Millai raskaaksi keskenmenon jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettivä

Vieras
Kun nyt on n. 3-4 viikkoo keskenmenosta ja ollaan parina päivänä oltu ilman suojausta ja nuyt mietin et onko mahdollisuus raskautua tässä vaiheessa. Käskivät kyl odottaa menkkoja mut jotenkin vaan aattelin et ei kai se mahdollista ole näillä vaiheilla.. Kaduttaa nyt et piti hommailla ilman suojausta jos tuleekin jotain komplikaatioita.

Alkuperäinen kirjoittaja kätevä emäntä:
Eikös keskenmenon jälkeen pitäis odottaa 3kk ennen uutta yritystä?

Enpä ole kuullut koskaan että 3kk pitäisi odottaa? Miksi niin kauan? Yhdet kuukautiset olisi kuulemma hyvä odottaa, jotta kohdun limakalvo ehtii vahvistua riittävästi.

Se, pitääkö pitää välikiertoja riippuu vähän missä vaiheessa keskenmenon saa ja meneekö kesken luonnollisesti. Eli siis jos joudutaan tekemään lääkkeellinen keskeytys tai kaavinta, suositellaan välikiertoa, jotta kohtu saa aikaa toipua.

Itse tulin varhaisen km jälkeen raskaaksi heti seuraavasta kierrosta, mutta raskaus osoittautui tuulimunaksi. Lääkkeellinen keskeytys tehtiin rv 7+3 ja lääkäri sanoi ettei tarvitse pitää välikiertoa kun tuulimuna huomattiin niin aikaisin. Oman henkisen toipumisen vuoksi pidettiin yksi välikierto ja seuraavasta kierrosta tulinkin raskaaksi - ja saimme kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Mä tulin raskaaksi suoraan ja lääkärit sanoivat ettei siitä mitään haittaa ole, viikot vaan on vaikeampi laskea ennen ultraa.

Kuinka sulla sit oli laskennallisesti ollut ovulaatio keskenmenon jälkeen? Itsellä samankaltainen tilanne kun ap:lla.
En muista tarkkaan, oliskohan vajaa kolme viikkoa km:n jälkeen ollut ovis.

Meille lääkäri sanoi että ei tarvitse odottaa kuin että vuoto loppuu ja heti sen jälkeen voi yrittää uudelleen jos on henkisesti valmis. Onnistuminen vain voi olla hankalaa kun mulla ainakin ovis heitteli km:n jälkeen sinne tänne...

Yhteistyössä