Millainen kuva teillä tulee henkilöstä, jonka facebook päivitykset ovat tällaisia:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ljök
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ljök

Vieras
En siis itse nyt sano mielipidettäni tai miksi kysyn.
Päivitykset:

- Pakko mennä tänään hakeen moccamasteri, vaikka en edes juo kahvia! Se vaan näyttäisi hyvältä meidän keittiössä noiden uusien rosterin väristen kodinkoneiden kanssa!

- Pitäs eteiseen keksiä joku matto, ettei märätä kengät kastele meidän uutta parkettia

- Pääsis jo takas jenkkeihin!

-Vuosi sitten olin tähän aikaan olin Kanadassa! Haluu takas! Onneks pääsen pian Lontooseen.

- ÄÄÄh voiks tonne loskakeliin laittaa uggeja? Ei viittis pilata heti 200e kenkiä..

- Ostin sit viis uutta mekkoo pikkujouluihin.. EHkä mä näistä jonkun sit keksin lauantaina pukee:)

- Ihanaa tonttu käyny etukäteen! Kiitti äippä lahjapinosta!

- XXXXX Osti mulle quessin lompakon!!

- Kävin ikealla, mut ei ollut yhtään mun tyylisii kalusteita:( Tykkään vaa Askost ja Vepsäläisest..

- Pari teinii tuijotti tänään mun louis vuittonin laukkuu!! Haloo eikai se nyt niin ihmeellistä oo, että ihmisellä on Vuittoni!

- Tilasin sit netistä yli kakskyt vaatekappaletta!

-koulutöiden teko onnistuu nyt paremmin tällä uudella läppärillä!

- oliks elämää ennen Iphonea?! Love my new phone!

- Julkikset..lol! Aina aikataulut kusee.. onneks mulla on oma auto!

Tässä on siis jokainen päivitys kahdelta kuukaudelta. Kyseessä 26-vuotias nainen.

Aika normaaleja päivutyksiä kelle tahansa, paitsi toi vuittoni... Parempi kuva tosta kuin niistä äideistä joilla kaikki liittyy vaan lapsiin.. ketään ei oikeasti kiinnosta 1v synttärit tai toppahaalariostokset!

[QUOTE="vieras";25408548]Eikös tämä ole ihan sitä perussettiä mitä facebookiin ihmisillä on tapana laittaa? Omakehua ja reteilyä siis.[/QUOTE]

Niin mutta yleensä niissä ollaan jotenkin tekonöyriä reteilyn lisäksi. Siis ristiriitaa tyyliin: "ostinpa sitten 200 e uggit mutta tulikin sitten paska talvi"
(=kylläpä oon omasta mielestäni tyylitajuinen ja rikas mutta en sentään säätä hallitse)

Kyseessä on korkeakoulussa opiskeleva ihan nätti ja mukava ihminen, jolla on mies ja ystäviä. En vaan ymmärrä tuota mahdotonta lesoilua. Lapsuudenkoti on ihan tavallinen 80-luvun talo, jossa pihassa seisoo ihan normaali auto ja vanhemmat ihan tavallisissa työpaikoissa. Koulumenestys ollut ihan keskivertoa ja kaikinpuolin siis ihan normaalit ja keskiverrot lähtökohdat. Ikää kuitenkin 26v, joten olettaisin olevan aikuinen.

Koulussaakaan hän ei osaa puhua normaalisti, vaan kaikki on ihan täyttä lesoilua. Sinänsä jo taito saada jokaisesta asiasta lesoilua.
Keskustelussa esim. joku sanoo "voi ihanaa kun tuli kunnon talvi vihdoinkin" niin tämä: "Joo niinpä, pääsee lumilautaileen ja lappiin ja varmaan alpeillaki olis nyt hyvä sää. Vitsi pitääki ostaa uus lumilauta, ku toi vanha on jo yhen talven ollu käytössä"

"mä en ymmärtänyt oikeen äskisellä luennolla mitä se opettaja tarkotti xxxx-asialla" niin tämä "Joo en mäkää..onneksi oli iphone ja uusin vogue seurana, niin ei ollut tylsää. Vitsi muuten olin ihana mekko vogues..pakko taas tilata"

"voi kun mua väsyttää..pitäs nukkuu enempi" niin tämä tyyppi" Joo sama. Mä kyllä treenaan niin paljon, salillaki yks hyvännökönen jätkä sano, että treenaan tosi paljon. Mun uusilla salivaatteilla on niin ihana treenata"

Ihminen jolla huono itsetunto..pitää pönkittää sitä edes jotenkin.

Tätä peesaan. Aika rasittavalta tuollainen kyllä kuulostaa. Mulla kans yks entinen työkaveri joka ei kyllä ollut ihan noin paha mutta kuiteskin alko välillä ärsyttämään sen tyyli kun aina kehu niitä lastensa ja koiriensa saavutuksia. Siis tuli välillä tunne että ne hänen lapsensa ovat nyt niitä maailman napoja. Muutenkin saatto välillä vittuilla suoraan tai epäsuorasti mutta sitten jos asiasta sanoi niin totes vaan että leikkiähän hän vaan laski, mutta auta armas jos joku erehty hänestä tai hänen perheestään vastaavaa "leikkiä" laskemaan niin johan meni herneet nenään.

Vaikka DI-koulutus onkin vaativa, niin DI:ksi pääsee opiskelemaan oikeasti melkein kuka vaan lukiosta tullut. Esim. Vaasan yliopistoon ei ole edes hakijoita DI:ksi niin paljon, kun olisi aloituspaikkoja. Mä pääsin suoraan M:n tasoisilla yo-papereilla kolmeen eri yliopistoon lukemaan DI:ksi. Itse tie valmistumiseen oli todella rankka, eikä koulu ole helppo vaikka sinne on helppo päästä.
Monella DI:lla ottaa itsetunnon päälle se, että kaikki tietävät miten helppo sinne kouluun on päästä. Netissäkin yleensä muita koulutusaloja roskaksi haukkuvat sanovat itse opiskelevansa DI:ksi.

Yhteistyössä