Millainen kypärä lapselle(8v) kouluun luistelutunnille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pink Poodle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meidän tytyn opelta tuli viesti et kypärä on pakollinen, tarvittaessa käy myös pyöräilykypärä. ja sillä mentiin koko viime talvi koska ne tavalliset (jääkiekko) kypärät ei enää mahdu vaikka niissä se säätövara onkin (liekkö isopäisiä lapsia?)

on pyöräilyä varten ja jääkiekkokypärä luistelua. Mä en voi ymmärtää miks lapselle ei voi ostaa luistelukypärää erikseen. Pää on kuitenkin aika arka paikka ja tulee suuria vaurioita jos sen oikein hyvin lyö jäähän.
Ja entäs sitten kun pyöräilykypärää koluutetaan kovaan jäähän pakkasella? Eihän se sitten enää anna oikeanlaista suojaa pyöräilessä!
Mutta säästäkää ihmeessä ihmiset väärässä paikassa...

Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:
meidän tytyn opelta tuli viesti et kypärä on pakollinen, tarvittaessa käy myös pyöräilykypärä. ja sillä mentiin koko viime talvi koska ne tavalliset (jääkiekko) kypärät ei enää mahdu vaikka niissä se säätövara onkin (liekkö isopäisiä lapsia?)

Eikö niitä jääkiekkokypäriä löydy vaikka minkä kokoisina, samoin kuin pyöräilykypäriä?

Ja nyt vasta mä käyn miettii, että aika on taas muuttunu kun itellä ei oo ikinä ollu koulun luistelutunneilla mitään kypärää päässä. Pipot piti pakkasella olla.. Ja kun mun mielestä siitä ei edes oo pitkä aika ko oon ite ollu koulussa.. :laugh: Eikä sillon edes tullu mieleen, että siinä pitäs joku olla päätä suojaamassa.. Mut hyvä, että nykyään on koulun puolesta jo tällanen "sääntö".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpula:

Eikö niitä jääkiekkokypäriä löydy vaikka minkä kokoisina, samoin kuin pyöräilykypäriä?

joo niissä se koko on 48-54 (säädettävä) ja ne on niitä lapsille tarkoitettuja jofa merkkisiä. mut kun ne ei sovi meidän tytön päähän. ja mun siis pitäis ostaa jääkiekkoileville pojille tarkoitettu ristikolla varustettu jääkiekkokypärä meidän tytölle?