY&feature=related

Juurikin näin :D

Mä en muuten tiennyt sitä marsua ottaessani. Aattelin, että ne on vaan niinku hamstereita, mutta isompia.

Ja kun Esko Seppo Elmeri Marsuvaara sitten ekan kerran kiekaisi, niin mun ilme oli taatusti näkemisen arvoinen :laugh:

Mun marsut piti ainakin jännää ääntää...sellaista kurlutusta :D

Ne KUIKKAA :)

http://www.youtube.com/watch?v=Zbr95G1jQaY&feature=related

Juurikin näin :D

Mä en muuten tiennyt sitä marsua ottaessani. Aattelin, että ne on vaan niinku hamstereita, mutta isompia.

Ja kun Esko Seppo Elmeri Marsuvaara sitten ekan kerran kiekaisi, niin mun ilme oli taatusti näkemisen arvoinen :laugh:

Mun Iita-marsu oli myös kova juttelemaan...isäni aina höpötti sille ja Iita kurlasi vastaan. Toinen otus oli albiino uros, Kosmos, joka ei paljon turhia huudellut. Ihan niinkuin ihmismaailmassakin; akat kiljuu ja kujertaa ja ukot mullistelee hiljaa mielessään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Onko tuo jotenkin epätavallisen iso, vai näyttääkö vain siltä?

Iso urosmarsu, pieni vauva (alle 2 kk muistaakseni), ja kuvakulma on sellainen että Hugo-herra näyttää kookkaammalta kuin oikeasti olikaan (R.I.P.).

Seurallisia, helppo hoitoisia ja yleensä rauhallisia. :) Tottuvat suht helposti käsittelyyn. Mulla on elämäni aikana ollut yhteensä 8 marsua. Silloin kun olin n. 7-14v. Pitävät ihanaa kujerrusta. :)

Mutta miinusta on tosiaan se, että haju on aika voimakas joten aluset täytyy parikin kertaa viikossa vaihtaa.

Pääsin juuri eroon meidän marsuista, jotka meinasivat aiheuttaa meille miehen kanssa avioeron. Hankittiin aikoinaan 2 marsua 10v tytölle. Nyt tyttö 13v, kiinnostus lopahti jossain vaiheessa. Marsut ovat melko työläitä hoitaa, koska kakkaavat ja pissaavat niin paljon. Vaativat paljon tilaa. Häkistä lentää paljon puruja ja muuta roskaa ympäriinsä, kun marsut touhuavat siellä. Häkki pitää olla helposti puhdistettava, silti puhdistuksessa on töitä ja se on tehtävä kokonaan väh. 2krt viikko, parempi olisi tietysti siivota vähän joka päivä mutta meillä se ei toiminut. Aina sahanpuruja ja roskia kantautui ympäri taloa ja koska marsut oli lastenhuoneessa, siellä haisi aina puhdistusta seuraavasta päivästä lähtien hirveeltä. Kävimme jatkuvia taisteluja tyttäremme kanssa joka oli luvannut huolehtia eläimistä mutta jota viikon vanhat pissi- ja kakkaläjätkään eivät haitanneet. Lastenhuone oli kuin navetta. Lisäksi heinät pölyävät paljon. Niitähän pitää olla jatkuvasti saatavilla, mutta kun heinät on pakattu niin tiiviisti kaupoissa myytävissä pakkauksissa, aina kun heinää irrottaa siitä lähtee ilmaan paljon pölyä.

AP:lle: harkitse todella, todella tarkkaan asiaa. Jos teillä on marsuille erillinen huone missä ei haittaa pieni lemu, niin sitten pitäminen on mahdollista. Marsut ovat pitkäikäisiä, me onneksi sitten löydettiin niille uusi koti ja avioliittokin taisi pelastua kun mies ei enää kanna kaunaa minulle...

mä henkilökohtaisesti vihaan marsuja, oon ilmeisesti tavannu vaan agressiivisia tapauksia. Yhden otin syliin ja se puri mua kaulaan :kieh: ja se toinen pentele purasi käteen. Vasta ton jälkeen omistaja sanoi,ettei niitä voi ottaa syliin,kun ne puree kaikkia...

Jos hankit sinun täytyy ottaa vastuu marsusta ja niitä on hankittava vähintään kaksi marsulle pitää olla viileää vettä koko ajan tarjolla ja jyviä kans jos hankit pitkäkrvaisen marsun harjaa sitä päivittäin ja purut täytyy vaihtaa viikoittain marsut piilottelevat sairauksiaan mahdollisimman pitkään eli jos huomaat marsun käyttätymisessä muutoksia kannattaa viedä eläinlääkäriin Ps ittelläni on kaks marsuu !