Millainen auto tällaiselle porukalle?

  • Viestiketjun aloittaja 3 pientä lasta
  • Ensimmäinen viesti
3 pientä lasta
2 aikuista ja siihen 2 lasta jotka turvaistuimissa, ja yksi jalustallisessa kaukalossa.
Toinen turvaistuimessa oleva voi jo pikkuhiljaa siirtyä korokkeeseen, mutta
se turvaistuin kyllä pitäisi sopia...

Onko ollut ongelmia ihan tavallisiin farmariautoihin sovittaa tuollainen poppoo? Olemme nyt katselleet Opel astra farkkua vm -01.. onko kokemuksia, kannattaako edes lähteä katsomaan?
 
Kyllähä tollanen porukka nyt ihan normiautoon mahtuun. Itse en kyllä edes vilkaisi ennen vuotta 2005 valmistettuja ooppeleita. Toki saattaa löytyä se helmi joukosta mutta kyllä tuollon 2000 luvun taitteessa tehdyt opelit ovat melko vika-alttiita.
 
Se on kuule aivan sama onko se auto 20 vuotta vanha vai uusi jos lapset ovat takapenkillä. Kyllä noi kolaritestit kohdistuvat vain etumatkustajiin. Ja sivutörmäyksessa ei ole kovinkaan merkittäviä eroja.
 
"a.p"
Toki ihan uusi auto kelpais mulle, mutta valitettavasti ei meillä sellaiseen ole varaa, niinkuin ei monella muullakaan joten tuo aihe joutaaa unohtaa..

Onko joku saanut 2 turvaistuinta ja kaukalon mahtumaan takapenkille?
Tuossa kun on airbagit niin ei voi laittaa lapsia eteen. Enkä oikein luota niihin vaikka kytkisi pois päältä...
 
Aries 78
Mulla on Citroen Picasso -03 ja yllättävän isot tilat lapsilla takapenkillä. Korkeutta riittää, ja jalkatilat on ruhtinaalliset. Takakonttiinkin mahtuu tavaraa ihan mukavasti. Ja silti auto on näppärä parkkihalleissa ja kaupungissa.

Edellinen auto oli -06 vuoden V50 Volvo, mutta siittä loppui takapenkeillä tila kesken lasten korokkeiden kanssa. Ja takapenki turvavyöt oli niin kapealla, ettei meinannut saada kunnolla niitä kiinni ja irti..


Voi olla -01 astra vähän riskialtis ostaa. Mutta jos hyvin pidetty ja huollettu, niin luvassa voi olla huolettomia kilometrejä paljonkin.
 

Yhteistyössä