Millainen on hyvä astianpesukone?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideaköyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ideaköyhä

Aktiivinen jäsen
17.12.2006
4 791
0
36
Onko ne sellaiset mistään kotoisin joissa on kolme "koria"/tasoa? Ylin aterimille jne...? Missä koneissa sellainen edes on? Jossain olen sellaisen nähnyt mutta Google ei osannut auttaa (eli en osannut oikein Googlettaa. ) Meillä on ollut kohta 10vuotta AEG:n kone joka on nyt tullut ilmeisesti tiensä päähän ja uusi pitäis hankkia joten kokemuksia kaipaan. :) Ja mielellään alle 500? sais maksaa. :) Ja mielellään AAA-luokkaa ja makdollisimman pienellä vedenkulutuksella.

Thanks! :flower:

Niin joo ja olen laiska ja piittaamaton kun haluan tiskikoneen joo. :whistle:

Mielessä on ainakin aterinteline siellä ylimpänä. Meillä on Siemens, siinä on vähän normikonetta isompi sisätila, alasokkeli matalampi. On vähän enemmän tilaa isoille astioille ja koreissa säätövaraa, hiljainen ja riittävästi ohjelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Sellainen joka ei ole lattianrajassa... B)
Pöytäkone on meille armottoman pieni ja keittiöremonttiin vuokranantaja tuskin suostuu joten lattiamalliin on tyydyttävä. :)

Ehkä hän tarkoitti, että normikone asennetaan ylemmäs kuin lattiatasoon.
Ymmärsin, sillä tuo keittiöremontittomuus.

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Sellainen joka ei ole lattianrajassa... B)
Pöytäkone on meille armottoman pieni ja keittiöremonttiin vuokranantaja tuskin suostuu joten lattiamalliin on tyydyttävä. :)

Ehkä hän tarkoitti, että normikone asennetaan ylemmäs kuin lattiatasoon.

Aivan. :)

Meillä on Siemensin kone, jossa on ylhäällä sellainen oma ritilätaso haarukoille yms. Varmaan sama kuin Huspati Hutalla. Mä olen ainakin tykänny siitä, paljon kätevämpää kuin säätää sellaisen välinekorin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Meillä on Siemensin kone, jossa on ylhäällä sellainen oma ritilätaso haarukoille yms. Varmaan sama kuin Huspati Hutalla. Mä olen ainakin tykänny siitä, paljon kätevämpää kuin säätää sellaisen välinekorin kanssa.

Meillä sitä aterintelinettä ei ole, harmi. Muutaman vuoden vanha malli, en muista oliko silloin Siemensillä jo sellainen Mieleltä apinoituna. Meillä merkkasi se isompi tilavuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Hyvä on sellainen, jossa on kunnon pikapesu ettei tarvi aina 1,5 tunnin ohjelmaa pyörittää. Meillä on Rosenlew ja pestään oikeastaan aina pikapesulla. Tulee puhdasta.

Minä taas ajattelen niin, että pikapesun on aikaa säästääkseen luovuttava jostain, enkä haluaisi ajatella että se luopuminen olisi huuhteluiden määrässä....

Meillä on Miele ollut jo päälle 9 vuotta käytössä ja yhä toimii hyvin. Minä suosittelen sitä erillistä aterintasoa, alhaalla on paljon enemmän tilaa kuin mitä olisi aterinkorin kanssa. Hintavaatimukset voi tehdä tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Ei ainakaan AEG. B)
Mut se on ollut oikeasti tosi hyvä ja uskollinen kumppani.

:heart: :heart: :heart: :xmas:

On ennen, mut nykyiset valmistetaan jossakin Romaniassa ja sen huomaa..

Meidän Aeg:n seuraaja oli Upo ja se menetteli. Ihan ok, ainakaan ei laskenu vesiä alleen, joten siinä jo parannusta. :xmas: Nykyinen on joku Ikean ja se on taas ollu yllättävän hyvä. :D

Meillä oli rakennusaikana Elektroluxin AAA-tason kone, makso jotain 349e ; käytännössä ihan sama sisältä kuin AEG:n kone, pari ohjelmaa vain vähemmän. Se makso sitten jotain vähän enemmän :D
Mut samaa firmaahan ne nykyään on.

Yhteistyössä