Millainen mies on sellainen, kun ei tykkää meikatuista naisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus olen miettinyt että tajuaako sellaiset miehet oikeasti edes että kenellä sitä meikkiä on ja kenellä ei... ;) Siis että jos mies sanoo että ei pidä meikistä naisilla, niin hän saattaa tarkoittaa ettei pidä viivoiksi piirretyistä kulmakarvoista ja mustasta luomiväristä, mutta jos naisella on ihan hillitty meikki, niin miehen silmissä sitä meikkiä ei silloin ole ollenkaan...

Aika vähän suomalaisissa naisissa on mielestäni semmoisia, joille edes ihan pieni ehostus ei olisi eduksi(tyyliin ripsiväri, ihon punoituksen/tummien silmänalusten peittely tms). Mutta moniko mies edes huomaa tuommoisen meikin ja "hämäytyy" luulemaan ettei meikkiä ole ollenkaan? :)

ei tiedäkkään, jos sitä ei ole liikaa. :ashamed: :D

Totuus on, että kaunis nainen on kaunis ilman meikkiäkin, mutta myös "vähemmän kauniit" voidaan saada näyttämään melko viehättävältä. Petostahan tuo on näin miehen kannalta ajateltuna. Miehet eivät juuri tuollaista petosta harrasta, mutta vastaava teko mieheltä on esim. esittää varakasta.

No, musta kuulostaa vähän arveluttavalta. Tulee mieleen, että voi olla epävarma mies, joka ei halua vaimonsa/tyttökaverinsa laittautuvan liian nätiksi, koska sehän herättää muidenkin miesten huomion... Olen aina suhtautunut epäluuloisesti näihin täntyyppisiin kommentteihin! Huoliteltu on mun mielestä nimenomaan se, joka viitsii VÄHÄN meikata, mutta sehän on tietysti makuasia...

Näinpä! Ja vielä ne jotka hehkuttaa luonnollisuutensa puolesta, on yleensä näitä ei sieltä kauniimmasta päästä olevia. Sorry ladies, näin se yleensä menee.

Epäilisin että suurin osa miehistä lämpeää juuri kevyelle ehostukselle, eikä täysin meikittömyydelle. Ripsiväriä ja vähän naaman punoitusta piiloon jne, ei mitään ihmeellisyyksiä. Miehet ei vaan aina tunnu tajuavan, että meikkiä sekin on vaan helposti kuvitellaan sellaista kunnon pakkelikasaa. Kevyt ehostus saa silmät näyttään vähän nätimmiltä ja ihon tasaisemmalta, ei se tee mitään totaalista muodonmuutosta.

Oma meikkityylini on hillitty, mutta kyllä minusta näkee sen että olen meikannut. Ja niin haluankin, tykkään meikata ja viihdyn meikattuna paremmin. Meikkaan aina kun lähden jonnekin ihmisten ilmoille. Joskus laitan sitten kunnon kirkkaanpunaiset pusuhuulet ja mun mies on aivan hulluna niihin, ja muutenkin saa tosi paljon hyvää palautetta miehiltä juuri huulipunan käytöstä :)

• Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Minä "parantelen " itseäni aina kun kotoa lähden, ja vaikka olisin vain kotonakin. Pidän itsestäni huoliteltuna enemmän, eikä mieskään ole valittanut:) Siis ihan normipäivänä peitän tummat silmänaluset, hieman puuteria ja ripsiväri, kulmat ja huulirasva kuuluu mun arsenaaliin. Ja voin ainakin itse sanoa että paremmalta näytän kuin ihan ilman mitään. En tosiaan usko, että mun mies edes varsinaisesti pitää tota meikkaamisena, jostakin tosi ärtsyistä väreistä se joskus huomauttelee jos niitä naisilla on.

No, minun mies tykkää minusta meikkaamattomana, saunanraikkaana, mutta tykkää ihan yhtä paljon kun arkisin meikkaan kun lähden omalta tontilta pois töihin ja kauppaan jne. Ja kyllä saan paljon kehuja myös juhlameikissä. Eli tykkää kovasti joka lookissa.
Minua taas hieman kammottaa miehet, jotka paheksuvat meikkaamista ja jopa kieltävät sen omalta naiseltaan. Tulee mieleen että miksei nainen saisi ehostaa?

Mun mies ei voi puuttua mun ehostukseeni. Meikkiä laitan kun siltä tuntuu,eli kun meen ihmisten ilmoille muualle kuin leikkipuistoon. Tiedän oikeasti olevani kaunis kummin päin vaan mutta haluan kyllä laittaa meikkipuuteria, ripsaria ja luomiväriä kun lähden kotoa, se saa minulle hyvän olon. Itse en välitä muiden ajatuksista mutta onhan se kiva jos joku katsoo siihen malliin että onpas nätti näky.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25305485:
muistakaa kuitenki että vaikka kuin maalaa ja pakkeloi niin muodot paljastaa vuosimallin :D
Onneksi sitä pystyy vähän oikeilla vaatevalinnoilla häivyttämään. Ja eikö vanhempi nainen voi olla kaunis muotoineen päivineen? Miksi sitä pitäisi peitellä? Mun äiti on kuusikymppinen ja oikeinkin kaunis ja upea ilmestys mutta hän osaakin meikata ja pukea itsensä niin että korostaa parhaita puoliaan eikä näytä teinipoikia metsästävältä puumalta.

[QUOTE="Tanjuska";25305512]Onneksi sitä pystyy vähän oikeilla vaatevalinnoilla häivyttämään. Ja eikö vanhempi nainen voi olla kaunis muotoineen päivineen? Miksi sitä pitäisi peitellä? Mun äiti on kuusikymppinen ja oikeinkin kaunis ja upea ilmestys mutta hän osaakin meikata ja pukea itsensä niin että korostaa parhaita puoliaan eikä näytä teinipoikia metsästävältä puumalta.[/QUOTE]

tuon sanoit ihan itse.
en minä.

[QUOTE="Mummeli";25297771]Minäpä tiedän tapauksen tosielämästä. Mies piti pahana, että nainen meikkasi ja käytti tulipunaista huulipunaa. Asia tuli mutkien kautta tietoon eli mies pelkäsi, että nainen yritti kaunistaa itseään toisia miehiä varten. Mies oli mustasukkainen vaimostaan, pelkäsi menettävänsä hänet. Että tällainenkin voi olla syy, jos mies ei halua vaimonsa meikkaavan.[/QUOTE]

Mitäs varten naiset/naaraat sitten koreilevat? Älkää olko niin hölmöjä, että sanotte "vain itseä varten". Siinä on mukana primitiivinen tarve olla muita naisia kauniimpi jotta pääsisi jatkamaan parhaan uroksen geenejä. Ehkä se ei toteudu nykyään noin, mutta pohjimmainen ajatus on noin.

Totta helkkarissa minä haluan olla nättinä mieheni silmissä. Olen hänestä nätti ilman meikkiäkin, mutta omasta mielestäni olen 100 kertaa parempi ehostettuna -> meikkaan usein. Mulla on myös hyvännäköinen mies, joten ehostettuna olen tyylikkäämpi hänen rinnallaan. Ja sen vaikutelman haluan antaa niin uroille kuin naaraillekin ympäristöön.
Ja uskallan sen jopa itselleni myöntää :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25305716:
Totta helkkarissa minä haluan olla nättinä mieheni silmissä. Olen hänestä nätti ilman meikkiäkin, mutta omasta mielestäni olen 100 kertaa parempi ehostettuna -> meikkaan usein. Mulla on myös hyvännäköinen mies, joten ehostettuna olen tyylikkäämpi hänen rinnallaan. Ja sen vaikutelman haluan antaa niin uroille kuin naaraillekin ympäristöön.
Ja uskallan sen jopa itselleni myöntää :D

Niin ja samalla sulle virnuillaan, että sääli kun tuonkin pöönän tarvii sutia noin meikkiä että kehtaa miehen kanssa ulkoilla.

No ehkä sellainen, joka luulee näkevänsä aina, onko nainen meikattu vai ei. Ts. meikkaus=sotamaalaus. :)
Itse olen usein meikittä, mutta kun meikkaan, niin ei varmasti mieheni sitä huomaa muuten kuin niin, että jopas näytän yllättävän freesiltä. :D

No eipä ole säälitelty enkä kulje sotamaalauksessa. Jos mä olen mieheni rinnalla ilman meikkiä, hän on meistä se paremman näköinen, mut kun laitan ripsarit ja kulmat (mulla on ihan vaaleat ripset ja kulmat omasta takaa) niin ollaan samalla viivalla :) Ei mun tarvii tätä kellekään selitellä ja voin sen itse myöntää että muillehan sitä haluaa näyttää hyvältä. Mä kyllä kestän katsoa peiliin ja miestäni silmiin ilman meikkiäkin, mutta kyllä mä itsevarmuutta saan kun jotain tervettä väriä naamassani on.

[QUOTE="Vieras";25305724]Niin ja samalla sulle virnuillaan, että sääli kun tuonkin pöönän tarvii sutia noin meikkiä että kehtaa miehen kanssa ulkoilla.[/QUOTE]

Ai ajatteletko noin naisista, jotka kulkevat kadulla meikattuna miehensä vieressä?

[QUOTE="vieras";25305775]Ai ajatteletko noin naisista, jotka kulkevat kadulla meikattuna miehensä vieressä?[/QUOTE]
Joo, muakin jäi ihmetyttämään, jos minä näen komean parin vaikka kadulla tai ravintolassa, niin että molemmat ovat katsoneet parikin kertaa lähtiessä peiliin, mulle tulee lähinnä ihaileva olo, hyvä että ihmiset viitsii nähdä vaivaa ulkonäkönsä takia :)

Mun mies on lestadiolaisperheestä lähtösin, siksi varmaan tykkää minusta enemmän luonnollisen näköisenä..
Me kylläkin tavattiin niin että olin täysissä tällingeissä, ja meni muutenkin pitkä aika
ennenkuin näyttäydyin ilman meikkiä. Mutta nykyään vuosia yhdessä olleena
jaksaa aina kehua miten ihanan ja söpön näkönen olen ilman meikkiä, ja ei kuulemma mun tarvis laittaa pakkelia ollenkaan :D
Ihana mieheni <3

Yhteistyössä