Millainen on kateellinen ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihloo

Vieras
onks se kauhean paha juttu,jos joskus tuntee kateuden pistoksen?
Mä olen niin väsynyt yhteen läheiseeni,kun missä vaan olen erimieltä tai vastaavaa,niin olen kateellinen hälle.
Mä kyl sanon aikaa suoraan mielipiteeni hälle,enkä jaksa nuoleskella kenenkään hanuria.enkä edes näe mitään syytä alkaa valehtelee jos olen jostain erimieltä.

Mutta sitten tää mun läheinen on sellanen,et jos joku on ostanut uuden paidan,voittanut arvalla tai jotakin tän tyylistä,niin ei sano mitään...korkeintaan ettei halua puuttua muiden asioihin.

Mua sitte ottaa päähän tollanen...argh.

kateushan tarkottaa sellasia pahansuopia ajatuksia, eli jos naapurin reinolla on hieno mazda niin toivoisit että se ajas sen seinään.. eli tolla perusteella ei vielä voi kateudeksi sanoa?

ai se tarkoittaa tollasta...mä en ainakaa kellekkää pahaa halua..Olen monestikkin hieman kateellinen odottaville äideille,koska en itse saa vauvaa,mutta en tosiaan halua heille mitää pahaa.

Ei kateus mun mielestäni välttämättä tarkota pahansuopuutta. Jos naapurilla on se hieno mazda, ja mä olen kateellinen ni minusta mä sillon toivoisin että mä olisin sen mazdan omistaja eikä naapuri. Tai että mullakin olis samanlainen auto :)

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Ei kateus mun mielestäni välttämättä tarkota pahansuopuutta. Jos naapurilla on se hieno mazda, ja mä olen kateellinen ni minusta mä sillon toivoisin että mä olisin sen mazdan omistaja eikä naapuri. Tai että mullakin olis samanlainen auto :)

no noin sen sanan selitys kuitenki menee, tästäkin oli pitkä lehtijuttu joskus, kun on oikein suomalaisten kansantauti tuo kateus, joku oli oikein väitöskirjan tainnu moisesta aiheesta vääntää.
eli siis se että haluaisit jotain mitä toisella on, ei oikeasti ole kateutta :)

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:

no noin sen sanan selitys kuitenki menee, tästäkin oli pitkä lehtijuttu joskus, kun on oikein suomalaisten kansantauti tuo kateus, joku oli oikein väitöskirjan tainnu moisesta aiheesta vääntää.
eli siis se että haluaisit jotain mitä toisella on, ei oikeasti ole kateutta :)

Hienoa, mä en siis ole ollenkaan kateellinen ihminen ikinä :D
Oikeesti, tosi siistii =)

kateushan tarkottaa sellasia pahansuopia ajatuksia, eli jos naapurin reinolla on hieno mazda niin toivoisit että se ajas sen seinään.. eli tolla perusteella ei vielä voi kateudeksi sanoa?

Jännä juttu. Oma sukulaistyttö sanoi lapsena, että ajaisittepa te kolarin. Kun me ostimme uuden auton. Tuollaista ei unohda koskaan, mistä tulee lapseen tuollainen ilkeys. Meillä ei saman ikäiset lapset edes huomaa naapureiden autoja (tahi naapureita).
Oma äiti yh ja meitä lapsia monta ja äiti raatanut itsensä hengiltä lähes lastensa takia. Tuntui tosi pahalta kuulla tuo "onnentoivotus" meidän perheelle tuolta lapselta, joka on saanut kaiken. Kummeille esitettiin pitkät ja kalliit lahjalistat ja vanhemmat ja lapset (tyttö ja poika) pukeutuivat urheiluliikkeen kalliisiin vetimiin jo pienestä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:

Jännä juttu. Oma sukulaistyttö sanoi lapsena, että ajaisittepa te kolarin. Kun me ostimme uuden auton. Tuollaista ei unohda koskaan, mistä tulee lapseen tuollainen ilkeys. Meillä ei saman ikäiset lapset edes huomaa naapureiden autoja (tahi naapureita).
Oma äiti yh ja meitä lapsia monta ja äiti raatanut itsensä hengiltä lähes lastensa takia. Tuntui tosi pahalta kuulla tuo "onnentoivotus" meidän perheelle tuolta lapselta, joka on saanut kaiken. Kummeille esitettiin pitkät ja kalliit lahjalistat ja vanhemmat ja lapset (tyttö ja poika) pukeutuivat urheiluliikkeen kalliisiin vetimiin jo pienestä.

juu, lapsetkin osaa, meidän naapurintyttö oli kesällä sanonu meidän tytölle et tämä meiän vauva on varmasti kuollu mun mahaan kun taas heidän vauva kohta syntyy :/

Yhteistyössä