Millainen lounas lapsille viikonloppuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyikä

Vieras
Teettekö viikoloppuisin erikseen lounaan ja päivällisen? Jos ette valmista alusta asti kokonaan ni mitä teillä syödään lounas aikaan -tai lähinnä lapset?

Syöttekö koko perhe yhdessä lounas aikaan? Eroaako viikonlopun syömiset/ruoka-ajat arkipäivistä jotenkin?

Jopas tuli kysymyksiä :) Vastaan itekkin kohta!

Meillä mennään hyvin löysin rantein viikonloppuisin eli ihan sen mukaan missä ollaan ja mitä tehdään tai kuinka myöhään ollaan nukuttu. Tai onko edes kuinka kova nälkä.

Yleensä teen sekä lounaan ja päivällisen. Joskus vieraillaan mummolassa päivällisaikaan ja siellä saa sitten lettuja tms. Syödään yhdessä, ellei mies ole töissä. Viikonloppuna lounas saattaa olla myöhempään ja päivällinenkin, jolloin päivällinen on samalla myös iltapala tai sitten iltapalaksi syödään vielä vaikkapa viili. Joskus viikonlopun lounas voi olla lapselle pakkasesta sulatettu annos, jos ollaan herätty myöhään ja syöty myöhäinen lounas jolloin aikuisilla ei ole vielä lounasaikaan nälkä.

Meillä syödään vähän sitä sun tätä ja usein tyhjennetään kaapista vähän mitä on jäänyt edelliseltä viikolta. Tänään eilistä pizzaa ja eilistä lohta sekä kesäkurpitsan puolikas ja viimeinen paprika tehtiin lounaaksi. Lapsi huutelee onnessaan "kiitti,kiitti" ja mussuttaa pizzan palaa :D

Meillä laitetaan viikonloppuisin molempina päivinä yksi ateria, joka valmistetaan aikaa käyttäen itse ja sisältää yleensä myös jälkiruoan. Parempaa kuin viikolla siis. Syödään joskus lounas- ja päivällisajan välillä, kolmen aikaan tms. Tosin tämä vaihtelee jos on jotain menoa. Tai sitten syödään ravintolassa.
Kaikki syövät normaalia tukevamman aamiaisen normaalia myöhempään, joten ei tule tarvetta lounaalle aemmin.

mä ja mies harvoin syödään lounasta mut lapselle jää aina edellispäivänä tehtyä ruokaa lounaaksi ja sit päivälliseks tehdään aina uus ruoka, mä en jaksa kokkailla kahta kertaa päivässä, tarpeeks hankalaa keksiä uusia ruokia ees joka päiväks :D

Ihan tavallista kotiruokaa (tai palstaa lukiessa tulee mieleen, että ehkä nää meidän ruokavaihtoehdot on uhanalaisia?) lounaaksi ja päivälliseksi. Uuniohrapuuroa, karjalanpaistia, silakkapihvejä, lihamakaronilaatikkoa, jauhemaksapihvejä, nakkisoppaa ja sen sellaista.

Itse syön hieman muunnellen. Yritetään syödä samaan aikaan, jos ollaan kotosalla kaikki.

Yhteistyössä