Millainen olisi ihanteellinen siivousapu teidän perheellenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viikkosiivous kerran viikossa olisi ihan kiva ja olisin kyllä jo siivoojan ottanutkin, mutta mies ei halua, että meille tulee joku ulkopuolinen siivoamaan. Sen homman kun saisi pois itseltä, niin vaihtaisin ja pesisin kyllä lakanat ja pyyhkeet, mutta kun viikkosiivouksen saa tehtyä, niin sitten ei enää paljoa muuta jaksakaan. Yleensä teen viikkosiivouksen useammassa osassa, joten meillä ei ikinä ole tip-top siistiä
, jos ei ole lasten synttärit tulossa tai joulu.

Just näin. Siksi me halutaankin se viikkosiivous takaisin. Ihana tulla töistä kun kaikki on tehty :)

Mä siivoan mieluusti itsekin, mutta kun joku ensiksi veisi kaikki rojut paikoilleen, roskiin, minkä minnekin. Sama juttu pyykkien kanssa. Ne on kiva pestä ja ripustella mutta se, että saisi ne telineeltä laatikoihin ja kaappeihin on tuskaa.

Mä vähän luulen, ettei meille sellaista ole olemassakaan. Kerran kävi jostain firmasta siivooja siivoamassa, olin hieman pettynyt. Olen itse niin tarkka, ettei sellaista jälkeä minkä minä kelpuutan olekaan. Parempi siis siivota itse.

Mulle riittäs kun joku kävi kerran kuukauteen siivoamassa perusteellisesti koko kämpän, varsinkin vessat ja saunan. Ois helpompi sitten ite pitää sitä perussiisteyttä yllä, mulla tahtoo vähän unohtua tuo pölyjen pyyhkiminen vaikka muutoin siivoilenkin.
Ja sitten vois vielä kerran pari vuoteen pestä ikkunat.

[QUOTE="vieras";27276422]Sellainen kuin siivoushullu äitini. Haluaa siivota, tykkää siivoamisesta. Eikä suostu ottamaan mitään palkkaa, suuttuu jos tarjotaan. Ainoa haittapuoli, marmattaa kokoajan siivotessaan että miten sotkuista meillä on. Haluaa marmattaa kun siivoaa.
Tekee tosi siistiä jälkeä, puunaa joka paikan lattiasta kattoon, laittaa tavarat niinkuin minä haluan. Jos sen siivoamishulluutta ei estä, siirtyy talon siivottuaan siivoamaan ulkovarastoja, pihaa.
Olen kysynytkin, miksei se siivoa työkseen kun on noin siivoushullu. Saisi siitä vieläpä rahaa!
No, siksi kun ei tykkää siivota vierailla ihmisillä, haluaa siivota vain tutuissa paikoissa. Eikä kehtaisikaan siivota missään vieraissa, kun siellä ei voisi marmattaa ja kiroilla koko ajan.[/QUOTE]

äitiisi pääsee tutustumaan!?! :)

Meidän perheessä kaivattasiin kertaluonteinen rysäys niin, että joku ulkopuolinen orjapiiskuri tulisi ja tyhjentäisi talon turhasta roinasta (kaikki kaapit, vaatehuoneet, varasto, autotalli) ts. tekisimme homman yhdessä eikä tämä palkattu ammattilainen antaisi minun enää jättää taloon mitään turhaa roinaa ja käyttämättömiä vaatteita.

Kuten joku edellä jo sanoi, kyllä minulta imurointi ja moppaus onnistuu mutta tämä jatkuva sekasorto ja kaaos vie voimat ja järjen. Puhtaat pyykit jää kuivuriin ja narulle roikkumaan koska kaapeissa ei ole kunnolla tilaa. Taii sitten ne puhtaat pyykit on kasoina sohvan päädyssä ja vierassängyn päällä.

No sellainen mikä tekis 4 kertaa vuodessa suursiivouksen. Eli kaikki tahrat seinistä, ovista, lattian kunnollinen pesu, kylpyhuoneiden kunnollinen pesu, ikkunoiden pesu myös 2 kertaa vuodessa. Ton perusviikkosiivouksen kyllä itsekin jaksan hoitaa mutta siihen se sit jääkin, motivaatio ei riitä imurointia, pölyjä ja vessanpesua kummempaan.

Yhteistyössä