Millainen nainen saa mielestäsi hankkia lapsia?

Horuksen silmä

Aktiivinen jäsen
21.11.2008
10 741
-1
36
Tampere
Ihan yhdestä toisesta ketjusta tuli mieleeni. Palstalla tuntuu olevan kovin tuomitseva ilmapiiri sen suhteen kellä on oikeus olla äiti. Samaan ilmiöön olen törmännyt täällä ennekin. Joten anna palaa, ja kerro kuka niitä lapsia oikein saa hankkia ja montako?
Toisaalta se on hyvin ristiriitaista, sillä usean mielestä myös abortti on kielletty ja sitten samaan hengenvetoon todetaan että sulla ja sulla ei ol oikeutta lisääntyä KOSKA jne.
Käsittääkseni lapsia ei saisi hankkia kun yhden miehen kanssa. Jos kärsii masennuksesta, no more kids. Jos on tehnyt abortin, hyi häpeä! Jos on liian vanha/nuori, no way......

Mun mielestä ilkeät, pahat ihmiset eivät ole ansainneet lasta. Esim. mun vihamieheni, joka on pahoinpidellyt ihmisiä ja minuakin uhannut puukolla, harmittaa, että hän on saanut kokea raskauden ja vauvan kasvatuksen ilot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä ilkeät, pahat ihmiset eivät ole ansainneet lasta. Esim. mun vihamieheni, joka on pahoinpidellyt ihmisiä ja minuakin uhannut puukolla, harmittaa, että hän on saanut kokea raskauden ja vauvan kasvatuksen ilot.

Milloin nämä puukon kanssa heilumiset ovat tapahtuneet? Siis jos ne on jotain nuoruuden pöljäilyjä ja tyyppi on sen jälkeen muuttunut...

Todella vaikea sanoa. Mieluiten sellainen joka pystyy pitämään lapsesta huolta ja edes jollain keinoin pystyy luomaan rakastavan kasvuympäristön. Alkoholistin lapsena ei ole ollut kivaa.. ehkä olis ollut paremmin jos hän olisi pystynyt kontrolloimaan sairauttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Milloin nämä puukon kanssa heilumiset ovat tapahtuneet? Siis jos ne on jotain nuoruuden pöljäilyjä ja tyyppi on sen jälkeen muuttunut...

Onhan siinä aika ero jos on teininä terrorisoinut ympäristöä. Kun jos aikuis-iällä kerta toisensa jälkeen istuu linnassa puukon kanssa heilumisesta.
Lähtökohtana kuitenkin pitäisi olla se , että nainen pystyy huolehtimaan niistä lapssitaan, eikä jouduta turvautumaan huostaanottoon.

Suurin osa palstamammoista olisi voinut jättää väliin, tällä palstalla on kyllä niin vajaata porukkaa. Suvaitsemattomia, kiihkomielisiä, normittuneita, kouluttamattomia, tietämättömiä, sivistymättömiä, törkeitä, saivartelijoita, ylimielisiä, dominoivia pellejä.

Alkuperäinen kirjoittaja nämä:
Suurin osa palstamammoista olisi voinut jättää väliin, tällä palstalla on kyllä niin vajaata porukkaa. Suvaitsemattomia, kiihkomielisiä, normittuneita, kouluttamattomia, tietämättömiä, sivistymättömiä, törkeitä, saivartelijoita, ylimielisiä, dominoivia pellejä.

herraisä onko täällä joku kouluttamaton hankkinut lapsen. pitää nyt heti soittaa sossuun.

Alkuperäinen kirjoittaja seni:

herraisä onko täällä joku kouluttamaton hankkinut lapsen. pitää nyt heti soittaa sossuun.

Tarkoitin, että kouluttamattomuus ikävä kyllä heijastuu moneen asiaan, maailmankuvaan, näkemyksiin ja arvoihin. Kouluttamattomat ovat usein ehdottomampia, suvaitsemattomampia ja normittuneempia.Kolutuksella itsellään ei sinänsä väliä.

Unohdit listastasi " teidät muita paremmat "; älykkäät, avoimet, korkeastikoulutetut, sivistyneet, mutta kuitenkin ihan yhtä törkeät, ylimieliset ja muita arvostelevat pellet ;)
Kaikissa meissä on hyvät ja huonot puolemme, kuten sinunkin kommenttisi todistaa.

Mutta ei siitä pääse mihinkään, että täällä pyörii suhteellisen vajaamielistä sakkia. Yleensä ovat harmailijoita... Sitten kysymykseen. Joo, minäkin allekirjoitan vastuullisen ja rakastavan ihmisen.

Alkuperäinen kirjoittaja gyy:

Tarkoitin, että kouluttamattomuus ikävä kyllä heijastuu moneen asiaan, maailmankuvaan, näkemyksiin ja arvoihin. Kouluttamattomat ovat usein ehdottomampia, suvaitsemattomampia ja normittuneempia.Kolutuksella itsellään ei sinänsä väliä.

Pitäisiköhän sanoa että VOI heijastua. Olen akateemisena väsähtänyt tähän ""Kouluttamattomat ovat aivotonta massaa" - tuubaan. Yksilötasolla ei kuitenkaan voi kuin ottaa selvää, miten koulutus ja fiksuus korreloivat keskenään. Junteimpia tahvoja ovat ne, jotka jotenkin mystisesti tietävät etukäteen ihmisen fiksuuden kun kuulevat tämän koulutustason.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Unohdit listastasi " teidät muita paremmat "; älykkäät, avoimet, korkeastikoulutetut, sivistyneet, mutta kuitenkin ihan yhtä törkeät, ylimieliset ja muita arvostelevat pellet ;)
Kaikissa meissä on hyvät ja huonot puolemme, kuten sinunkin kommenttisi todistaa.

Ei ole läheskään niin paha asia kuin esim. isänmaanpuolustushenkinen autonrassaaja, joka siirtää "arvojaan" tulevillekin polville. Mistään ei ymmärretä mitään eikä asioita ja niiden suhteita jakseta miettiä. Tai merkonomiäippä, jonka mielestä pärjää hyvin, kun etsii rikkaan miehen ja itse jää kotiin siipeilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:
Mutta ei siitä pääse mihinkään, että täällä pyörii suhteellisen vajaamielistä sakkia. Yleensä ovat harmailijoita... Sitten kysymykseen. Joo, minäkin allekirjoitan vastuullisen ja rakastavan ihmisen.

Mä en tiedä kuinka vajaita ihmisiä täällä pyörii. Netissä kun on hyvä esittää ihan mitä tahansa. Yksi provottaa, toinen ehkä purkaa huonoa oloaan ja kolmas saattaa olla oikeasti hieman normaaliälyä alemmalla tasolla. Mutta en kyllä ihan nettikirjotusten perusteella tekis mitään yhteenvetoja.
Moni harmaana päätään aukova saatta olla mustana mitä empaattisin nikki. Joten siitä on aika vaikea vetää johtopäätöksiä millainen äiti kukakin on.

Alkuperäinen kirjoittaja gyy:

Koulutusta enemmän olen kyllä huomannut että mitä tuohon ehdottomuuteen ja suvaitsemattomuuteen vaikuttaa on ihmisen uskonnollinen vakaumus.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja MakaPaka:

Mä en tiedä kuinka vajaita ihmisiä täällä pyörii. Netissä kun on hyvä esittää ihan mitä tahansa. Yksi provottaa, toinen ehkä purkaa huonoa oloaan ja kolmas saattaa olla oikeasti hieman normaaliälyä alemmalla tasolla. Mutta en kyllä ihan nettikirjotusten perusteella tekis mitään yhteenvetoja.
Moni harmaana päätään aukova saatta olla mustana mitä empaattisin nikki. Joten siitä on aika vaikea vetää johtopäätöksiä millainen äiti kukakin on.

Joo, voi olla tottakin. Aikoinaan vain jäin koukkuun tähän palstaan, koska en voinut uskoa, mikä haloo joillekin tuli esim. lapsen kasvatukseen liittyvistä asioista ja äidin valinnoista ym. Ei kai se tule ikinä muuttumaan, että naiset voi olla piruja toisilleen.