millainen lapsi kasvaa tälläisellä hoitokuviolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22980060]miten lapsen pitäisi olla muka 3 vrk putkeen tarhassa ? kai sä nyt kotoakin olet joskus vaikka vuorotyötä teetkin. Tai miten,eikös sulla ole mieskin jonka kanssa olet toista lasta koittamassa -eikö tuo mies osallistu mitenkään lapsen hoitokuvioihin ?[/QUOTE]

jotta minä saisin nukkua työvuorojen välissä niin lapsen pitäisi olla 3vrk putkeen tarhassa, muutoin minä valvon kohtuuttomia aikoja..
tietenkin mies osallistuu, mutta jos meillä on samaan aikaan viikonloppu töitä niin siinä on paha olal toisen kotona.

eli kun ollaan viikonloppu töissä niin on 3 vuoroa peräkkäin, vuorojen väliin jää hommasta riippuen 10-12 tuntia aikaa, ja kun se perjantaina alkaa vuorokauden valvomisella niin se reilu 3 tuntia unta ei riitä per päivä

lisäksi olin yh silloin kun tuo tarhakuvio alkoi, eli väkisinkin olin yksin silloin tuon hoitamisen suhteen. nykyisin tilannne on eri

Viimeksi muokattu:
Ihme jeesustelijoita täältä aina löytyy! Meillä ei muksu oo öitä tarhassa ollut mutta molemmat vanhemmat tehneet vuorotyötä, joten iltaa ja aamua ihan vuoronperään. Lapsi on 2 viikkoa aina isällään ja 2 viikkoa minulla, toisessa mummolassa joka 4. viikonloppu ja aina halutessaan menee mun äidille. Lapsi mennyt tarhaan jo 8kk iässä.

Juuri oli VaSu-keskustelu tarhassa ja äärimmäisen positiivinen palaute tuli tytölle. Hän on sosiaalinen ja suosittu, avulias ja kiltti. Kehitykseltään aivan normaali 4,5 vuotias. Tyttäreni auttaa kotonakin mielellään kotitöissä ja viihtyy myös itsekseen leikkien. Tutista luopui kerrasta 1,5v iässä ja vaipat jätettiin suurinpiirtein samantien ja nekin jäi viikossa kokonaan pois. Nukkuu omassa huoneessaan reippaasti mutta tykkää aamuisin tulla äidin viereen sänkyyn!

Kaikilla ei ole mahdollisuutta jäädä kotiin tai hoitaa asioita pelkällä 8-16 aikataululla. Eikä niistä lapsista tule sen kierompia kuin ehjistä perheistä joissa kotiäiti palvelee 24/7... kyllä se tasapainottomuus tulee sitten ihan muista syistä kuin tarhassa tai hoidossa olosta. Lapsi saa paljon rakkautta sukulaisilta ja perheeltä sekä näkee myös kavereita tarhassa! Minusta tuossa ei ole mitään edellytyksiä kieroon kasvaneeseen lapseen, päinvastoin ;)

[QUOTE="vieras";22980038]No siis tuossahan mun mielestä lapsi on paljon kotona (= äidin kanssa) ja myös paljon kotona (=isän kanssa). Eroperhessähän auttamatta lapsella on 2 kotia. Useimmat mun tuntemat pienetkin lapset jo nauttii suunnattomasti siitä kun saa olla mummulassa, joten 1 viikonloppuu joka kuukausi on varmasti vaan hauskaa lapsesta.[/QUOTE]

tällä mä olen perustellut itselleni tilanteen hyviä puolia, eli siis lapsi saa olal paljon kotona, kun on isällään niin isällä ei ole niinä päivinä töitä (kun myöskin yötyöläinen ja otta lapsen luokseen vapailla) ja mummuun on läheiset välit ja saa viettää aikaa.
toki on välillä ihan huvin vuoksi tädillään yötä ja toisessa mummulassa toisinaan myöskin

Yhteistyössä