millainen elämäntilanne teillä on ollut kun taloon on tullut koiranpentu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
meille koira kotiutuu ens torstaina ja mulla on siinä vapaata pe. lauantaina olen koulussa 9-15 ja sit taas ma-aamuun asti kotona kunnes taas töihin. sit onkin paljon päiviä et oon kotona töiden ja koulun välillä klo13.30-15 ja pari lauantaita koulussa.. mies on kaiken liikenevän ajan raksalla,mut voi tietysti käydä välillä pentua katsomassa tarpeen vaatiessa. sit on yhdet häät joista en ihan heti kehtaa luistaa.. pakko pyytää yks kaveri sit koiraa katsomaan. ja heinäkuussa mulla alkaa vasta kuukauden loma..

hitto ku kaikki noi on tuppautunu kalenteriin vasta ku koira oli jo ostettu.. :/ enkä tarkota et sitä koiraa ei olis otettu jos olisin ennakkoon tiennyt noi menot, mut silti harmittaa kun olin asennoitunut et on paljon aikaa pennulle :ashamed:

(tosin mun vanhempien koira tuli niille aikanaan pe,porukat meni normisti töihin heti ma 8h/pvä.. )

ja niin se onkin hyvä, miksi ihmeessä pitää jotain lomaa koiran kanssa kun se joka tapauksesssa jotuu olee jossakin vaiheessa päivät yksin, ja sitten se onkin reppanalle kurjaa kun on tottunut että joku paapoo ja hoitaa sitä kaiket päivät eikä sen tarvitse olla ollenkaan yksin...minä toin koiran kotiin ja muutamantunnin päästä lähdin pois n.10min. että tottuu heti sitten olin nelisen päivää, en tark.ottaen muista vapailla, ja joka päivä koira oli hetken esim20min.,yksin...ja sitten mun äiti tuli muutamaksi tunniksi sen kanssa kun mulla oli 8h päivä koulussa niin että tottui ensin pikkuhiljaa hyvää tulee...

Meillä kun tuli koira niin otin sen duuniin mukaan. Ja sitten myöhemmin on pojan kanssa käytetty koiraa yhdessä vuoronperää. Nyt kun olen työtön niin ei haittaa vaikka tulisi kuinka monta pentua tahansa.

eka pentu kun meille tuli,me oltiin siskonkanssa jo vanhempia. sisko ala-asteella ja mä yläasteella. porukoilla oli loma kun vaavi saapui. kun oman koiran otin olin raskaana ja kotona,en töissä. parempi ottaa koira niin ettei heti jää yksin ja yksin jäämistä on hyvä opettaa.

Meille Nelli tuli kun tuplat olivat 9 kk. Siita vajaa kuukausi niin kaikki taapersi ja riehui yhdessa.Olin siis kotosalla silloin.

Ovat kuin kolmoset . En tieda jonkinlainen hulluus kai iski siina vaiheessa kun koiranpentua oltiin hankkimassa.

Ruttu ku tuli meille pe niin ma menin normaalisti töihin ja neiti kouluun.

Kyllä mä oon pennunostajille sanonu et se on hyväkin et pentu tottuu jo pienestä siihen et yksinki voi joutua olemaan. Radio on hyvä jättää päälle, sillon on kuitenki pieni ääni siellä kotona rauhottamassa pentua.

Osku tuli meille joulukuun alussa ja meilä oli myös vanha koira silloin vielä elossa.Anoppi tuli koiranvahdiksi heti seuraavina kahtena päivänä kun molemmat oltiin miehen kans töissä.Lapsia ei silloin vielä ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Meille Nelli tuli kun tuplat olivat 9 kk. Siita vajaa kuukausi niin kaikki taapersi ja riehui yhdessa.Olin siis kotosalla silloin.

Ovat kuin kolmoset . En tieda jonkinlainen hulluus kai iski siina vaiheessa kun koiranpentua oltiin hankkimassa.

Meille koira tuli kun esikoiseni oli 1,5vuotias...nekin ovat kuin paita ja peppu nykyään...Otettiin koira niin et olin kotona muksun kanssa.

Mut nyt sit just kuumeilen toista koiraa...jaa-a, oon tässä vähän pohtinut et kai se on jotenkin tää kuume liitettävissä siihen et kuopus on JO 11kk +kevät tulee, niin kai tää on jotaki vauvahakustaviettiä tai jotaki... Silloin ku tota koiraa hankittiin niin silloin ilmassa oli myös vauvakuumetta...ja nyt, ei tuo 11kk enää niin pieni ole...En tiijä sitte, miten nmeijän käy...miehen kanssa just puhuttiin et vauvaa ei kyl tehä nyt, ku just alkaa taas silleen olee helpompaa pimujen kanssa, mut onhan siin kahessa koirassakin hoitaminen...ja kuka niitä hoitaa silloin kun ollaan reissussa.

Mä olin kesälomalla, kun koira kotiutui ja sitten loman jälkeen normaalisti 8h päivässä töissä. Opetin lomallani koiraa pikkuhiljaa olemaan yksin. Aluksi 10 min. Hyvin meni. =)

p.s Mulla ei ollut silloin lapsia.

ihan sama juttu meillä että kalenteri täytty kun varattiin koira! mä olin lasten kanssa kotona ja ajattelin että nyt on hyvä sauma ottaa se koira kun vielä on aikaa sen kans touhuta, pentuajat kun vaatii niin paljon. noh, koira varattiin ja mulle tarjottiin sen jälkeen harjottelu paikkaa jossa mahdollisuus päästä töihinkin vielä sen jälkeen, voiko siitä nyt kieltäytyä... koira tuli torstaina ja mulla alko maanantaina työt ja sesse joutuu olemaan yksin päivät. mut kaipa tää tästä...

Yhteistyössä