Millainen auto teillä on ja mitä olette koulutukseltanne?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
utelias sielu
Itse olen lähihoitaja, mielisairaalassa tällä hetkellä töissä. Auto o Toyota Yaris -02. Mies o sähköasentaja, töissä varastolla. Autoton. Ei ole autolainoja.

"Gloria Mundi"
Minulla yliopiston liirumlaarum tutkinto. Miehella yliopiston korkeampi tutkinto. Autoina meilla BMW x3, Chevy Suburban, Lincoln LS, ja Porsche Carrera. Ei autolainaa.

siis apua!!
Siis apua! Miksi ihmeessä ihmisillä on kaksi autoa! Ja minä en laittaisi KOSKAAN yli kymppitonnia autoon. Siis kamoon - autoon... Ja uudet autot nykyään on ihan järkyttävän hintaisia. Aivan pöhköä ostaa uusi. Kun olet ostanut sen uuden kotteron ja ajat sen liikkeestä ulos, on sen arvo laskenut jo välittömästi.

Bensan hinta on aivan älytön nykyisin, autoverosta nyt puhumattakaan. Huollot yms. on sikakalliita. Ei se, että ostaa auton, mutta ne käyttökustannukset nousee niin korkeiksi, ettei kyllä kannata, jos vähänkin haluaa suunnitella talouttaan ja olla muutenkin taloudellinen.

Non compos mentis
[QUOTE="vieras";23884079]Olet huono veronmaksaja.[/QUOTE]

Ai kun ei ole autoa? Oon kuitenkin jo liki viisi tonnia maksanut veroja palkastani tänä vuonna. BA ja M.Sc. ovat molemmat minun kustantamiani; ei rasitu suomalainen koulutus tai opintotukijärjestelmä. Maksan useamman tonnin opinnoistani vuodessa ja etänä hoituvat ulkomaiseen yliopistoon. Samalla käyn töissä. Itse pidän itseäni vähän liiankin tunnollisena veronmaksajana.

"joopajoo"
Ja se on ihan oma valinta ottaako autoon lainaa vai ei. Kaikilla meillä on oma elämä ja arki mitä eletään. Tehdään siitä siis sellainen kun itse halutaan. Ja periaatteessa -05 auto meillä ei ole enää uusi. Vaikka olikin kallis. Ajan mieluummin tuolla kun vanhalla koslalla.

Mies MSc in economics and business administration ja minä myöskin KTM. Miehellä työsuhdeautona Jaguar XJ 5 jotain plaaplaaplaa. Ostettiin vuosi sitten tuttavilta Porsche Cayenne SUV kakkosautoksi, mutta ei kyllä tarvita toista autoa, koska minä en oikeastaan halua ajella keskustaan tuommoisella "jättiläisellä". Matka-ajossa ihan kiva, mutta silti niin turha, että joutunee myyntiin ja pois meidän nurkista.

Yhteistyössä