Millainen juominen on teistä liikaa?ja miten teillä juodaan?

  • Viestiketjun aloittaja Hei
  • Ensimmäinen viesti
Hei
Meillä mies juo musta liikaa,joka viikonloppu menee konjakkia useampi lasillinen ja välillä ottaa muutamia(6-8 olutta)illan aikana.
Yleensä perjantaina:(
Itse juon kerran kuussa muutaman siiderin tai lasillisen viiniä:)
 
Sellainen juominen on liikaa, mikä haittaa työtä, normaalia elämää, sosiaalisia suhteita ja johon tarvii ottaa lainaa.
Meillä juodaan varmaan keskivertoa enemmän, eli 3-4 kertaa viikossa, määrät vaihtelee. Tänään varmaankin menee pari pulloa viiniä kunhan mies tulee töistä iltapäivällä, otetaan ruuan kanssa ja lipitellään pitkin iltaa. Tiistaina käytiin baarissa yhdessä, samoin torstaina. Eilen minä kävin mutta join vain limua.
 
vieras
varmaan sekin alkaa jo olla ongelma jos tosiaan pitää joka viikonloppu ottaa kunnon kännit. (no joo minäkin opiskelu aikoina,mutta se ei mun mielestä kuulu enää perheellisen elämään)
ja sitten kun pitää heti aamusta ottaa neuvoa antavaa niin on j oongelma.

meillä mies ei juo ollenkaan,minä otan pari sidukkaa ehkä kerran kolmessa kuukaudessa.
 
Vain mun mielipide
Jos ihmisen täytyy juoda kerran viikossa, on hänellä alkoholiongelma. Kerran kuussa tarkoittaa sitä, että pian juominen lisääntyy siitä, elikkä hänelläkin on jo alkoholiriippuvuus. Kerta, pari vuodessa on ok.
 
Kun käytös menee överiksi ja jotain jää tekemättä siksi että on juonut liikaa, se on ongelma. Tuohon miten usein on sopivaa, ei voi sanoa yhtä oikeeta. Jos väli on joskus viikko, joskus pari vuotta, ilman että sitä tarvii hirveesti miettiä, koska oon viimeksi ottanu ja koska saa taas ottaa, niin kai se on ok. Jos on hirveen säännöllistä että "pakko ottaa joka viikko" tai "en saa ottaa kuin kerran kuussa" se on ongelma
 
Niinkuin ylempänä mainittu: kun juominen alkaa haittaamaan, työtä, sosiaalisia suhteita, ja jos juo viikossa paljon niin silloin on paha ongelma.

itse otetaan perjantaisin muutama saunaklaja. baarissa käydään ehkä 1x2kk, jos silloinkaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vain mun mielipide:
Jos ihmisen täytyy juoda kerran viikossa, on hänellä alkoholiongelma. Kerran kuussa tarkoittaa sitä, että pian juominen lisääntyy siitä, elikkä hänelläkin on jo alkoholiriippuvuus. Kerta, pari vuodessa on ok.
Toi on todellakin vain sun mielipide :whistle:
 
viras
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Sellainen juominen on liikaa, mikä haittaa työtä, normaalia elämää, sosiaalisia suhteita ja johon tarvii ottaa lainaa.
Meillä juodaan varmaan keskivertoa enemmän, eli 3-4 kertaa viikossa, määrät vaihtelee. Tänään varmaankin menee pari pulloa viiniä kunhan mies tulee töistä iltapäivällä, otetaan ruuan kanssa ja lipitellään pitkin iltaa. Tiistaina käytiin baarissa yhdessä, samoin torstaina. Eilen minä kävin mutta join vain limua.
Ja tämä olisi minulle jo liikaa..
Mutta myönnän olevani alkoholin suhteen pikkumainen ja
onneksi mies ei juo.


Mutta emme ole mitään absolutistejakaan..

Eli me juodaan max. kerran vuodessa nyt on piitkään mennyt 18kk väleinm suunnilleen.
 
Vain mun mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vain mun mielipide:
Jos ihmisen täytyy juoda kerran viikossa, on hänellä alkoholiongelma. Kerran kuussa tarkoittaa sitä, että pian juominen lisääntyy siitä, elikkä hänelläkin on jo alkoholiriippuvuus. Kerta, pari vuodessa on ok.
Toi on todellakin vain sun mielipide :whistle:

No niinhän minä kirjoitin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Sellainen juominen on liikaa, mikä haittaa työtä, normaalia elämää, sosiaalisia suhteita ja johon tarvii ottaa lainaa.
Meillä juodaan varmaan keskivertoa enemmän, eli 3-4 kertaa viikossa, määrät vaihtelee. Tänään varmaankin menee pari pulloa viiniä kunhan mies tulee töistä iltapäivällä, otetaan ruuan kanssa ja lipitellään pitkin iltaa. Tiistaina käytiin baarissa yhdessä, samoin torstaina. Eilen minä kävin mutta join vain limua.
Toi oli hyvin sanottu, eli silloin kun se alkaa haittaamaan normaalia elämistä. Jos pysyy kohtuudessa eikä siitä kukaan kärsi eikä asiat ja työt yms. jää hoitamatta ja tarvittaessa pystyy olemaan ilmankin niin tuskin on liikaa sellainen.
 

Yhteistyössä