Millainen on lapsiperheen päivä, etenkin ulkoilujen osalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuntematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuntematon

Vieras
Olen erittäin epäjärjestelmällinen ihminen ja siitä varmaan johtuu nämä "vaikeudet" ehtiä ulos iltapäivällä. Aamupäivällä ulkoillaan joko ennen ruokaa (klo 11) tai sitten sen jälkeen, ruuanlaittoa ei tarvi miettiä kun on yleensä joko eilistä tai sitten pakkasesta.

Mutta iltapäivällä sitten... Ennen ruokaa ei vain ehdi. Kun se ruokakin pitää laittaa. Miten te hoidatte ulkoilut iltapäivisin? Ruuan jälkeen alkaa olla liian myöhäistä meidän lapsille...

Meillä siis ruoka on yleensä klo 17 ja lapset heräilee 14-15 välillä.

Meillä lähdetään uudestaan ulos joko heti päikkäreiltä heräämisen jälkeen tai jos ruuan valmistus vie aikaa niin ruuan jälkeen. Vaikka iltatoimilla aletaankin n. klo 19 niin kerkeää siinä kuitenkin vielä hyvin ruuan jälkeen ulkoilemaan =)

Mitäs jos kuitenkin kävisitte ulkona iltaruuan jälkeen? Vaikka pikaisesti. Jos lapset herää päiväunilta klo 14-15 välillä, niin eivätkö he kuitenkin vielä ole ihan virkeitä ulkoiluun ruuan jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon:
Meillä siis ruoka on yleensä klo 17 ja lapset heräilee 14-15 välillä.

Onhan tuossa monta tuntia ennen ruokaa :o
Meillä ulkoillaan aamulla ennen klo11, päiväunilta heräävät klo15 mennessä ja sen jälkeen välipala ja ulos. Ulkona ehditään olla tunti-puoltoista ennen päivällisen laittoa.

Meillä ei ulkoilla kun kerran päivässä :ashamed: joskus kaksi..yleensä päikkyjen jälkeen leikitään kotosalla ja sitten iltaruuan jälkeen kyläillään tms..joskus lähdetään vaunulenkille. Ja meiän tyttö nyt 1v5kk.

Tuskin sulta kahta tuntia menee ruuan tekoon? Ihan hyvin ehtii ennen iltaruuanlaittoa pistäytyä pihalla (1-1,5h). Ja lasten päikkäreitten aikaanhan voit jo alustavasti valmistella ruokaa (salaatin teko ym.).

oonko mä jotenkin outo kun meillä on joka päivä erilainen :snotty: tiety se vaikuttaa että isompi lapsi ei enää nuku päivällä ja pienempi nukkuu siellä missä satutaan olemaan, kylässä, rattaissa, autossa..

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Meillä ei ulkoilla kun kerran päivässä :ashamed: joskus kaksi..yleensä päikkyjen jälkeen leikitään kotosalla ja sitten iltaruuan jälkeen kyläillään tms..joskus lähdetään vaunulenkille. Ja meiän tyttö nyt 1v5kk.

Mitäs tuota nolostelemaan :)
Meillä ei joskus ulkoilla ollenkaan, joskus kerran, joskus kaksi kertaa päivässä, joskus ollaan monta tuntia (kesällä varsinkin melkein asutaan ulkona), joskus yksi, joskus kaksi.

AP:n aloituksesta sai sellaisen käsityksen, että hän haluaisi mahduttaa yhden ulkoilukerran tuonne iltapäivään ja halusi siihen vähän vinkkiä, ei tarkoita sitä, että on ulkoiltava "sääntöjen" mukaan kahdesti vuorokaudessa. =)

Meillä ulkoillaan vain aamupäivällä. Päikkäreiden aikana vietän omaa aikaa tai siivoilen. Sen jälkeen välipala ja alan laittaan ruokaa. Syödään 16-17. Illalla poistutaan kotoa lähinnä kauppaan kävellen tai autolla. Muutoin leikitään, kylvetään, vietetään aikaa isin kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
AP:n aloituksesta sai sellaisen käsityksen, että hän haluaisi mahduttaa yhden ulkoilukerran tuonne iltapäivään ja halusi siihen vähän vinkkiä, ei tarkoita sitä, että on ulkoiltava "sääntöjen" mukaan kahdesti vuorokaudessa. =)

Näin juuri, siis itse haluaisin käyttää noita muksuja pihalla myös silloin iltapäivällä, mutta kun en vain meinaa ehtiä. Jotenkin turhauttaa lähteä ulos puolen tunnin takia näin talvella pukemisrumban jälkeen.

Lapset siis heräilee eriaikaan, pienempi yleensä vasta tuolloin klo 15 tienoilla. Sitten välipala, pissatukset ja pukeminen... Tähän saan aikaa menemään sen puoli tuntia :ashamed:

Ja sitten tuo minun epäjärjestelmällisyys... Se tulee ilmi etenkin ruuanlaitossa, minä kun saan yksinkertaiseen ruokaankin aikaa tuhraantumaan hirveän kauan. Ruuanlaitto on pakko aloittaa neljän maissa, niin se on yleensä valmista sitten tuolloin 17 nurkilla. Ja tuosta ruoka-ajasta yritän pitää kiinni, koska mies tulee töistä silloin, syö ja menee raksalle. Kun vain illat on arkisin aikaa tehdä taloa.

Eli "vika" on siis minussa, minä olen tämmöinen höhlä, joka kesken ruuanlaiton muistan, että pyykki on koneessa ja käyn hoitamassa sen. Sitten matkalla näen, että päivän postin joka on avaamatta ja avaan sen. Tästä voikin päätellä että ruuanlaittoon ei hirveän kauan välttämättä mene, mutta siihen kaikkeen oheispuuhaan...

Voi itku kun tää kuulostaa tyhmältä :ashamed:

Yhteistyössä