Millainen kantoliina paras?

Itse koin sidottavat ja isot liinat tosi hankaliksi. Löysin Lastentarvikkeesta Tricotti-merkkisen trikooliinan, jossa kaksi lenkkiä laitetaan ristikkäin molemmille olille.
Eli ei tarvitse sitoa lainkaan, supernäppärä ja vielä kivan näkönenkin. Kokoja oli kolme ja värejäkin useita. Valitsin tosi kauniin suklaanruskean.
 
Mulla puolestaan ahkerassa käytössä tricot slen 5,5m pitkä joustava kantoliina. Todella tyytyväinen olen ja päivittäin sitä käytän. Aluksi sidonnat saattaa tuntua hankalilta mutta käytön myötä niistä tulee ruutineja. Ei ainakaan mulla tuota enää mitään onkelmaa vaikka aluksi kauhistelinkin sitä kankaan määrää.. Mutta yleensä varmaan sen minkä ostaa niin tuntuu parhaalta kun siihen tottuu ja sen käytön oppii hallitsemaan. Niin ja siis tossa pitkässä liinassa on se hyvä puoli että sidontavaihtoehtoja on tosi monta. Käy ihmeessä tsekkaamassa www.kantoliinakanava.fi. Siellä noita vaihtoehtoja esitellään ja niistä helposti mieleisensä voi löytää..
 
Mulla on 2 pitkää liinaa, trikoinen ja kudottu sekä rengasliina. Eli voin oikeestaan sanoa vaan niiden osalta... Pitkistä liinoista tykkään enemmän koska niissä saa sidontoja joissa paino jakautuu tasaisesti, eikä tuommoisen kaksikuisen painoa juuri edes huomaa. Rengasliina on hyvä siinä mielessä ettei sitä tarvitse sitoa, mutta loppujen lopuksi pitkän liinankin saa sidottua tosi nopsaan. Rengasliina sopii hyvin kuitenkin jos tarvii ihan pikku hetken vaikka pitää liinassa. Edelleen noista pitkistä liinoista tykkään enemmän trikoisesta, koska siihen saa helpommin mukavia sidontoja ja se on ohuempi, mikä kesällä varsinkin nousee arvoonsa =)
 
Mulla samanlainen liina kuin pikkuvaemolla ja olen samaa mieltä, että liina on todella hyvä. Parhaita hankintoja vauvatarvikkeista. Mullakin se suklaanruskea väri vaikka ei sillä värillä nyt mulle niin väliä ollut vaan just sillä, että on oikeesti kätevä ja helppo. Ja meidänkin vauva on 2 kk (samalla joulukuun odottajien listalla kirjoitellaankin).
 
Meillä Pikku Ruun trikoinen, noin viismetrinen liina. Hirmu hyväksi olen kokenut. Oma hommansa on kylä opetella ne sitomisjutut... mutta kun oppii, niin hyvin menee!
Etenkin aloittelijalle ja alle puolivuotiaalle vauvalle trikooliina on hyväksi todettu (kuulemma), verrattuna samanmoiseen, mutta kudottuun liinaan. Trikoisessa kun on helpompi opetella ne sitomistekniikat.

Haaveilen kyllä saavani kesäksi kudotun liinan. Semmonen ois kuulemma helteillä kevyempi eikä ihan niin hiostava... :)
 

Yhteistyössä