Millainen itkuhälyytin sisälle yökäyttöön?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tuon toisen ketjun myötä tuli mieleen kysyä millaisia itkuhälyyttimiä teillä on sisällä käytössä yöaikaan? Meillä tuleva lastenhuone on aika kaukana vanhempien huoneesta (ok-talo) ja siksi todennäköisesti itkuhälyyttimelle olisi käyttöä myös öisin sisällä. Ilmeisesti ainakin sellainen, jossa molemmat päät saa verkkovirtaan, ettei tarvitse pattereita latailla. Se Philipsin analoginen perusmalli ei tuntunut kovin herkältä kun meillä oli se lainassa, nyt on mietitty Doron radiopuhelimellista mallia (joka on Stockan kantisetuna tässä kuussa).

Kiitos vinkeistä!
 
heheeee
Höhö, mä ainaki kuulen lapsen itkun tosi kaukaa, varsinkin yöllä ja sisällä. Ei yöllä mitään itkuhäläriä tarvii, ovet auki niin kuuluu huuto! Eriasia jos on kerrostalo jossa lapsi nukkuu alakerrassa ja vanhemmat jossai ylhäällä.
 
,c...
Meillä on öisin riittänyt vaan makkareiden ovien aikipitäminen, itkuhälyttimiä ei ole tarvittu. Ja makkarit sijaistevat eri puolilla taloa. Yöllä on hiljaista ja itse herkistynyt vauvan itkulle, niin ei ole käynyt mielessäkään, etten itkuun heräisi. Pienemmät öhkinät toki jää kuulematta, mutta en ole muutenkaan pitänyt tarpeelliseksi pompata sängystä heti pienenkin äänen kuultuani. Itkuhälyttimet on päivällä käytössä vauvan nukkuessa ulkona ja joskus illalla kun katsotaan tv:tä (lapsen mh kaukana telkkarihuoneesta, pelkään etten kuulisi itkua jos tv kovalla. Yöllä en haluaisi pitää itkuhälytintä päällä senkään vuoksi, että varsin usein se poimii lähetyksiä naapureiden itkuhälyttimistä ;)
 
tiiteni harmaana
Meillä oli/on vieläkin Padwico-merkkinen hälytin (nimi voi olla väärin kirjoitettu). Hyvin toiminut. Herkkyyttä voi säätää ja kantavuus riittää. Molemmat puolet saa piuhan päähän vaikka koko ajan (molemmilla oma laturi). Käytetään yhä vieläkin 4-vuotiaan päiväunilla, kun itse ollaan pihahommissa tytön nukkuessa. Vauvasta asti ollut ja hyvin toimii edelleen.
 
Tytyväinen
Meillä Doro käytössä, poika nyt 1v4kk. Itkuhälytin siksi, koska tykkään käyttää korvatulppia äijän kuorsaamisen takia ja lapsi nukkuu toisessa huoneessa ovi kiinni. Hyvin toimii Doro!
 
Itse en ole kokenut tarvetta itkuhälyttimelle yöaikaan. Vaikka poikien makuuhuone ja oma makuuhuoneemme sijaitsevat eri päissä taloa, niin hyvin itku ja huutelu kuuluvat yöllä. Makuuhuoneiden ovet ovat auki ja se riittää.

Päiväaikaan itkuhälytin on käytössä, ku kuopus nukkuu rattaissa pihalla.. Mutta yöllä on muuten niin niljaista, että kyllä äänet kuuluvat mielestäni hyvin. Enkä edes haluaisi herätä lapsen joka ikiseen inahdukseen!
 

Yhteistyössä