Mulla se käsitys steinerista, että aika käsityövoittoista, steinerissa ei lueta niin paljon. Mua oudostuttaa pari asiaa, television katselukieltoa pidän todella outona. Lapset tarvitsisivat nykyään mediakasvatusta, kieltämällä ei minusta pitkälle pötkitä. Toinen asia, mikä minua askarruttaa, on se että yhdellä opettajalla on niin suuri rooli. Steinerissahan opettajat ei vaihdu. Se on siis todella hienoa asia silloin kun se toimii, mutta jos kemiat ei toimi open kanssa tms. niin voi kyllä olla todella hankalaa. Steiner-koulun opettajan työ on taatusti henkisesti aika vaativaa, joten täytyy olla aika vahava yksilö jotta pystyy hoitamaat hommat kunnialla.
Montessori-lapsia olen tavannut, ja todella fiksuja ovat. En tiedä onko sattumaa,mutta opettajista monet oli aika hörhöjä.
Kahden koululaisen äitinä olen tullut siihen tulokseen, että tavallisen koulun opettaja voi olla opetusmenetelmissään varsin kokeileva ja luova, se on täysin yksilöstä kiinni. Opettajilla on loppujen lopuksi aika suuri vapaus tehdä kaikenlaista.