Millainen oli ensimmäinen äitienpäiväsi?

• Viestiketjun aloittaja äiti nyt itsekin
  • Ensimmäinen viesti
äiti nyt itsekin
Mietin tässä, miten vietämme tänä vuonna äitienpäivää. Tämä on minulle ensimmäinen äitienpäivä äitinä. Jos teemme kuten tähän asti, olemme reissussa koko päivän. Pitäisi käydä minun ja mieheni äideillä sekä minun kahden mummoni kodeissa. Siinäpä se päivä neljän kyläpaikan välillä suhaamisessa menisikin. Toisaalta olisi kiva viettää jotenkin spesiaalisti tätä ensimmäistä äitienpäivää, mutta toisaalta mitä sitä sitten tekisi niin erikoista? Mummot ja isomummot kuitenkin odottavat ja väsäävät kakkuja meitä varten.

Miten sinä vietit ensimmäistä äitienpäivääsi ja oliko näin jälkikäteen onnistunut päivä ja ratkaisu?

en oikeasti muista kunnolla.. aamulla heräsin et mies oli teen mulle keittäny ja laittanu valmiiks, sit sain kukkapuskan ja joskus myöhemmin päiväl taidettiin mennä mun porukoille joissa oli molemmat mun mummot? asuttiin silloin anoppilan melkein naapurissa niin taidettiin silloin päättää että mennään joku toinen päivä "äitienpäivä" kahveille siis yhdessä anopin&apen kanssa päätettiin.

tänä vuonna en nyt sit tiedä. olis tietty kiva olla ihan oman perheen kesken (minä mies ja poika) mutta saas nyt nähdä. jos tähän tulee paljon kommenttia niin kiva lueskella jos sais itsekin idean tynkää :)

"vierailija"
Eka äitienpäivä oli huono,ex ei huomioinut yhtikäsmitenkään,ei edes sanallisesti.Pahoitin mieleni ja ex suuttui kun itkin.
Nykyinen on aina huomioinut kukin,lahjoin/ravintolapäivällisin jo ennen kuin yhteistä lasta olikaan <3.

"äitipäiti"
Se oli ihana. Vauva oli alle kuukauden vanha. Olin ihan onnesta sekaisin. Sain aamiaisen sänkyyn ja varmasti jonkin lahjankin, vaikken sitä muistakaan. Kakkukahvit juotiin oman äitini luona, jossa oli myös sisarukseni. Oli ihana, lämmin kevät päivä.

"xXx"
Vauva oli silloin 6vrk:n ikäinen. Sain aamupalan mieheltä sänkyyn ja nosti vauvan mulle sen jälkeen imetettäväksi, yhdessä köllittiin siinä sitten. En todellakaan lähtenyt mihinkään sukuloimaan silloin, oma äitini taisi käydä kylässä kahvilla.

Sen jälkeen kun musta tuli äiti ollaan oltu kotona, meille saa kyllä tulla suvun vanhemmat äidit jos haluavat. Muistetaan toki esim edellisenä päivänä mun ja miehen äitejä kukin ja kortein, mutta varsinaisena päivänä "juhlitaan" meidän perheen äitiä, eli minua. Ne nykyään mummot ovat aikanaan saaneet olla omien lapsiensa kanssa kotona juhlapäivänä, sekä muutama vuosikymmen on heitä muistettu tasan virallisena päivänä, joten nyt on suvun tuoreempien äitien vuoro. Ajattelen sen niin, että kun itse olen mummoikäinen ja lapset lentäneet pesästä, on mun vuoro antaa sijaa uusille äideille.

Samoin toimitaan isänpäivänä, papat saa kyllä muistamisensa mutta The päivänä juhlitaan meidän perheen isää.

Sain nukkua pitkään ja kun nousin, oli miehen tekemä aamiainen odottamassa. Lahjaksi sai "omaa aikaa shoppailureissun merkeissä", miehen kustantamana tietysti.
Mies oli anopin hommannut meille hoitamaan lasta niin sillä välin kävimme ulkona syömässä, taisi olla ensimmäinen kerta kun olin ilman lasta missään.
Anopille oli kuulema paras lahja saada viettää lapsen kanssa kahdenkesken pari tuntia.

Ei ehkä äitienpäiväksi paras idea lähteä ilman lasta mihinkään, mutta mies oli kovasti nähnyt vaivaa keksiessään lahjaa ja muita keinoja ilahduttaa ja ajatteli että saisi hetken hengähtää. Ja anoppi oli myös todella otettu.

lucifer
en edes muista koska meillä ei ole ikinä vietetty äitienpäivää niin että olisin saanut lahjoja tai minua olisi huomioitu äitinä. koska en halua viettää sitä.

mummolle on varmaankin annettu joku lahja ja kortti.

"kevätäiti"
Olin saanut huhtikuun lopussa esikoiseni. Ekoja vaunulenkkejä käveltiin kaupungilla ( kaupassa yms oli aikaisemmin käyty) ja perheenä kotona vaan, ei missään mummien luona hypätty. Nyt siitä on jo 19 vuotta...

"vieras"
Lapseni oli silloin noin 6 kk ikäinen. Me oltiin appivanhempien kanssa mökillä ja sain mieheltä lahjaksi sellaisen hiusten tyvikohottajan. Päivä oli aurinkoinen ja vauva suloinen.

Piti kyllä oikein kaivaa muistilokeroita, että sain palautettua päivän mieleeni.

Ensimmäisenä äitienpäivänäni olin juuri edellisenä päivänä päässyt synnäriltä kotiin, eli hilluin himassa ja kävin kaupungilla kävelemässä ja jäätelöllä kavereiden kanssa.
Tänä äitienpäivänä oon varmaan vaan himassa.
Mun äiti ja mummot asuu 700-900km päässä joten heitä en valitettavasti pääse tervehtimään silloin, eli heille soittelen ja laitan ehkä jotain pientä postissa, ainakin kortit jos ei muuta.
Lisäksi mietin et oisko hyvätapaista muistaa lapsen toistakin mummia jotenkin? Hmm..

"mona"
Eka äitienpäivä. Hmm, kaipa se perinteisesti meni mun vanhempien luona kyläillessä. Silloin oli 9kk vauva ja oikeesti en muista yhtään. Eikä siitä ole kuin kaksi vuotta..

Tyttö syntyi. Siinähän se sitten meni sitä nyyttiä ihastellessa, hieman lepäillessä, sairaalan kakkua syödessä ja muistaakseni lätkämatsia katsoessa. Eli perfect äitienpäivä mulle. :) Nyt se maailman paras äitienpäivälahja täyttää jo 3 v.

En muista ollenkaan, ikävä kyllä!
Tyttäreni on tuolloin ollut puolivuotias.
Mieheni on kantanut todennäköisesti aamiaisen sänkyyn, kuten muinakin äitienpäiväaamuina. Kenties olemme käyneet myös syömässä?

Yhteistyössä