Millainen nainen tulee juovuksiin YHDESTÄ viinipullosta?

  • Viestiketjun aloittaja Sori nyt vaan
  • Ensimmäinen viesti
"Pökiö"
[QUOTE="jaana";30364828]millainen juoppo pitää olla ettei tule?[/QUOTE]

Tämä. Aiemmin olisin itsekin kysynyt samaa kuin ap, mutta silloin en tajunnut, kuinka säännöllinen alkoholinkäyttö kasvattaa toleranssia. Nykyään tulen pullosta viiniä känniin.
 
"luna"
Viinin hyvyyttä (maku/laatu) enemmän vaikuttavat sen nauttijan henkilökohtaiset ominaisuudet.

THL kertooo seuraavaa:
Humalan voimakkuuteen vaikuttavat myös sukupuoli, ruumiinpaino ja ikä. Naiset humaltuvat samasta alkoholimäärästä enemmän kuin miehet, samoin pienikokoinen henkilö humaltuu kookkaampaa enemmän. Ikä vaikuttaa alkoholin sietokykyyn.

Ja loppujuttu löytyy osoitteesta: http://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/alkoholi/tietoa-alkoholista/alkoholi-ja-terveys/miten-humala-vaikuttaa-elimistossa-
 
Minä menen hiprakkaan jo muutamasta hörpystä. Tai siis ainakin tunnen heti välittömästi alkoholin vaikutuksen. En muuten pysty juoman pullollista, joskus olen kokeillut ja yrjöämiseksihän se meni. Yäk.
Viiniä max 2 lasillista ja äkkiä nukkumaan :D
 
"Taina"
Mitä järkeä on juoda kokonainen viinipullo? Ei se sen ensimmäisen puolikkaan jälkeen enää maistu hyvältä ja viimeinen desi pitää vetää alas aika lailla väkisin.
 
-75
No ainakin minä, jolla ylipainoa 10kg ja juon harvoin. Pullollinen viiniä niin olisin kännissä kuin käki. Siideripullostakin riittää mulle kahdelle illalle, lasi/ilta. Viinipullo riittäis melkein viikon vaikka joka ilta joisin lasillisen. Sen takia viinipulloa tulee tosi harvoin avattuakin kun se ehtii mennä pahaks ennen kuin saan sen juotua.
 
tjaah
Kyllä tulen pullollisesta viiniä humalaan, mutta en vielä krapulaan.

Olen 55-vuotias, 62 kg painoinen, erittäin hyväkuntoinen (harrastan runsaasti monenlaista liikuntaa ja teen töitäkin liikunnan parissa) ja käytän alkoholia viikottain, mutta en päivittäin. Yleensä en sentään kuitenkaan koko pulloa kerralla... mutta meillä miehen kanssa saattaa kyllä mennä ruokajuomina ja muuten hörppien jopa neljä pulloa viikossa, jos oikein intoudutaan, joskus taas on viikkokin jolloin ei juoda mitään viinejä, jos ei ole aikaa esim. laittaa ja nautiskella päivällistä koko viikon aikana. Ja mainitsen, että ei mun mies siis juo enempää kuin minä, mutta eipä paljon vähempääkään :D
 
reet
No ainakin minä, jolla ylipainoa 10kg ja juon harvoin. Pullollinen viiniä niin olisin kännissä kuin käki. Siideripullostakin riittää mulle kahdelle illalle, lasi/ilta. Viinipullo riittäis melkein viikon vaikka joka ilta joisin lasillisen. Sen takia viinipulloa tulee tosi harvoin avattuakin kun se ehtii mennä pahaks ennen kuin saan sen juotua.
Rupea ostamaan (esim. parin litran) hanapakkauksia? Niissä viini säilyy hyvänä helposti kuukauden avaamisen jälkeen.
 

Yhteistyössä