millainen ihminen on omahyväinen?

• Viestiketjun aloittaja henna
  • Ensimmäinen viesti
Ärsyli
Omahyväinen on aina oikeassa, tietää kaiken, on selvittänyt kaiken, osaa hallita kaiken tapahtuvan, osaa ulkoa aforismeja siitä miten pitää olla ja käyttäytyä, hänen huumorintajunsa riittää niin kauan kuin se kohdistuu muihin ihmisiin. Asioita, joita hän ei tiedä, hän katsoo tarpeettomiksi tietää, mutta ärsyyntyy helposti, jos jollain muulla on enemmän tietoa niistä asioista, joita hän ei ymmärrä. Hän voi toki sanoa humoristisia juttuja itsestään, mutta auta armias, jos joku muu löytää hänestä jotain nauramisen aihetta. Hänen maailmansa on juuri se oikea, vaikka hän sanookin pitävänsä erilaisuudesta. Erilainen saa olla, jos pysyy visusti hänen arvomaailmassaan.

"Valtter"
Omahyväisyys on tämän päivän ongelma tässä ihmisissä kaikkialla. On ylimielisiä ihmisiä, narsistisia ihmisiä, kaksi moraalittomia ihmisiä ja pahoja ihmisiä. Omahyväiset ihmiset eivät välttämättä ole pahoja ihmisiä siinä missä me muutkaan ihmiset ollaan. Sanoisin että omahyväiset ja ylimieliset ihmiset ovat aika neutraaleja tässä maailmassa, mutta kaikkein pahimmat ihmiset ovat ne jotka rakastavat pahuutta sen sijaan mielummin kuin hyvyyttä. Omahyväisyys on tänäpäivänä kansan kierous, josta syntyy toinen sairaus: ylimielisyys.

Olen itse joutunut sekä ylimielisten että omahyväisten ja narsistien silmätikuksi tässä yhteisössä, ja olen aina kysynyt itseltäni sitä että onko minussa jotakin vikaa kun mä aina mietin sitä mitä ihmisissä on mennyt vikana kun ne kuvittelee olevansa parempia kuin muut. Ehkä se johtuu tästä systeemistä tai parempi osaamisesta. Lääkäritkin mun mielestä olevan omahyväisiä kun ne mukamansa tietää kaiken. Sama kuin tiedemiehet esimerkiksi omahyväisiä. Ja ota huomioon esimerkiksi uskonnot ja humanitaariset ihmiset kuten ateistit jotka kuvittelee tietävänsä tästä maailman kaikkeudesta kaiken. Millaisessa maailmassa me eletään, niin on vaikea sanoa onko tämä maailma sittenkin täynnä omahyväisiä ihmisiä tai narsistisia ihmisiä, niin vaikea tulla toimeen sellaisten ihmisten kanssa jotka kuvittelee olevansa parempia kuin muut, niin aina tapahtuu työ yhteisössä työpaikka kiusaamista ja koko ajan saa nuolla pomojen saappaita puhtaiksi jotta saa leipää kotiinsa. Sellainen tämä maailman meno on, kun ei pysty muuttamaan tätä maailmaa mutta sen sijaan että sinä pystyt ottamaan opiksi tästä maailmasta ja siitä millaisia ihmiset ovat, niin minäkin tulin siihen tulokseen että ihmiset ovat tämän planeetan maailman monimutkaisimpia eläimiä tässä maailmassa ja aina ihmiset kuvittelevat olevansa viisaampia kuin muut eläimet, kun todellisuus kertookin jotain muuta mitä meille ei ole kerrottu vielä missään. Niin vastaus on, Omahyväisyys on yhtä kuin kansan sairaus!

vierailija
Olenko sitä itse? en tiedä, kun en edes tunne itseäni, mutta haluan olla oikeassa monessa asiassa, mutta kukapa ei? Teenkö hyviä asioita vain kertoakseni sen muille nostaakseni hyvyys statusta vai pidänkö sen omana tietonani, jotta saan itselleni hyvän mielen? Olen myös hiljaa, että sanon jonkun hyvän tekoni, mutta tekeekö se minusta omahyväistä? Ei kai.

vierailija
Omahyväinen on aina oikeassa, tietää kaiken, on selvittänyt kaiken, osaa hallita kaiken tapahtuvan, osaa ulkoa aforismeja siitä miten pitää olla ja käyttäytyä, hänen huumorintajunsa riittää niin kauan kuin se kohdistuu muihin ihmisiin. Asioita, joita hän ei tiedä, hän katsoo tarpeettomiksi tietää, mutta ärsyyntyy helposti, jos jollain muulla on enemmän tietoa niistä asioista, joita hän ei ymmärrä. Hän voi toki sanoa humoristisia juttuja itsestään, mutta auta armias, jos joku muu löytää hänestä jotain nauramisen aihetta. Hänen maailmansa on juuri se oikea, vaikka hän sanookin pitävänsä erilaisuudesta. Erilainen saa olla, jos pysyy visusti hänen arvomaailmassaan.
Juuri noin. Lisäisin vielä omahyväisellä olevan suuren kateuden. Se kuuluu työn tyyppisille ihmisille.

Yhteistyössä