Millainen ihminen...

• Viestiketjun aloittaja Jii-
  • Ensimmäinen viesti
Jii-
.. sanoo 4-vuotiasta tervettä lasta täysin kusipääksi?

Minusta on aika järkyttävää, että aikuinen mies, jolla itselläkin on lapsi, kykenee sanomaan näin toisen lapsesta. Ja se, että lapsi on kusipää, on äidin kasvatustaitojen puutteesta johtuvaa.

Puhun nyt siis omakohtaisesta kokemuksesta kun uusi miesystäväni (ei lapsen isä) sanoi näin minulle.
Minä olen tehnyt 4- vuotiaasta tyttärestäni kusipään, jolla on myöskin päässä jotakin vialla.

Oletteko moista joutuneet itse kuulemaan?

Sellaista
Eihän hän enää ole miesystäväsi? Ajatelin vain kun kirjoitit, että uusi miesystäväni.

Jos tuollaisen lauseen kuulisin mieheltä niin se mies olisi ulkona lapseni ja minun elämästä ennen kuin lausetta loppuun pääsisi.

Silloin kun on lapsi, niin ei voi ottaa sitä miestä johon rakastuu vaan on otettava mies jota rakastaa ja joka hyväksyy lapseni ja pitää hänestä.

Ei kuin uutta matoa koukkuun, kyllä niitä kunnon miehiäkin on.
Tuollaiset veetupäät voi jättää omaan arvoonsa

Jii-
Tämä mies on ammatiltaan lastenohjaaja, joten hänhän tietää kaiken lapsen kasvatuksesta?!

Ja totta on, että tämä mies on minullekin nykyisin entinen. Hän kehoitti minua etsimään jonkun idiootin jota kiinnostaa kasvattaa minun lapseni koska itse en siihen kykene. Hän uskoi, että sellainen idiootti varmaankin jostakin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Jii-:
Tämä mies on ammatiltaan lastenohjaaja, joten hänhän tietää kaiken lapsen kasvatuksesta?!

Ja totta on, että tämä mies on minullekin nykyisin entinen. Hän kehoitti minua etsimään jonkun idiootin jota kiinnostaa kasvattaa minun lapseni koska itse en siihen kykene. Hän uskoi, että sellainen idiootti varmaankin jostakin löytyy.
Tulee nyt kyllä mieleen vanha suomalainen sananlasku suutarista ja suutarin lasten kengistä...

Jii-
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Millainen se sun lapsesi sitten on? Missä tilanteessa tulee tarve käyttää moista ilmaisua lapsesta?
Lapseni ei ilmeisesti hänen mielestään osaa mitään. En kiellä ettäkö lapseni täydellinen olisi ja tottelisi kuin enkeli. Hän on temperamenttinen ja lujatahtoinen mutta kuitenkin kiltti. Ei riehu tai riko tavaroita. Ei saa itkupotkuraivareita lattialla kun asiat ei mene mieliksi.

Mies vain välillä ei tunnu muistavan, että kyse on 4-vuotiaasta eikä isommasta lapsesta. 4- vuotiaan ilmeisesti pitäisi osata syödä aina suu kiinni, osata istua suorassa, osata puhua "kunnolla" jne. Olen kuullut vaikka mitä mikä lapsessani on vialla.

Yhteistyössä