Millä viikolla kertoa?

  • Viestiketjun aloittaja kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti
kertokaahan
Millä viikolla olette kertoneet raskaudesta ystävillenne, sukulaisillenne, työpaikalla?
Mulla on rankka työ jossa PALJON nostelua, 2-25kg painosia tavaroita, mietin että koskahan siellä kertoisi :/
 
Ammattilainen
Ystäville ja sukulaisille heti testin tehtyäni, työpaikala sitten kun alkoivat kysellä. Jos sulla ne nostelut aiheuttaa supistuksia tai kipuja niin sun TÄYTYY kertoa esimiehellesi heti. Mä oon kyl pystynyt nostella ihan hyvin alkuraskaudessa.
 
Kerroin useimmille heti plussauksesta. Tosin pahoinvointi oli alusta asti niin kamalaa, ettei tarvinut ihan sanallisesti kertoa kaikille :) Äidin halusin yllättää huomaisko se että oon raskaana ja huomashan se viikolla 11, olisi varmaan aiemminkin huomannut jos oltais nähty. Must oli tärkeä kertoa heti, salaaminen oli puhelimessa vaikeaa äidille tuonne viikolle 11 asti :D
 
En oo kertoillu, ellei oo kukaan kysyny. Työnantaja kyseli mahdollisesta sairasloman päättymisestä, niin piti kertoa, että kyseessä ennenaikaiset supistelut, joten vaikea ennakoida :kieh:
Yks on uskaltanu kysyä suoraan ja vasta omat vanhemmat ja sisaret tietää, lapset vihjaili kasvaneesta masusta, joten niille kerroin viime viikolla.
Rv:t nyt 22+4

Mutta ap:n tapauksessa, jos työn laatu vaatii, voihan siitä kertoa, jos tuntuu, ettei enää nostella uskalla.
 
Minä olen ajatellut niin, että kerron raskaudesta heti niille läheisemmille ihmisille, joille kertoisin keskenmenostakin. Keskenmenoja on takana, eikä ole jälkikäteen harmittanut että oli tullut kerrottua ilouutisia. Tarvitsin juttuseuraa keskenmenojen jälkeen ja olisi tuntunut tyhmältä mennä puhumaan tyyliin "Olin raskaana mutta en ole enää"

Töissä olen kertonut rv12 jälkeen, mutta eipä se auttanut. Sen jälkeenkin kun voi mennä ja menikin kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaahan:
Millä viikolla olette kertoneet raskaudesta ystävillenne, sukulaisillenne, työpaikalla?
Mulla on rankka työ jossa PALJON nostelua, 2-25kg painosia tavaroita, mietin että koskahan siellä kertoisi :/
Virallisesti mä keroin vasta kun anoin äitiyslomaa. Masu näkyi selvästi ehkä rv 30 (olen lihava niin ei välttämättä erottunut aikasemmin) joten kai siinä muutama arvas sitä ennenkin...
 
ap
Juuri noiden keskenmenojen takia mietinkin koska kertoa, 2 km:ää takana joista toinen tapahtui työpaikalla, oli kamalaa sanoa että -sain muuten juuri keskenmenon ja täytyy lähteä näytille sairaalaan, esimies oli suhteellisen järkyttyneen näköinen kun ei tiennyt koko raskaudesta :(
 
Santtu
Kerroin äidilleni rv5 aikoihin, muille sukulaisille ja kavereille siinä rv6-rv10 välillä, riippuen miten tapasin kenetkin. Työnantajalle kerroin jo rv7. Ajoin invataksia, joten välillä jopa vedätään pyörätuolissa istuva henkilö portaita ylös tai alas, eli siinä vasta on painavaa/ponnistelua. Suosittelisin kertomaan työnantajalle heti jos alkaa supistelemaan/muuten sattumaan, melkeinpä kannattaisi kertoa jo ennen oireita.
 

Yhteistyössä