millainen ohje teillä on 6munan täytekakun pohjaan?

nimittäin oon huomannut että niitä on monenlaisia.osassa on mukana myös perunajauhoja,osassa taas ei.osaa pitää alussa vatkata 15.min. ja toisia taas ei.muistaakseni äitini paistoi kakkua aina 175asteessa tunnin mutta oon löytäny myös ohjeen jossa paistettiin vain 30-40min. elikäs mikä ohje olis paras 6munan täytekun pohjaan?
 
Olen kokeillut monenlaista kakkupohjaa, mutta tää on paras kaikista eli kerrot sen kahella:
3 kananmunaa
3dl sokeria 1. Vaahdota
1½dl kiehuvaa vettä 2.Lisää muna-sokerivaahtoon
3,75dl vehnäjauhoja
3tl leivinjauhetta 3. Lisää kuivat aineet.
1½rkl perunajauhoja

Paista 200 astetta ½tuntia
<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.03.2007 klo 19:05 Huithapeli kirjoitti:
Olen kokeillut monenlaista kakkupohjaa, mutta tää on paras kaikista eli kerrot sen kahella:
3 kananmunaa
3dl sokeria 1. Vaahdota
1½dl kiehuvaa vettä 2.Lisää muna-sokerivaahtoon
3,75dl vehnäjauhoja
3tl leivinjauhetta 3. Lisää kuivat aineet.
1½rkl perunajauhoja

Paista 200 astetta ½tuntia
ohje oli muute hyvä mutta kakkua piti pitää uunissa tunti ennenku oli valmista :wave:
 
Symppis
"Kaikkee yhtä paljon" -versiokin on toimiva. Mittaat vaan, montako desiä on 6 munaa ja jatkot sen mukaan. Tää versio on 4 munalle:
4 munaa (= 2,5 dl)
2,5 dl sokeria
2,5 vehnäjauhoja
1,5 tl leivinjauhetta
Vatkaa munat ja sokeri kovaksi vaahdoksi, lisää sekoitetut jauhot. Paista 200' n. 30 min, eli kunnes kakun laidat alkavat irrota vuoasta. Ja muuten, vehnäjauhoilla kun jauhottaa vuoan, niin kakun pinnasta tulee kauniimpi.
 
Kuohkea kakku tulee tästä;

6 munaa
2dl sokeria
Vaahdota munat ja sokeri kuohkeaksi. Vaahto on sopivaa, kun teet vispilällä vaahdon pintaan kahdeksikko kuvion ja se pysyy siinä hetken.

Sekoita keskenään kuivat aineet;
2dl vehnäjauhoja
1dl perunajauhoja
2tl leivinjauhetta

Lisää kuivat aineet taikinaan. ÄLä enää sekoita taikinaa kovasti, vain sen verran nostelet taikinaa ja sekoitat nuolimella, että ovat sekaisin.

Voitele vuoka ja korppujauhota. Paista 175 n. 1h.

Ikinä ei ole tällä ohjeella tullut lättänää kakkua.
:)
 

Yhteistyössä