Millainen KELA on työpaikkana? Kiinnostaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-th
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-th

Vieras
Olen hoitoalalla ja haluaisin jotain vaihtelua, uutta ja mielenkiintoista. Ja toki päivätyötä haluaisin tehdä.
Voisiko sairaanhoitaja/terveydenhoitaja työskennellä Kelassa? Ainakin avoimena on ollut paikkoja mm.asiakassihteeriksi johon käy hoitoalan tai sosiaalialan koulutus.

En ole vielä hakenut, avoimia paikkoja ei oo ollut tällä suunnalla mutta kiinnostais. Kenellekkään esim. vanhemmilleni, kavereille en ole ajatuksistani puhunut. Heidän mielipiteensä kelasta kun ovat mitä ovat. Itse en ole Kelan kanssa kokenut mitään ongelmia.

Onko kellään kokemusta työskentelystä Kelassa? Millaista työ on? Minkälainen palkka esim. asiakasihteereillä on?

Epäilen, että terveydenhuoltoalan koulutuksella pärjäisi? ainakaan pelkästään. Sosiaalialan + terveydenhuoltoalan koulutus yhdessä varmaan ihan passeli...

Ja mä oon ollut ihan innoissani ja nyt tunnen itseni ihan typeräksi. Onneks en ole asiasta kenellekkään maininnut.
Eikö kellään oo mitään positiivista sanottavaa?

Tuttavani työskentelee kelassa esimiehenä ja sanoi, että siinä luukulla palvelevien työ opitaan itse työssä, joten pohjakoulutuksella ei ole niin väliä. Todella koukeroista on tosiaan kaikki säädökset, joten varmaan tärkeintä on oppia omaksumaan niitä. Toiseksi varmaan täytyy kestää sitten ihmisten valitus.

[QUOTE="vierailija";29345557]Tuttavani työskentelee kelassa esimiehenä ja sanoi, että siinä luukulla palvelevien työ opitaan itse työssä, joten pohjakoulutuksella ei ole niin väliä. Todella koukeroista on tosiaan kaikki säädökset, joten varmaan tärkeintä on oppia omaksumaan niitä. Toiseksi varmaan täytyy kestää sitten ihmisten valitus.[/QUOTE]

Onkohan esim toi asikassihteeri luukulla töissä? Kuvauksessa luki että etuuksien valmistelu ja ratkaisutyötä.

[QUOTE="aloittaja";29345566]Onkohan esim toi asikassihteeri luukulla töissä? Kuvauksessa luki että etuuksien valmistelu ja ratkaisutyötä.[/QUOTE]
En usko, että on luukulla töissä tai asiakkaiden tavoitettavissa. Kela on tehostanut toimintaansa ja kaikki puhelut menevät vastaajahenkilöille (jotka tietävät ilmeisesti vain ihan yleiset asiat eivätkä välttämättä osaa käyttää kunnolla edes Kelan järjestelmiä) . Jos vastaajahenkilö ei osaa auttaa, niin käsittelijälle voi jättää soittopyynnön.

[QUOTE="Piiu";29345670]Oiskohan asiakasneuvojan palkka n. 2000 euroa. Riippuu varmaan vähän paikasta ja siitä, mitä tekee.[/QUOTE]

Onko asiakasneuvoja ja asiakassihteeri sama asia?

Mies on kelassa töissä. Ei asiakaspalvelussa vaan tekee ratkaisuja. Tietää omasta asiasastaan kaiken mutta muista kelan etuuksista ei hölkösen pöläystä.
Palkka on n 2700, mikä minusta on vähän kun hällä on kummiski amk-tutkinto.
Työilmapiiri on sellainen kuin odottaa saattaa kun työkavereina on lähinnä keski-ikäisiä naisia jotka puheiden perusteella tuntuu olevan jatkuvasti sairaslomalla.
Työ ei ole mitenkäännkovin kiireistä ja varmasti aikaa myöten yksitoikkoista.

Esim. vakuutussihteerillä se palkka on n. 2000e. Siihen tietty kuuluu esim. lounasetu, eli saa syödä kunnon ruoan ja jälkkärin + pullakahvit vielä kahvitauolla ilmaiseksi.

Osa vakuutussihteereistä on ratkaisutyössä (eli tekee vain ratkaisuja) ja osa on sitten asiakaspalvelussa. Heilläkin on esim. yksi päivä viikossa ratkaisutyötä.

Sairaanhoitajia on varmaan, varsinkin esim. sairaanhoitokorvausten käsittelyssä. Mutta sitten on Sosionomeja ja myös merkonomeja/tradenomeja. Huono palkkahan tuolla on.. harmi sinänsä, koska mä tykkäisin olla myös Kelassa töissä mutta kun mulla on myös toinen paikka missä tahdon työskennellä, niin jos näistä kahdesta saa valita ja palkkaero on n. 400e/kk niin ei paljoa tartte miettiä :/

Tällainen kuva mulle jäi, oon siis tehnyt palkallisia harjoitteluja kelassa.

Luin ennen tän ketjun aloitusta googlen kautta vähän infoa millasta on työskennellä KELAlla. Niistä sain kovin negatiivisen kuvan, lähinnä sitä et meininki on kyyläämistä. Onkohan toi noin?

Mietin että mulla on mielenkiintoinen työ, mutta toisaalta melko raskaskin.. Tykkään kovasti kuitenkin. Ja tosi hyvät työkaverit on ja työilmapiiri on mielestäni ihan hyvä. Toki naisvaltaisella alalla riittää piikittelijöitä. En tiedä olenko valmis luopumaan tosta kaikesta ja hyppäämään tuntemattomaan. Toisaalta jos jämähdän samaan paikkaan, niin voi olla että menetän suuren onnen.

Kaveri oli jonkin aikaa kelalla töissä.Koulutuksena farmaseutti.Enimmäkseen käsitteli lääkekorvausasioita,mutta oli myöskin välillä tiskilläkin.Ei ainakaan mitään valittanut ja lopetti siellä toiselle paikkakunnalle muuton takia.

[QUOTE="aloittaja";29345892]Luin ennen tän ketjun aloitusta googlen kautta vähän infoa millasta on työskennellä KELAlla. Niistä sain kovin negatiivisen kuvan, lähinnä sitä et meininki on kyyläämistä. Onkohan toi noin?

Mietin että mulla on mielenkiintoinen työ, mutta toisaalta melko raskaskin.. Tykkään kovasti kuitenkin. Ja tosi hyvät työkaverit on ja työilmapiiri on mielestäni ihan hyvä. Toki naisvaltaisella alalla riittää piikittelijöitä. En tiedä olenko valmis luopumaan tosta kaikesta ja hyppäämään tuntemattomaan. Toisaalta jos jämähdän samaan paikkaan, niin voi olla että menetän suuren onnen.[/QUOTE]

No tuolloin harjoitteluaikana meininki oli kyyläämistä (esim. taukojen pituuden kanssa) mutta ei todellakaan esimies taholla vaan muut työntekijät meni aina esimiehelle valittamaan jos joku oli liian pitkään ollut tauolla.

Tosta lähiesimies otti puhutteluun sitten ihmisiä mutta se yksikön johtaja oli sitä mieltä, että turhaa tollainen on ja huonon ilmapiirin merkki, kun ne tietyt kyttääjät käy aina turhista valittamassa. Ja aina muiden toiminnasta, ei tietenkään koskaan oman B)

[QUOTE="diipadaapa";29346376]meilläpäin sitä sanotaankin suojatyökeskukseksi :laugh:[/QUOTE]

Mitä ihmeen ennakkoasenteita ihmisillä on Kelalaisia kohtaan? Työpaikka se on siinä missä muutkin. Ja tärkeetä työtä tehdään. Ja virheitä sattuu siellä niinkun muuallakin. Ja ne virheet korjataan niinkun muuallakin. Kannattaa ensin itse kokeilla tuota työtä ennenkun puhuu paskaa. :D

Olen hoitoalalla ja haluaisin jotain vaihtelua, uutta ja mielenkiintoista. Ja toki päivätyötä haluaisin tehdä.
Voisiko sairaanhoitaja/terveydenhoitaja työskennellä Kelassa? Ainakin avoimena on ollut paikkoja mm.asiakassihteeriksi johon käy hoitoalan tai sosiaalialan koulutus.

En ole vielä hakenut, avoimia paikkoja ei oo ollut tällä suunnalla mutta kiinnostais. Kenellekkään esim. vanhemmilleni, kavereille en ole ajatuksistani puhunut. Heidän mielipiteensä kelasta kun ovat mitä ovat. Itse en ole Kelan kanssa kokenut mitään ongelmia.

Onko kellään kokemusta työskentelystä Kelassa? Millaista työ on? Minkälainen palkka esim. asiakasihteereillä on?

Kela on työpaikka, jossa voi valittaa ja uhriutua, jos joutuu kerran viikossa menemään työpaikalle. Ehkä AP hakeutui Kelaan ja antaa lausuntoja medialle: en ikinä olisi uskonut, että meitä kohdellaan näin huonosti!

Kelan johtajana joutuu pyytelemään anteeksi sitä, että tulee joskus puhuneeksi totta.
Lasse Lehtonen:
Työmarkkinatilanne on muuttunut työnantajan kannalta parempaan suuntaan ja työvoimasta on taas hyvin tarjontaa.
– Kelan ei tarvitse ehkä olla ihan niin huolissaan siitä henkilöstötilanteesta.