Millainen ihminen ehdottaa alkoholistille juhannukseksi

Alkuperäinen kirjoittaja provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuliinix:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja mut:
eikö se ole alkkiksen asia juoko? juo jos janottaa,ei kukaan sitä kurkusta ales kaada! parantuminen lähtee itsestä ei siitä että lähipiiri kääntää selkänsä ja lopettaa yhteydenpidon! sama kun haukuttais tupakoivia tai ylipainosta,ei olla sen kaveria kunnes on lopettanut tupakanpolton tai laihtunut. Alkikkselle kun ei voi muuta kuin toivoa että sit järkee joskus tulis päähän ja oppis vaikka olee ilman tai edes kohtuu käyttöön.
Saatan olla väärässä, mutta minusta alkoholistista ei kyllä voi koskaan tulla kohtuukäyttäjää. =)
No et kyllä oo väärässä. Jos sairastaa alkoholismia niin alkoholi on myrkkyä lopunelämää.
No täytyykin sitten minun muistaa tuo että vastaisuudessa vedän aina lärvit :LOL:
Olin ennen alkon suur kuluttaja,saatoin juoda joka ilta 5 tai enemmänkin lasia:( Nyt kun ikää on tullut lisää voin kyllä ottaa pitzan kanssa yhden vaikka kolmos oluen tai joskus saunan jälkeen 1 sidukan,voin myös juoda alkotonta josta en saa kipinää:)
Eli mielestäni minä osaan nyt juoda:)
Osaan myös istua kapakissakin niin että juon koko iltana sen 4sidukkaa mutta se jää siihen:) Juon nykyään kerran kahden kuukauden aikana,ja osaan mielestäni siis hallita juomista mutta jos enemmistö on tätä mieltä niin kai minä sitten en vieläkään osa käyttää alkoa oikein:(Te varmaan kerrotte minulle mikä on oikea käyttö;)
Mut sä et sit ole alkoholisti vaikka olet ollut alkoholin suurkuluttaja, ne on kaks eri asiaa

eikö se ole alkkiksen asia juoko? juo jos janottaa,ei kukaan sitä kurkusta ales kaada! parantuminen lähtee itsestä ei siitä että lähipiiri kääntää selkänsä ja lopettaa yhteydenpidon! sama kun haukuttais tupakoivia tai ylipainosta,ei olla sen kaveria kunnes on lopettanut tupakanpolton tai laihtunut. Alkikkselle kun ei voi muuta kuin toivoa että sit järkee joskus tulis päähän ja oppis vaikka olee ilman tai edes kohtuu käyttöön.
Saatan olla väärässä, mutta minusta alkoholistista ei kyllä voi koskaan tulla kohtuukäyttäjää. =)
No et kyllä oo väärässä. Jos sairastaa alkoholismia niin alkoholi on myrkkyä lopunelämää.
No täytyykin sitten minun muistaa tuo että vastaisuudessa vedän aina lärvit :LOL:
Olin ennen alkon suur kuluttaja,saatoin juoda joka ilta 5 tai enemmänkin lasia:( Nyt kun ikää on tullut lisää voin kyllä ottaa pitzan kanssa yhden vaikka kolmos oluen tai joskus saunan jälkeen 1 sidukan,voin myös juoda alkotonta josta en saa kipinää:)
Osaan myös istua kapakissakin niin että juon koko iltana sen 4sidukkaa mutta se jää siihen:) Juon nykyään kerran kahden kuukauden aikana,ja osaan mielestäni siis hallita juomista mutta jos enemmistö on tätä mieltä niin kai minä sitten en vieläkään osa käyttää alkoa oikein:(Te varmaan kerrotte minulle mikä on oikea käyttö;)

Alkoholisti ja suurkuluttaja on eri asia.
Itsekin olen ollut suurkuluttaja; join kun kaikki muutkin ja ylitin mennen tullen kaikki suurkulutuksen rajat. Mutta kun alkoholisti ei juo siksi että haluaa, vaan siksi että sen on pakko, se juo, vaikka oksettaa ja maistuu pahalle.

Voi olla noinkin mutta tässä tarina jonka itse tiedän:

Läheinen ihminen joi n. 4 vuotta vähintään joka toinen päivä yli mäyräkoiran verran illassa. Sitten pikku hiljaa käyttö hiipui siihen että vain viikonloppuisin, parin viikon välein, kerran kuukaudessa kun tapasi nykyisen miehensä... Se teki tiukkaa mutta hänellä oli henkilö tukemassa joka ei juonut ja jota ei ennen ollut olemassa.

Nyt hän on kahden pienen lapsen äiti (oli raskausajat juomatta), juo kerran 2 kuukauden aikana ja koskaan käyttö ei jatku seuraavaan päivään, mutta ajoissa on vaikea lopettaa. Joskus tosin hänkin onnistuu siinä että juo vain muutaman.

Hän ei enää saa kipinää jokaisesta pyynnöstä baariin ym mutta houkutus nostaa silti päätään, jos hänellä ei miestään olisi niin luultavasti kävisi useammin jossain...

Uskon että kyseinen henkilö joutuu kamppailemaan asian kanssa loppuelämänsä ja parempi olisi luultavasti olla kokonaan ilman alkoholia.

Yhteistyössä