Millainen kuukautiskierto synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lirinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lirinä

Vieras
Itselläni alkoi menkat kun vauva 3,5kk. Nyt oletettu 28-35 päivän mittainen kierto on reippaasti ylitetty, mutta pari viikkoa on jo joutunut käyttämään pikkuhousunsuojaa, jota ei tarvitse vaihtaa kuin kerran päivässä, koska se vain suojaa tuhrulta. Pyyhkiessä verta ja sellaisia jähmettyneitä klönttejä tulee vähän, mutta ei nää kyllä mitkään menkat ole. Mitä ihmeen vuotoa tää on? Ekat menkat synnytyksen jälkeen oli todella runsaat, mutta nyt jo kolmatta viikkoa tulee jotain vuodon tynkää mikä ei lopu muttei kunnolla alakkaan. Onko teillä muilla ollut tälläista? Johtuuko tää vuotojuttu edelleen synnytyksestä? Voiko olla joku tulehdus? Jälkivuoto loppui jo pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Ei ole tällästä ollut ku vasta nyt. Neuvolasta ajattelin kysästä ens viikolla kun sinne mennään, mutta täältä ajattelin kysyä tietäiskö joku sanoa jotain viisasta... Mietityttää niin kovasti tämä. Imetän mutten enää täysimetä.

En osaa oikein muuta sanoa, kuin että mulla on ollut ihan säännölliset, tosi lyhytkiertoiset (24 pv) menkat tämän toisen synnytyksen jälkeen. Ihan normaalit on olleet, kuten ekan synnytyksen jälkeenkin. En tiiä sitten onko se kiertojen heittely ihan vaan hormoneista johtuvaa vielä. Jos kauheesti ihmetyttää, niin voithan vaikka neuvolassa varmaan jutella asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Lumette:
En osaa oikein muuta sanoa, kuin että mulla on ollut ihan säännölliset, tosi lyhytkiertoiset (24 pv) menkat tämän toisen synnytyksen jälkeen. Ihan normaalit on olleet, kuten ekan synnytyksen jälkeenkin. En tiiä sitten onko se kiertojen heittely ihan vaan hormoneista johtuvaa vielä. Jos kauheesti ihmetyttää, niin voithan vaikka neuvolassa varmaan jutella asiasta...

Siis TOSIN lyhytkiertoiset, ei tosi lyhytkiertoiset. Ei mulla ole pitkä kierto muutenkaan. ;o)

Moi!

Mulla ekat menkat kun vauva oli 7kk, alkoivat siis helmikuun lopussa ja tässä edelleen odotellaan seuraavia menkkoja, eli kierto on tosi pitkä, mutta kuulemma normaalia näin synnytyksen jälkeen, varsinkin kun vielä osittain imetänkin.

Moi!

Mulla ekat menkat kun vauva oli 7kk, alkoivat siis helmikuun lopussa ja tässä edelleen odotellaan seuraavia menkkoja, eli kierto on tosi pitkä, mutta kuulemma normaalia näin synnytyksen jälkeen, varsinkin kun vielä osittain imetänkin.

Yhteistyössä