hanna85
Mielelläni kuulisin lisää kokemuksia lentäjien työajoista ja perheiden arjesta. Kuinka paljon voivat aikoihin/reitteihin itse vaikuttaa, erityisesti uran ensimmäisinä vuosina?
Tuttu tilanne, mutta johtuu kyllä muusta kuin siitä kuvitellaan. Kodin ja sosiaalisen piirin velvoitteet ja aktiviteetit vapaa-aikana voivat kyllä ottaa niin voimille, että "töihin lähdetään lepäämään". Se tarkoittaa sitä määränpäässä olevaa hotelliaikaa, joka on todella tarpeen lepoon eikä mihinkään muuhun.Alkuperäinen kirjoittaja sen sisko:Noh, kaikki ei petä vaikka tarjottimella tilaisuuksia tuotaisiin. Kaikissa ammateissa se on mahdollista. Jos on pettäjätyyppiä, pettää. Eiköhän meille kaikille niitä tilaisuuksia ole tullut elämän varrella ja työreissuja taitaa olla lähes joka ammatissa jonkun verran. Jos ei muuta niin koulutusmatkoja laivoilla tms. Joka niihin kiinni käy niin käy. Kaikki ei todellakaan.
Olen kyllä kuullut lentäjän sanovan, että vaikeinta siinä työssä on olla viheltelemättä kotona kun pakkaa matkalaukkua työreissulle.
Ensinnäkin yllä näkyvään lainaukseen. Tulee muistaa että lentäjä on jokaisena hetkenä kun kone on ilmassa, vastuussa sadoista ihmihengistä, ei vain omassa koneessa istuvista, vaan myös alapuolella asuvista. Koneessa saattaa matkata siirtoelin toisella puolella mannerta odottavalle potilaalle, lääkekuljetus kriisialueelle tai se avioliiton pelastava kirje.Tervetuloa lentäjät sairaanhoitajan maailmaan. Takana ammattikorkeakoulutus, epäsäännöllinen työaika, vastuu ihmistenhengestä ja ei mahdollisuutta; a) lepoon ykkösluokan hotelleissa B) ei ilmaisia lentolippuja c) ylimitoitettuun palkkaan. Puhumattakaan että lentoemäntä toisi pientä purtavaa ja kollega on siinä vieressä, valppaana ottamaan ohjakset käsiin jos haluan levätä.
Joten turha valittaa, kuinkas pitkä koulutuksenne olikaan? Ja eikö työn "haitat" näy palkassa?
miksei voi olla?Vastaan todella myöhään ,mutta onko kenelläkään käynyt edes mielessä ,että lentäjä voi olla myös nainen. Puoliso,äiti ja ihan samanlainen perheellinen ,kun mieskin. Ja te naiset jos itse olisit siinä ammatissa niin pettäisittekö te miestänne ,jättäisitte lapset tahallaan ilman äitiä? En usko. t: onnellinen lentäjävaimo ja kahden lapsen äiti.